Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

    Hey BD-leden,

    Eerst en vooral hoop ik dat dit bericht op de juiste plaats staat, zoniet, mijn excuses!

    Wij zijn een (beginnende) organisatie die airsoft evenementen (skirms) organiseert op een paintballdomein ergens in de Ardennen. Voor diegenen die nog niet bekend zijn met de sport "airsoft", hier een woordje uitleg:
    Airsoft is een sport soortgelijk aan paintball. Het grote verschil zit in het gebruik van "wapens" en "ammo". De wapens zijn 1:1 namaak van de echte en er wordt geschoten met 6mm (bio)bb's. Airsoft is meer een simulatie van het echte werk, m.a.w. oorlogje spelen

    Op zondag 7 april hebben we onze volgende skirm en zijn daarvoor op zoek naar een fotograaf om (uiteraard) een aantal mooie actiefoto's te maken tijdens dit evenement, welke nadien op onze facebookpage en/of website mogen worden geplaatst. Omdat we nu slechts een Feitelijke Vereniging (in overgang naar een vennootschap) zijn kunnen we de fotograaf hiervoor (nog) niet vergoeden. Dit is dus geheel vrijwillig als doel je eigen hobby uit te oefenen tijdens een sport evenement.

    Indien er iemand onder de forum leden interesse heeft mag je ons een mail sturen (wesley@urbanairsoftsquad.be) of pm via dit forum, op deze manier kunnen we je meer info in detail geven via mail, alsook onze website en facebook pagina met reeds gemaakte (amateur)foto's, om een idee te hebben wat we zoeken.

    Bedankt voor jullie aandacht

    Wesley

  • #2
    Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

    Oorspronkelijk geplaatst door UAS-events Bekijk bericht
    Hey BD-leden,

    Omdat we nu slechts een Feitelijke Vereniging (in overgang naar een vennootschap) zijn kunnen we de fotograaf hiervoor (nog) niet vergoeden. Dit is dus geheel vrijwillig als doel je eigen hobby uit te oefenen tijdens een sport evenement.
    Zever. Wie een factuur wil betalen kan dat. Organisatievorm heeft daar niets mee te maken.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

      +1

      Ik bekijk het zo: Van zodra de vraag niet van de fotograaf uitkomt om foto's te maken is het woord "klant" van toepassing.
      Komt het initiatief van de fotograaf dan spreekt men van "hobby".

      Dat sommige (de meeste) fotografen vanuit hun hobby met klanten kunnen werken wil niet zeggen dat ze hiervoor niet moeten vergoed worden. :-)

      My 2 eurocents
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

        om een positieve reactie te verschaffen:

        Welk type locatie is het juist?
        Heb misschien wel interesse (ook al zou het een eerste keer zijn, waardoor ik geen resultaat kan garanderen).
        Maar wil weten of mijn materiaal wel goed genoeg is...

        Hoe gaat het juist in zijn werk, want als fotograaf "tussen" het geweld lopen lijkt mij ook vrij ongemakkelijk (onveilig voor materiaal) voor beiden?



        Aan de zuurpruimen hierboven, sommige amateurs vinden het wel eens leuk om zo'n kans te krijgen,
        zelfs al is het voor de " voor niks".
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

          Tja... vragen staat natuurlijk altijd vrij maar ik veronderstel dat de deelnemers wél moeten betalen voor deelname? Ik zie dan ook geen reden waarom een fotograaf op een dergelijk evenement niet betaald zou kunnen worden
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

            De ts is op zoek naar personen die gratis fotos willen nemen en niet naar personen die hier enkel kritiek opleveren. Het staat toch iedereen vrij van hier al dan niet op in te gaan. Als je er niet wil op ingaan, hoef je eigenlijk niet te reageren. Hier is niemand bij gebaat.
            Een beginnend amateurfotograaf kan het ook als netwerken beschouwen.
            Ik kan me deze keer niet vrijmaken.

            Vriendelijke groeten

            Peter

            Comment


            • #7
              Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

              ik denk dat het wel belangrijk is om te melden hoe het zit met veiligheid verzekering. Beroepsfotografen werken niet meer gratis, hobbyfotografen wel, maar deze hebben meestal geen verzekering voor hun materiaal. Als je tussen die 'kogels' loopt lijkt me dit wel een risico. Ik denk dat dit verschillende geïnteresseerden tegenhoud om hierop te reageren. Dus misschien dat hierover iets gezegd kan worden (zowel eventuele verzekering vanuit de organisatie, alsook een dagverzekering die je als hobbyfotograaf kan aanvragen?)

              Comment


              • #8
                Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                De ts is op zoek naar personen die gratis fotos willen nemen en niet naar personen die hier enkel kritiek opleveren. Het staat toch iedereen vrij van hier al dan niet op in te gaan. Als je er niet wil op ingaan, hoef je eigenlijk niet te reageren. Hier is niemand bij gebaat.
                Een beginnend amateurfotograaf kan het ook als netwerken beschouwen.
                Ik kan me deze keer niet vrijmaken.

