Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekeren van fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekeren van fotomateriaal

    Hallo,

    ik denk dat het hier al aanbod is gekomen, maar ik vind het niet terug. In de zomer ga ik op vakantie, en ik vroeg mij af of het mogelijk was om fotomateriaal (camera, Xdrive,...)te verzekeren? En zo ja, waar?

    Alvast bedankt!
    Pieter

  • #2
    verzekeringen Dupoint (stad )zijn daar goed in
    want mijn schoonmoeder werkt daar
    Als je wil vraag ik het haar maandag voor een prijsofferte te maken
    Je zal enkel het totale verzekerde waarde moeten opgeven en voor welke periode
    stuur anders een persoonlijke mail
    thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

    Comment


    • #3
      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=45231&SearchTerms=,verzekering

      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=40973&whichpage=3&SearchTerms=, verzekering
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Naar informatie die ik ooit ingewonnen heb, blijkt dit een zeer dure aangelegenheid te zijn als u tenminste al een verzekeringsmaatschappij vindt die een verzekering wil afsluiten.

        Hopelijk heb ik het mis en is er misschien wel een degelijke verzekering af te sluiten, let zeker op de kleine lettertjes.
        http://www.torekefoto.be

        Comment


        • #5
          Ik heb er vorig jaar zelf een afgsloten bij de maatschappij waar ik m'n andere verzekeringen lopen heb (DVV). Ze wilden ook alleen zo'n verzekering afsluiten als je al klant bent.
          Het heet 'verzekering tegen alle risico' (een soort omnium), en je kan in principe alles erin opnemen wat je maar wil. Als ik iets nieuw koop, stuur ik een fax met de aankkopfactuur, en dan wordt dat onmiddellijk meeverzekerd.
          Het was in een wip gebeurd, en naar mijn mening helemaal niet duur. Als mijn spullen gestolen worden of beschadigd, hoef ik tenminste niet wéér diep in de buidel te tasten...

          Comment


          • #6
            We betalen jaarlijks 60.000 bf verzekering tegen brand/storm/inbraak voor onze zaak ( al 33 jaar lang ) nu een tijdje geleden is er bij ons ingebroken
            de deur volledig stuk en vanalles weg

            en wat zegt de verzekering !!!

            ja, maar de verzekering betaald enkel de deur !!!!!!!!
            en wat blijkt nu,
            we krijgen een brief van de verzekering waarin staat dat we enkel ons deur betaald krijgen als we het lokaal verhuren voor evenementen en anders NIKS !!!

            natuurlijk verhuren we onze zaak niet voor evenementen dus krijgen we niks !!!

            daarvoor betalen we al 33 jaar 60.000 bf

            dat zijn verzekeringen !!!!!!!!
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              amaai, ook een leuke ervaring...

              ik zal dan maar eerst zeer goed informeren wanneer ze wel betalen en wanneer niet.

              Pieter

              Comment


              • #8
                Originally posted by lieven lens
                We betalen jaarlijks 60.000 bf verzekering tegen brand/storm/inbraak voor onze zaak ( al 33 jaar lang ) nu een tijdje geleden is er bij ons ingebroken
                de deur volledig stuk en vanalles weg

                en wat zegt de verzekering !!!

                ja, maar de verzekering betaald enkel de deur !!!!!!!!
                en wat blijkt nu,
                we krijgen een brief van de verzekering waarin staat dat we enkel ons deur betaald krijgen als we het lokaal verhuren voor evenementen en anders NIKS !!!

                natuurlijk verhuren we onze zaak niet voor evenementen dus krijgen we niks !!!

                daarvoor betalen we al 33 jaar 60.000 bf

                dat zijn verzekeringen !!!!!!!!
                Dit herinner ik mij nog uit de lessen economie van vroeger: inbraak en diefstal zijn twee apart te verzekeren dingen. Inbraak is enkel de schade aan het gebouw en diefstal het verlies aan inboedel. Waarom ze de deur niet vergoeden begrijp ik niet. En het is ook niet erg klantvriendelijk om tijdens al die jaren er nooit voor gewaarschuwd te hebben dat je wel verzekerd was voor inbraak, maar niet voor diefstal.
                Konica Minolta DiMAGE Z2

                Comment


                • #9
                  Mmmm 60.000 Bfr per jaar lijkt mij wel heel veel voor enkel inbraak(schade) zonder dekking van de eigenlijke diefstal hoor.

