Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RF602 of 603

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RF602 of 603

    Hallo iedereen,


    Ik zou graag wat experimenteren met of-camera flits. Ik ben zo het een en ander aan het lezen geweest en de yongnuo RF602 en 603 komen er vaak goed uit.
    (of zijn er andere die ik misschien over het hoofd zie die even goed dienst doen?)
    Welke van deze 2 kan ik nu best nemen? En vooral Waarom?



    Groetjes,
    Bram

  • #2
    Re: RF602 of 603

    de RF602 is prijs kwaliteit een topper. RF603 vind ik persoonlijk een mislukte evolutie... click

    recenter vind ik de phottix strato multi II's wel goed: click

    en als je je sync tijd korter wil maken de Ojecoco's... ook erg goede prijs kwaliteit: click
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: RF602 of 603

      Ik heb nooit de RF602's gehad maar ben wel in het bezit van de RF603's. een mislukte evolutie is nogal meteen straf om te zeggen. Ik klaag niet over de AAA batterijen hoor ben hier heel tevreden mee. Er staat ook in de tabellen van "battery life poor". Maar er staat niet bij wat dit betekend, is dit dan 24u? hoeveel shots zijn dit? Ikzelf heb deze batterijen sinds ik ze gekocht heb nog niet moeten opladen en ik ben toch al een dik 8 tal maand in het bezit van mijn setje.

      Als je er pas mee begint en je wilt niet te duur gaan kijk dan maar bij de 602 die zijn net iets goedkoper, voor de rest zijn beide ontzettend goed hoor.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: RF602 of 603

        gebruik al een hele tijd rf602, tot volle tevredenheid. Bij studioflitsen gebruik ik de rf601, zelfde ontvangen als rf602, maar dan met een 6.3mm aansluiting die direct past in de studiokop
        Enig nadeel dat ik kan vinden is dat de zender niet kan vastgezet worden met een draai of kliksysteem.
        Het is enkel een metalen plaatje dat in de hotshoe schuift, en bij opzijleggen van de camera durft het al eens gebeuren dat dit verschuift, met een misfire tot gevolg.

        Verder niks dan positief !
        Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

        Comment


        • #5
          Re: RF602 of 603

          Ik heb ook de rf 602, maar vind wel dat de batterijen snel vervangen moeten worden.

          nog nooit problemen mee gehad, dus voor de rest echt tevreden over.

          groeten
          canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

          Comment


          • #6
            Re: RF602 of 603

            Oorspronkelijk geplaatst door pieter d'hoop Bekijk bericht
            Ik heb ook de rf 602, maar vind wel dat de batterijen snel vervangen moeten worden.

            nog nooit problemen mee gehad, dus voor de rest echt tevreden over.

            groeten
            Persoonlijk geen last van, alles samen al een goede 3500 foto's mee genomen, met de originele batterijen in zender en ontvanger
            Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

            Comment


            • #7
              Re: RF602 of 603

              oei,

              ik heb zeker zoveel foto's nog niet genomen en zitten nu reeds voor de tweede keer nieuwe batterijen in.
              vooral in de ontvangers. zender is nog niet nodig geweest, maar heb altijd extra batterijen bij...

              Groeten pieter
              canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

              Comment


              • #8
                Re: RF602 of 603

                originele ontvanger batterijen van de rf601 zijn van duracell, in de rf602 zitten gp greencell batterijen, zender is een lithium batterij van een onbekend chinees merk
                Ik heb ook wel altijd reservebatterijen en triggers bij ..

                mogelijk zit er een verschil op het energieverbruik van de ontvangers, rf601 specifiek voor studioflitsen, tegenover de rf602 met kabelaansluitingen... ik zou het niet weten
                Duracell gaat langer mee dan standaard alkaline's, maar ik denk toch niet dat het zo'n extreem verschil maakt
                Last edited by Excalibur; 3 april 2013, 22:33. Reden: aanpassing merken in ontvangers
                Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                Comment


                • #9
                  Re: RF602 of 603

                  Als je ze laat aanstaan en ze moeten niet 'werken' gaan de batterijen ook snel leeg, anders gaan ze lang mee.
                  idem voor die in de zender, die haal ik er altijd uit.

                  Comment

                  Working...
                  X