                Vriendelijke groeten

                Peter
                ik heb enkel de verkeerde idee dat men zonder vennootschapsvorm geen facturen kan betalen opzij gezet. Is dat zo erg? Ik zou dat zelfs behulpzaam noemen. TS weet nu dat hij een factuur kan betalen als hij dat wil.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

                  Aan de zage venten een amateur die zich laat betalen zonder factuur is in het zwart aan het werk.
                  Een amateur kan geen factuur opmaken dus????
                  Ik vind de vraag van ts niet verkeerd ook al hou ik niet van soldaatje spelen in het bos en dit dan sport noemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

                    Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                    Aan de zage venten een amateur die zich laat betalen zonder factuur is in het zwart aan het werk.
                    Een amateur kan geen factuur opmaken dus????
                    Ik vind de vraag van ts niet verkeerd ook al hou ik niet van soldaatje spelen in het bos en dit dan sport noemen.
                    een amateur die dat wil kan dat.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

                      Zelfs op onze airsoft evenementen gaat het er minder agressief aan toe

                      Om even een paar dingen duidelijk te maken:
                      Zelf ben ik niet helemaal op de hoogte ivm facturen schrijven als FV. Zelfs al zou dit wettelijk kunnen heeft onze FV er het budget (nog) niet voor. Het gedeelte ^beginnende organisatie^ staat er dan ook niet voor nix. Airsoft staat al niet echt in een positief daglicht in belgie dus elk vermoeden van zwart werk enz willen we absoluut vermijden.

                      Onze klanten betalen idd om te mogen airsoften, maar op de skirms die we organiseren hebben we geen winst over, omdat we nog volop aan het investeren zijn in huukits, website, enz

                      Professionele fotos zijn verder geen noodzaak voor ons, maar bezien we als een extra naar onze klanten toe. Momenteel zijn wij met 4 marshalls die de skirm begeleiden, en wordt er door ons met onze iphones fotos getrokken. Wegens praktische redenen zijn we daarom op zoek naar iemand die zijn eigen hobby wil uitoefenen in een heel andere sfeer dan het dagdagelijkse.
                      Als compensatie worden er door ons wel vermeldingen gemaakt ( op onze website,fb enz) naar bvb de naam en website van de fotograaf.

                      Voor al onze spelers, marshalls, fotografen enz is een verzekering voorzien voor lichamelijke letsels. Materiaal wordt niet verzekerd, maar kan dit eens navragen of er een (betaalbare) mogelijkheid voor is.

                      De terreinen die we gebruiken zijn verschillend, ruine van een kasteel, bos, bunkers enz.

                      De fotografen en marshalls dragen opvallende fluo vestjes. De kans om geraakt te worden is redelijk klein.

                      En btw, airsoft is wel degelijk een sport. Een dagje rondcrossen is vermoeiend

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

                        Het komt er in feite op neer dat die gasten van airsoft iemand vragen om foto's te trekken,geef ze dan ook een degelijk antwoord .
                        Wil je dat niet doen reageer dan niet en hou de zever voor u zelf wil je wel eens iets anders doen vraag dan de gegevens en ga proberen.
                        Misschien met meerdere fotografen en dan de foto's samen leggen en de geschikte eruit halen.
                        Geef mij alvast maar meer info.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

                          Oorspronkelijk geplaatst door UAS-events Bekijk bericht
                          Voor al onze spelers, marshalls, fotografen enz is een verzekering voorzien voor lichamelijke letsels. Materiaal wordt niet verzekerd, maar kan dit eens navragen of er een (betaalbare) mogelijkheid voor is.

                          De terreinen die we gebruiken zijn verschillend, ruine van een kasteel, bos, bunkers enz.

                          De fotografen en marshalls dragen opvallende fluo vestjes. De kans om geraakt te worden is redelijk klein.
                          Dit vind ik persoonlijk wel een struikelblok (de veiligheid en het materiaal).
                          Ik kan me voorstellen dat een paintbal kogel op een > 1000 EUR kostende lens geen aangename verrassing is voor de fotograaf in kwestie.
                          Dus een verzekering voor het materiaal lijkt mij een must.

                          Accidents do happen !
                          Nikon shooter - Samyang fan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                            Dit vind ik persoonlijk wel een struikelblok (de veiligheid en het materiaal).
                            Ik kan me voorstellen dat een paintbal kogel op een > 1000 EUR kostende lens geen aangename verrassing is voor de fotograaf in kwestie.
                            Dus een verzekering voor het materiaal lijkt mij een must.

                            Accidents do happen !
                            We gaan informeren bij onze verzekering hiervoor. Zelf ken ik niets van fotografie, maar bestaat er geen bescherming voor de lenzen zelf? In het veld spelen wij met sportcameras gemonteerd op helm of replica, en die zijn voorzien van plexi bescherming voor impact van bb's. (Alsook onze (dure) scopes, acogs, en andere sights)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hobby fotograaf gezocht voor Airsoft evenement.

                              Misschien een onderwater behuizing.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                              Comment

                              Working...
                              X