Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiefoto's in Brugge.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communiefoto's in Brugge.

    Hallo allemaal.

    Volgend weekend moet ik voor vrienden enkele foto's maken voor het (plechtige) communie kaartje van hun dochter.
    En dit hadden ze graag in Brugge willen laten doorgaan.
    Ik weet dat je niet veel nodig hebt om een mooie foto te maken maar ze willen toch een mooie achtergrond (die typisch Brugge is).
    Ik had al gedacht aan het minnewaterpark, het begijnhof maar zijn er nog mooie plekjes in Brugge die ik over het hoofd zie?
    En volgens het nu naar uit ziet zal het wisselvallig worden dus moeten we een eventueel back-up plan hebben.
    De plechtige communie zelf is al in april dus uitstellen gaat zeker niet.
    Zijn er eventueel ook mooie plaatsen die overdekt of zelfs binnen zijn in Brugge? Een goede flits heb ik niet wel een 2 tal lichtsterke lenzen (sony 50mm f1.8 en tamron 17-50mm f2.8).
    Ik ben ook nog maar een beginner dus heel veel inspiratie heb ik (nog) niet.
    Hartelijk bedankt voor het lezen en eventueel advies!
    Tom
    Canon

  • #2
    Re: Communiefoto's in Brugge.

    De Vismarkt,met z'n overdekte gaanderijen, en de kiosk van het Astridpark ( 150 m van Vismarkt) : toffe locaties, ook bij regen.
    Eventueel ook de binnenkoer van de Halletoren.

    Of gewoon proberen: het meisje fotograferen, omringd door Japanners, Chinezen en andere toeristen.Misschien wil één van hen wel de paraplu boven haar hoofdje houden.... Is eens iets anders dan de klassieke foto en trouwens, toeristen zijn ook typisch Brugge !
    www.petervdg.net/Portfolio

    Comment


    • #3
      Re: Communiefoto's in Brugge.

      Goede tips hierboven. Bij minder weer zou je ook kunnen vragen of je ze mag
      trekken in Hotel Kempinski. Ze hebben daar nog een oude kapel, die gebruikt
      wordt (o.a.) voor trouwerijen en zo. Zeer de moeite.

      Comment


      • #4
        Re: Communiefoto's in Brugge.

        Heel erg bedankt voor de reactie's (nu maar pas gezien) luna en Doudeke!
        Deze namiddag is het zover. We gaan eens proberen. Gelukkig is het droog! Hopelijk kan de zon af en toe schijnen zoals nu nog het geval is.
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: Communiefoto's in Brugge.

          Droog en koud. Hopelijk was het succesvol. Brugge is mooi, bijzonder mooi.
          Maar het laat zich niet makkelijk gebruiken als decor. Daarvoor is het te trots.
          Te veel op zichzelf. Te veel zichzelf.

          Comment


          • #6
            Re: Communiefoto's in Brugge.

            Zijn de krokussen al in bloei op het Begijnhof..ben van plan morgen te gaan. Dankjewel.
            Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

            Comment


            • #7
              Re: Communiefoto's in Brugge.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Somers Bekijk bericht
              Zijn de krokussen al in bloei op het Begijnhof..ben van plan morgen te gaan.....
              Telefoon: 3250330011.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Communiefoto's in Brugge.

                Dankjewel Bouk!
                Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                Comment


                • #9
                  Re: Communiefoto's in Brugge.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Somers Bekijk bericht
                  Zijn de krokussen al in bloei op het Begijnhof..ben van plan morgen te gaan. Dankjewel.

                  Hallo Tommy,

                  Ja hoor, de krokussen zijn al in bloei. Zelfs 2 weken terug al, toen wij er waren!
                  Veel succes,
                  Tom
                  Canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Communiefoto's in Brugge.

                    Dankjewel voor de reacties!
                    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                    Comment

                    Working...
                    X