Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits compatibel met Nikon CLS systeem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits compatibel met Nikon CLS systeem

    Hallo,

    Ik ben eigenlijk op zoek naar 2 extra flitsers die ik kan draadloos aansturen via het CLS systeem van Nikon.
    Ik heb al een SB 900 maar kzie het niet zitten om nog 2 zo'n toestellen te kopen, is echt wel duur.

    Het mogen zelfs manueel flitsers zijn want ik ga ze alleen maar gebruiken daarvoor.

    Iemand tips??
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

  • #2
    Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

    Oorspronkelijk geplaatst door Lollie-be Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben eigenlijk op zoek naar 2 extra flitsers die ik kan draadloos aansturen via het CLS systeem van Nikon.
    Ik heb al een SB 900 maar kzie het niet zitten om nog 2 zo'n toestellen te kopen, is echt wel duur.

    Het mogen zelfs manueel flitsers zijn want ik ga ze alleen maar gebruiken daarvoor.

    Iemand tips??
    een gouden tip als je budget beperkt is... stap af van CLS en koop een setje RF602 radio triggers (20€) en je hebt toegang tot de goedkope manuele flitsen vanaf 35€... heb je CLS echt nodig? click

    prijzen en links vind je in de sticky van dit forum

    wel je echt met CLS werken dan kan je alleen met de dure flitsen van nikon (SB600,SB700, SB800, SB900 & SB910) en enkele iets goedkopere van o.a. sigma
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

      Wel ja ik vind CLS wel makkie, ik ben dat gewoon om daarmee te werken.

      Maar ik sta wel open voor triggers en dergelijke.
      Het hoeft daarom niet super goedkoop te zijn hoor.
      Ik wil degelijkheid.

      Welke raden jullie me best aan?
      Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

      Comment


      • #4
        Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

        Ik heb heel recent een setje RF602 gekocht en moet zeggen, veel gemakkelijker kan je echt niet werken hoor.
        Mijn externe flitser is een SB-700 (welke eigenlijk ook draadloos aangestuurd kan worden), maar die triggers zijn echt easy to use.
        Zeker een aanrader hoor en dan kan je inderdaad goedkopere flitsers aankopen wat heel veel zal schelen in je budget
        Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
        Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

        Comment


        • #5
          Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

          Ik heb eens zitten kijken en vind de yongnuo YN 560 wel iets hebben. Ik zie dat er 3 verschillende bestaan YN 560 I, II, en III

          Ik dacht om te gaan voor de 560 III. Blijkbaar kan die ook draadloos aangestuurd worden??
          Het voordeel van nikon's CLS is dat ik de flitskracht kan regelen vanuit mijn D90 ik vraag me dan af of ik dat ook eventueel ga kunnen met deze Yongnuo?
          Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

          Comment


          • #6
            Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

            Oorspronkelijk geplaatst door Lollie-be Bekijk bericht
            Ik heb eens zitten kijken en vind de yongnuo YN 560 wel iets hebben. Ik zie dat er 3 verschillende bestaan YN 560 I, II, en III

            Ik dacht om te gaan voor de 560 III. Blijkbaar kan die ook draadloos aangestuurd worden??
            Het voordeel van nikon's CLS is dat ik de flitskracht kan regelen vanuit mijn D90 ik vraag me dan af of ik dat ook eventueel ga kunnen met deze Yongnuo?
            bijna alle youngnuo flitsen kan je mee laten afgaan d.m.v. de flits van je SB-900. (S1 / S2 modus, dus afgaan bij het flitsen, al dan niet met negeren van de pre-flits), maar die moeten dus de flits ook kunnen zien afgaan
            het voordeel aan radiotriggers is dat je je flitsen kan gaan verstoppen achter muren e.d.
            afhankelijk van de radiotrigger kan je enkel manueel en/of ttl gaan werken.
            er bestaan manuele versies zoals de youngnuo rf-602/603, phottix stratto (II), cactus v4/v5
            daarnaast heb je dan ook de ttl-triggers, zoals pocketwizard, phottix odinn, pixel king, youngnuo yn-622, ...
            bij de TTL-compatibele kan je vanop afstand je kracht instellen als het gaat om ttl-compatibele flitsers.
            bij manuele triggers & flitsers moet je naar je flitsers gaan om de kracht bij te regelen.

            de 560 geniet ook mijn voorkeur intussen. ik heb verscheidene 460 & 460-II's liggen maar de 560 is toch wel wat steviger gebouwd, grotere kop, zoom-mogelijkheid, meer instellingen qua flitskracht en mogelijkheid tot aansluiten battery pack.

            het verschil tussen de I, II & III:

            II is hetzelfde als de I qua specificaties maar i.p.v. een gewoon schermpje met lampjes heeft die een LCD-scherm. (vrij dure meerprijs voor geen echte toevoeging m.i.)
            de III daarentegen is wel heel interessant aan het worden, die omdat deze een ingebouwde RF-602/603 ontvanger heeft. je moet voor deze dus niet noodzakelijk een extra receiver nog gaan bestellen indien je al over de RF-602 zender beschikt.

            je mag gerust altijd eens langskomen als je die triggers & flitsen wil bekijken.
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

              Bedankt voor de info, dus eigenlijk als ik 2 YN 560 III flitsen zou kopen zou ik gewoon een RF-602 zender en 1 receiver moeten kopen (voor mijn SB900)
              want er zitten al receivers in de 560 flitsen?? das interessant!!
              Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

              Comment


              • #8
                Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

                Compatibel met CLS
                Nissin Di 622 (1kanaal en 1 groep) Nissin Di866, de nissing mg8000
                YN 568 heeft ook fp flitsen
                De Meike MK900 is compatibel met cls, ook als master. Enigste dat ontbreekt is FP. Qua bouw is het een sb900.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

                  Metz flitsen zijn ook CLS compatibel, van heel goede kwaliteit en iets goedkoper dan de Nikons..
                  Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                  Comment


                  • #10
                    Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lollie-be Bekijk bericht
                    Bedankt voor de info, dus eigenlijk als ik 2 YN 560 III flitsen zou kopen zou ik gewoon een RF-602 zender en 1 receiver moeten kopen (voor mijn SB900)
                    want er zitten al receivers in de 560 flitsen?? das interessant!!
                    ja, maar enkel wel met de versie III
                    voor alle andere youngnuo 460 of 560 heb je aparte receivers nodig
                    intussen hebben de mensen van youngnuo blijkbaar zelfs hun eigen online store gemaakt.
                    ze geven zelfs momenteel een free trigger of receiver erbij bij de aankoop.
                    zie http://www.yongnuostore.com/product/...eedlite_canon/

                    wel maak ik er uit op dat de productie van de RF-602's is stopgezet en enkel nog de bestaande stock wordt verkocht
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

                      Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                      Metz flitsen zijn ook CLS compatibel, van heel goede kwaliteit en iets goedkoper dan de Nikons..
                      +1

                      De 44 AF-1 kan enkel in groep A en reageert standaard op alle kanalen, de 48, 50 en 52 AF-1's, kunnen allen als slave dienen op eender welk kanaal en groep, de 58 AF1 en 58 AF2 kunnen ook als commander dienen. In mijn ervaring zijn de Metzflitsen minder gevoelig voor zonlicht en een onderbroken line of sight. Van andere merken weet ik niet hoe compatibel ze zijn, maar met Metz heb ik nog geen problemen gehad.

                      Comment


                      • #12
                        Re: flits compatibel met Nikon CLS systeem

                        Ik gebruik de nissin di 886 II en deze werkt perfekt

                        Comment

                        Working...
                        X