Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits voor simpel werk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits voor simpel werk

    Hallo,
    Ik ben een volledige leek op gebied van flitsfotografie.
    Het is ook niet echt mijn ding. Maar ik heb toch een flits nodig, blijkt nu.
    En om eerst een studie te gaan maken van wat een flits is, kan, doet enz. stel ik gewoon de vraag hier.

    Kan iemand mij raad geven in verband met dit gegeven?

    Situatie:
    Ik zou in staat moeten zijn om met een flits wat extra belichting te creëren binnenshuis.
    Dit zou vooral zijn tijdens bijeenkomsten en recepties van onze vereniging.
    Gewoon wat extra licht, zonder toeters of bellen. Er dient te worden gefotografeerd in een zaal. Ik kan dichtbij komen.
    Afstanden tussen 2 meter en 10 à 12 meter.
    Het zijn vooral personen en beelden van groepen die aan tafel zitten of in groep staan te praten. Dus eigenlijk simpele dingen.

    Ik werk met een Nikon voorlopig nog een D70 (ja een oud beestje maar het doet zijn ding). Ben aan het rondkijken welk mijn volgende toestel gaat worden. Waarschijnlijk de D7000.
    Dus moest er iemand zich geroepen voelen om een helpende hand uit te reiken, ik ben één en al aandacht voor uw suggesties.

    Ik had een budget voorzien tot een 160€ ongeveer.

    Thanx Eddy
    Last edited by Vanhamel; 21 maart 2013, 11:24.

  • #2
    Re: Flits voor simpel werk

    Kijk eens rond wat je op de tweedehandsmarkt kan vinden. Dan heb je al meer keuze (naar bijvoorbeeld merkeigen flits)
    Zelf gebruik ik een Metz 50af1, heel content van.
    Probeer er misschien een te vinden waarbij je de kop min of meer alle kanten op kan draaien, dat geeft toch wat meer speling in bepaalde ruimtes. Als het plafond hoog is kan je best ineens een Diffuser aankopen (is niet zo duur) om je flitslicht zachter(diffuus) op je onderwerk te laten vallen).