Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiefotos in het Mas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communiefotos in het Mas

    Onze dochter doet op 1 mei haar eerste communie. Het idee was om foto's in het Hallerbos te maken, maar het weer lijkt niet echt mee te willen. Dan maar een binnenlokatie als alternatief voorzien. Wie heeft ervaring met het museum aan de stroom? Ik vind dit een fotogenieke lokatie, maar vraag me af of ik voldoende licht ga hebben om zonder flits te werken. Als je voorbeeldfoto's hebt waar ik iets uit kan leren, van harte welkom!
    Alvast bedankt voor jullie feedback.

  • #2
    Re: Communiefotos in het Mas

    Mmm alles kan, maar wil je een beetje creatief te werk wil gaan dan is een extra softboxje geen overdreven luxe.
    Je zal als je niet flits wellicht van het glas weg moeten fotograferen, zodat het licht dat door het glas komt, naar binnen op je communicantje terecht komt.
    Dat kan mooie zacht belichte foto's geven zonder meer. hou er wel rekening mee dat dit zowel op zaterdag als op zondag best druk kan zijn en dat ze er dus niet alleen op staan. Ik ben er laatst ook geweest voor een zelfde opdracht. je kunt er leuke dingen doen, spelen met de rode tegels, het gebogen glas, het bestaande buiten licht
    en in mijn geval,een softbox.
    Voorbeeld foto's wil ik je doorsturen via PB of in dit draadje na 6 april
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
      Mmm alles kan, maar wil je een beetje creatief te werk wil gaan dan is een extra softboxje geen overdreven luxe.
      Je zal als je niet flits wellicht van het glas weg moeten fotograferen, zodat het licht dat door het glas komt, naar binnen op je communicantje terecht komt.
      Dat kan mooie zacht belichte foto's geven zonder meer. hou er wel rekening mee dat dit zowel op zaterdag als op zondag best druk kan zijn en dat ze er dus niet alleen op staan. Ik ben er laatst ook geweest voor een zelfde opdracht. je kunt er leuke dingen doen, spelen met de rode tegels, het gebogen glas, het bestaande buiten licht
      en in mijn geval,een softbox.
      Voorbeeld foto's wil ik je doorsturen via PB of in dit draadje na 6 april
      Dankjewel voor je advies!
      Nu vrijdag ga ik al eens proberen zonder het communiekantje. Dan kan ik het gebouw en de lichtinval al wat leren kennen.
      Extra tips zijn uiteraard welkom!

      Comment


      • #4
        Re: Communiefotos in het Mas

        Met kleurgels op je flits kun je buiten wereld ook nog zeer onrealistisch gaan maken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Communiefotos in het Mas

          om binnen te fotograferen zal je waarschijnlijk de toestemming moeten hebben van de directie !

          Comment


          • #6
            Re: Communiefotos in het Mas

            Oorspronkelijk geplaatst door groen Bekijk bericht
            om binnen te fotograferen zal je waarschijnlijk de toestemming moeten hebben van de directie !
            Fotograferen in de wandelboulevard en op het panoramadak is toegelaten. Hiervoor heb je geen speciale toestemming nodig.
            -------
            In de zalen mag je fotograferen zonder statief of flits. Zorg er wel voor dat je tijdens het fotograferen geen andere bezoekers hindert.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

              Fotograferen in de wandelboulevard en op het panoramadak is toegelaten. Hiervoor heb je geen speciale toestemming nodig.
              -------
              In de zalen mag je fotograferen zonder statief of flits. Zorg er wel voor dat je tijdens het fotograferen geen andere bezoekers hindert.
              grt,bouk.
              Mag je in de wandelboulevard wel een statief gebruiken? Weet nog niet goed wat ik zou doen. Voordeel is dat je met een statief lagere sluitersnelheid kan aanhouden. Nadeel is dat je minder wendbaar bent. En met een 6-jarig communiemodel lijkt met dit wel belangrijk. Wat is jullie aanpak?

              Comment


              • #8
                Re: Communiefotos in het Mas

                Statief heeft bijgevolg totaal geen zin en is overbodig.
                met je modelletje van 6 zul je minimum 1/125 tot 1/250 nodig hebben
                Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                Comment


                • #9
                  Re: Communiefotos in het Mas

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vdbrandlie Bekijk bericht
                  .......... Wat is jullie aanpak?
                  waar werk je mee...?
                  lens is nogal maatgevend.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

                    waar werk je mee...?
                    lens is nogal maatgevend.
                    grt,bouk.
                    Nikon 35mm 1.8 en 18-105mm 3.5-5.6.
                    Weet nog niet goed welke ik zou gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Communiefotos in het Mas

                      Voor portretten zal dat de 18-105 moeten zijn denk ik.
                      Een 35mm 1,8 kan ook maar geeft kans op dikke neusjes als je te dicht komt.
                      Hou je lijnen in het oog, er zijn er wel wat in het Mas.
                      je kan gewoon binnen en buiten lopen hoor
                      inclusief flitsers en al.
                      Moet wel toegeven dat het niet de meest originele locatie is. zorg dat je op meerdere locatie's foto's kan nemen.
                      op 300m van het Mas langs het dok ligt het Felix Pakhuis zeer leuk om daar foto's te nemen.
                      Aan de andere kant van het dok heb je een oude overdekte ruimte op de kaai staan, wellicht ook leuk.
                      terug aan de overkant van de straat aan de schelde zelf kun je gebruik maken van de oude kranen
                      en bolders die daar langs de kaaien staan, optie's genoeg.
                      Deze laatste kunnen allemaal zonder flits en met de 18-105
                      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                        Voor portretten zal dat de 18-105 moeten zijn denk ik.
                        Een 35mm 1,8 kan ook maar geeft kans op dikke neusjes als je te dicht komt.
                        Hou je lijnen in het oog, er zijn er wel wat in het Mas.
                        je kan gewoon binnen en buiten lopen hoor
                        inclusief flitsers en al.
                        Moet wel toegeven dat het niet de meest originele locatie is. zorg dat je op meerdere locatie's foto's kan nemen.
                        op 300m van het Mas langs het dok ligt het Felix Pakhuis zeer leuk om daar foto's te nemen.
                        Aan de andere kant van het dok heb je een oude overdekte ruimte op de kaai staan, wellicht ook leuk.
                        terug aan de overkant van de straat aan de schelde zelf kun je gebruik maken van de oude kranen
                        en bolders die daar langs de kaaien staan, optie's genoeg.
                        Deze laatste kunnen allemaal zonder flits en met de 18-105
                        Bij mooi weer zijn we zeker van plan ook buiten foto's te nemen. In de buurt van het mas lijken er inderdaad wel wat mogelijkheden te zijn. Dankjewel voor jullie reacties, de resultaten plaats ik wel in de draad communiekaartjes 2013.
                        Lieven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Communiefotos in het Mas

                          Het resultaat van de shoot is terug te vinden in de draad met communiekaartjes 2013 :
                          Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


                          Jullie hulp voor verbetering is welkom !

                          Comment

                          Working...
                          X