                  Dat moet al een heeeeel dure deur zijn dan


                  Maar dit schets nog wel eens de typische gang van zaken: als het op incasseren aankomt staan ze allemaal van voor in de rij, maar als ze ooit eens moeten uitbetalen kan je het vergeten....
                  Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                  Comment


                  • #10
                    Voor Lieven,

                    Bekijk je contact eens even en bespreek de diverse mogelijkheden met je makelaar. In principe zal je een rechtsbijstandsverzekering mee hebben afgesloten met je brandpolis en kan je een tweede expert aanvragen die de zaak zal herbekijken. Neem ook al contact op met een advocaat(met akkoord van je rechtsbijstandsverzekeraar) en laat hem een brief schrijven naar de maatschappij. Deze zal via uw rechtsbijstand betaald worden. In ieder geval als je aangifte op tijd gebeurt, is en er geen aantoonbare fraude in de zaak (maatschappij moet fout en oorzakelijk verband aantonen) is zal de maatschappij tot een minnelijke schikking willen komen.
                    Laat je in ieder geval niet doen en laat de maatschappij zijn weigering tot tussenkomst op voldoende manier argumenteren..

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb ook een verzekering kunnen nemen en ook bij DVV op mijn camera. Het is een verzekering tegen alle risico's. En een geluk ook nog want er deed zich op reis inderdaad een risico voor.

                      Dus probeer eens bij DVV....

                      Comment


                      • #12
                        Het kost ongeveer 40 € per 1000 € dit voor een all-in Europa. Het dekt diefstal, schade door derden en eigen schade. Er zijn ook andere tarieven voor alleen Benelux en wereldwijd.

                        Groeten,
                        Erik

                        Comment


                        • #13
                          aqw0 ==> waar ben je dan verzekerd ??
                          A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
                          pics @ www.thejudge.be

                          Comment


                          • #14
                            Ik ben al bij een vijftiental verzekeringsmaatschappijen in België gepasseerd. Geen enkele van al die verzekeringen kon mijn verwachtingen inlossen.
                            Mijn verwachtingen: mijn materiaal wereldwijd verzekerd tegen diefstal, inbraak en schade.
                            Elke verzekering heeft zijn kleine lettertjes. Om een voorbeeld te geven: er moeten duidelijke sporen van geweld zijn bij diefstal in het buitenland, maw. ik moet mij eerst in coma laten slaan om het geld van mijn gestolen camera terug te krijgen. Of nog: van ieder verzekerd stuk moeten Belgische facturen beschikbaar zijn (met het geld dat ik in Duitsland op mijn aankopen bespaar is mijn materiaal op die manier al voor 25% verzekerd). En zo zit er in elke polisch die ik in mijn handen heb gehad, wel één addertje onder het gras, wat zeg ik, het is meestal een wurgslang
                            Ik zou graag eens een paar reakties van verzekeringsagenten zien op deze post. Hier moet toch wel één verzekeringsagent of iemand die bij een verzekering werkt aanwezig zijn. Ik vind dat het opvallend stil blijft langs deze kant, dit is het ideale moment om wat reklame te maken voor jullie producten heren verzekeringsagenten!!!

                            Patrick

                            Comment


                            • #15
                              ik vind 't heel erg voor diegene die zo aankomen....
                              zelf heb ik 'n tijdje voor verzekeringen gewerkt en ik ben achter 2 jaar gestopt juist omwille van deze praktijken...
                              het leuke van 'n bemiddelaar is juist de mensen kunnen helpen, maar als de directie ook maar 1 klein lettertje zag voor er onderuit te komen, was het noppes....en ik was de messenger...
                              maar dat is bij alle maatschappijen zo...en het wordt nog erger, omwille van het gefraudeer...
                              hoe meer schade-claims hoe lager de winstmarge...hoe hoger de premies en hoe lager de risico dekking


                              Comment

                              Working...
                              X