Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerken video's gemaakt met Canon 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewerken video's gemaakt met Canon 550D

    De Canon 550D heeft de zeer leuke videofunctie. Mits het hier ingebouwd zit dacht ik te kijken of ik hier de zaken die ik volgende week mee moet filmen ook kan filmen in plaats van een videocamera te kopen.
    Als ik de gefilmde bestanden probeer in te laden in programma's als windows movie maker of video spin, lijkt dit echter niet te lukken. Ook het .mov bestand dat ik krijg omzetten naar een ander bestand met formatfactory wil niet werken.

    Iemand een idee hoe dit op te lossen valt?
    Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

  • #2
    Re: Bewerken video's gemaakt met Canon 550D

    Door gebruik te maken van een video editor als adobe première en FCS. Deze lezen native .mov in. en hebben als doel om video te editeren (vergelijk het met wat PS is voor foto's).
    Wil je toch gebruik maken van ingebakken tools als movie maker zal je eerst een converter moeten gebruiken die je .mov omzet naar het formaat wat je tooltje wenst. Maar .mov is normaal gezien standaard (ik werk wel met MAC maar vermoed dat dit voor windows toch ook geen probleem kan zijn?)

    Comment


    • #3
      Re: Bewerken video's gemaakt met Canon 550D

      Het probleem is dat een converter blijkbaar niets doet. Als ik een halve minuut film omzet, krijg ik een bestand met 2 seconden als output.
      Zal even met Adobe proberen. Misschien kan ik het via daar ook exporteren naar een ander formaat.

      Update:
      Blijkt goed te werken. Bedankt!
      Last edited by Leiderster; 1 april 2013, 14:47.
      Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

      Comment

      Working...
      X