Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met nikon SB 910 in werking met nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem met nikon SB 910 in werking met nikon D700

    hoi ,
    ik heb een probleem met mijn Nikon D700 in samenwerking met de SB 910 flitser , de flits reageert spontaan ookal neem ik geen foto toch gaat de flits af en omgekeerd als ik een foto neem dan flits hij soms niet?
    iemand het zelfde probleen gehad ?
    zoja hoe heb je dit dan opgelost?
    is dit eventueel te vermijden met een flits kabel of een Flash ray rotary ring ?

    mvg
    Demey Timothy

  • #2
    Re: probleem met nikon SB 910 in werking met nikon D700

    denk dat er een slecht contact zit...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: probleem met nikon SB 910 in werking met nikon D700

      Ik heb dat ook en het ligt aan de camera, 2 flitsen op D2h geen flitjes en op de D700 wel, en gisteren heb ik het eens allemaal goed bekeken en de flits met flitsvoet beweegt tov de camera, voor mij een konstruktiefout, en daar zullen kontaktonderbrekingen zijn. Bij gaat ook regelmatig de rode lamp aan de flits ed.. Op andere fora heb ik de klacht vaker gelezen en alleen over de D700.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: probleem met nikon SB 910 in werking met nikon D700

        dus de kans is groot dat dit via een kabel ook wel nog het geval zal zijn
        alvast bedankt voor de info .

        Comment


        • #5
          Re: probleem met nikon SB 910 in werking met nikon D700

          Oorspronkelijk geplaatst door demeytimothy Bekijk bericht
          dus de kans is groot dat dit via een kabel ook wel nog het geval zal zijn
          alvast bedankt voor de info .
          Ik denk het niet zo'n kabel geeft niet zo'n grote kracht op de flitsvoet als de flits. Maar waarom een kabel gebruiken? Dit kan je dan ook oplossen door cls te gebruiken eventueel met een SG 3IR die waarschijnlijk goedkoper is als een iTTL kabel.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: probleem met nikon SB 910 in werking met nikon D700

            alvast bedankt voor de tip

            Comment

            Working...
            X