Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filter aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filter aankoop

    binnenkort een Nikkor 70-200mm 2.8 lens aanschaffen en ik wil er een polarisatiefilter mee bijkopen, maar ik twijfel tussen 2
    1.B+W Circulair Polarising Käsemann MRC Nano-XS Pro Digital 77E

    2.B+W Circulair Polarising MRC 77E

    sowieso is de 2e al van goeie kwaliteit maar mijn vraag was of de extra nano en Kasemann kwaliteit een merkbaar meerwaarde aan de foto's kan geven.Het is een verschil van 40tal euro's tussen beiden maar als het geen meerwaarde geeft, kan ik het bij de gewone MRC houden

  • #2
    Re: filter aankoop

    Oorspronkelijk geplaatst door teenslets Bekijk bericht
    binnenkort een Nikkor 70-200mm 2.8 lens aanschaffen en ik wil er een polarisatiefilter mee bijkopen, maar ik twijfel tussen 2
    1.B+W Circulair Polarising Käsemann MRC Nano-XS Pro Digital 77E

    2.B+W Circulair Polarising MRC 77E

    sowieso is de 2e al van goeie kwaliteit maar mijn vraag was of de extra nano en Kasemann kwaliteit een merkbaar meerwaarde aan de foto's kan geven.Het is een verschil van 40tal euro's tussen beiden maar als het geen meerwaarde geeft, kan ik het bij de gewone MRC houden
    totaal niemand verstand van?

    Comment


    • #3
      Re: filter aankoop

      Beetje ongeduldig ?

      Waarom wens je een nano filter op een telezoom. Of ga je deze ook gebruiken op een UWA ?

      Comment


      • #4
        Re: filter aankoop

        Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
        Waarom wens je een nano filter op een telezoom. Of ga je deze ook gebruiken op een UWA ?
        Waarom heeft Nikon op al zijn lange primes nano-coating?

        Het enige wat ik van een Käsemann weet is dat dit voor vochtige omstandigheden is, want de naad tussen de glasdelen is hierbij dicht gecoat, zodat er geen vocht tussen kan komen. Denk hierbij aan tropische regenwouden ed..
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: filter aankoop

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Waarom heeft Nikon op al zijn lange primes nano-coating?

          Het enige wat ik van een Käsemann weet is dat dit voor vochtige omstandigheden is, want de naad tussen de glasdelen is hierbij dicht gecoat, zodat er geen vocht tussen kan komen. Denk hierbij aan tropische regenwouden ed..

          Zou kunnen, ik heb oudere B&W-filters waar inderdaad vocht tussen de twee filterelementen zit. Was destijds een ziekte van B&W.

          Als je het beste polafilter wil, ga dan voor de Nikon.

          Comment


          • #6
            Re: filter aankoop

            Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
            Beetje ongeduldig ?

            Waarom wens je een nano filter op een telezoom. Of ga je deze ook gebruiken op een UWA ?
            ik wens natuurlijk niet in té natte omgeving te werken maar soms is het onvermijdelijk en ja waarom dan niet extra beschermd zijn, het is een prijzige lens die 70-200mm 2.8

            ik ga de Nikon versie ook eens bekijken

            Comment

            Working...
            X