Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerdere camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meerdere camera's

    Plots schiet deze overweging mij te binnen:
    Waarom hebben,zij die het hebben,meerdere toestellen ?
    Komen we met 1 niet toe?

    Mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Meerdere camera's

    Backup...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Meerdere camera's

      Backup en minder wisselen van lenzen in the field.
      Zo kan ik het stofprobleem op de sensor inperken.
      Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens
      Mijn foto site

      Comment


      • #4
        Re: Meerdere camera's

        Oorspronkelijk geplaatst door Hogedruk Bekijk bericht
        Backup en minder wisselen van lenzen in the field.
        Zo kan ik het stofprobleem op de sensor inperken.
        Maar dan zou je dezelfde toestellen hebben,vele hier hebben er verschillende.

        Mvg
        Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
        schitterende maltwhisky op de kast

        Comment


        • #5
          Re: Meerdere camera's

          Voor bepaalde onderwerpen (huwelijk bijvoorbeeld) is het handig om een camera met standaardzoom (17-55 of iets dergelijks op een crop camera, 24-70 op een full-frame) te combineren met tweede camera waar een telezoom op zit (70-200 bijvoorbeeld).
          Daar heb je niet altijd de tijd om lenzen te wisselen, en mis je geregeld een shot als je met 1 camera en 2 (of meer) lenzen werkt.

          Als er dan ondertussen een camera stuk gaat, dan heb je de reserve al meteen bij de hand.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Meerdere camera's

            Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
            Maar dan zou je dezelfde toestellen hebben,vele hier hebben er verschillende.

            Mvg
            Ik los dit op door op fullframe een standaardzoom te plaatsen vanaf 24mm
            en op mijn cropcamera een telezoom. vanaf 70mm
            voor mij voeldoet dit heel goed in de meeste omstandigheden en kan ik snel overschakelen van breedhoek naar tele.

            Philip
            Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens
            Mijn foto site

            Comment


            • #7
              Re: Meerdere camera's

              Mmm ik heb de ervaring dat ik met één camera flexibeler ben dan met 2 stuks rond mijn nek.
              Dit topic is al eens aan bod geweest geloof ik.
              Ik heb een keer een huwelijksfotograaf zien sukkelen met het buiten komen in een stadhuis waar ik een paar maanden eerder ook een huwelijk had
              Wilde en laag shot nemen met zijn groothoek lens. Dikke MarkIII met 70-200 ging met de lens tegen de grond bij het bukken. de beste man kon er op dat moment niet mee weg en wist niet beter zijn 6 a 7000€ kostend goedje op de straatstenen te leggen en verder achteruit te wandelen , koppel de auto in na enkele shots. camera lag zo'n 5 min tussen de mensen.
              Niet handig dus.
              Ik prefereer Een camera 24-70 er op 14-24 + 70-200 uit de tas tegen het altaar aan pak klaar. duurt welgeteld 6,5 sec om te wisselen.
              Als je de liturgie van de dienst bij de hand heb lukt dat aardig.
              Uiteraard zit er in mijn tas die ik bij heb altijd een reserve body
              En ja een andere
              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

              Comment


              • #8
                Re: Meerdere camera's

                Ik heb behalve een digitale body ook een analoge omdat ik het ook leuk vind om film te schieten. Daarnaast nog een meetzoeker, een halfframe, meerdere polaroids en een twinlensreflex. Op de verlanglijst staat nog een voor IR omgebouwde body

                Comment


                • #9
                  Re: Meerdere camera's

                  Meerdere cameras.. amateurs omdat ze al een paar jaar fotografie bezig zijn.. ze kopen een nieuwe body, de oude brengt 2e hands zo weinig op dat je hem beter als reserve in de kast laat liggen.
                  Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meerdere camera's

                    Gewoon hebberighedi.

                    D2h gekocht voor de accu en de lader en kwam na aftrek van die twee onderdelen op een prijs van €150, accu was nodig voor D700.
                    PEN experiment en gekocht voor een lage prijs en dat beviel zo goed dat ik een Pana G3 gekocht heb en die wordt gebruikt als ik geen zin heb om te slouwen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meerdere camera's

                      Ik heb een DSLR Nikon D7000 voor het deftige werk, maar op familie-uitstap voelde ik mij al snel een ezeltje met die camera.
                      Ik heb dan nog eens een pak lenzen met heel kort zoombereik dus was ik genoodzaakt minimaal 2 lenzen mee te doen.

                      Dus heb ik mij vorig jaar een Fuji X10 gekocht , compact en toch alle controle , en een meer dan degelijke beeldkwaliteit voor de familie-foto's .

                      Als ik nu in een pretpark loop is ik zie al die mama's en papa's met de dochter of zoon op de arm en dan nog eens een rugzak en dan nog eens een loodzware camera dan ben ik meer dan blij met mijn compacte X10.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meerdere camera's

                        Denk dat ik waarschijnlijk ook wel ergens volgend jaar de D7100 ga kopen. De D5100 hou ik dan wel bij als reserve, of als ik eens foto's ga nemen waar er het gevaar bestaat dat de camera zou kunnen sneuvelen.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meerdere camera's

                          Ik werk constant met 2 camera"s:

                          meestal de combinatie als volgt
                          5DIII + 24-70 en 1DIV + 70-200

                          maar soms ook
                          5DIII + 14L F2.8 en 1DIV + 24-70

                          voor mij de ideale combinatie, mogeijkheid om zeer breed te gaan met uwa op fullframe, en toch genoeg mm's met de 70-200 op de 1D (1.3 crop)

                          werk zo op evenementen, huwelijken, 4x4, rallycross...

                          als je bij de 4x4 of rallycross aan de binnenkant van een bocht staat, kan je met je uwa een foto maken in de bocht, maar kan je met 2de camera met zoom de wagen reeds trekken bij het uitkomen van de vorige bocht bijvoorbeeld.

                          Voor mij persoonlijk alleen maar voordelen bij het werken met 2 camera's
                          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meerdere camera's

                            Ik werk tegenwoordig ook met 2 systemen.

                            Ik werk met 2 FF toestellen tegelijk (een 5D en een 5DII) tijdens opdrachten zoals bruiloften e.d. Als ik een portretshoot o.i.d. doe heb ik doorgaans alleen m'n 5DII mee. Het ligt nog in m'n planning om er (eind) dit jaar een 5DIII bij te kopen, waarschijnlijk verkoop ik dan 1 van mijn huidige body's.

                            Naast mijn FF Canon systeem schiet ik sinds kort ook met een Olympus OM-D. Ik ben vooral hiertoe overgegaan vanwege het gewicht. Ik was het meer dan beu om overal die loodzware tas met Canon spul mee te zeulen. Nu draag ik dagelijks een OM-D met een setje primes (12mm, 25mm, 45mm en binnenkort een 60mm macro) mee overal naartoe. Totaalgewicht van dit setje: 1053 gram. Da's slechts zo'n 200gram meer dan alleen mijn 5DII body zonder lenzen...
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meerdere camera's

                              ik doe al jaren werk met 2 5D's, omdat ik geen zin heb om de hele tijd te twijfelen over welke lens ik erop moet zetten (alhoewel ik altijd twijfel tussen 35mm en 24-105 nu ) .. Was in het begi nook met 2 verschillende camera's, maar ik werd het verschil in beeld wat beu en heb nu 2 dezelfde camera's. Ben dit jaar overgeschakeld naar een namaak-blackrapid omdat ik idd ook al eens een camera+tele richting aarde heb zien bewegen aan akelige snelheid, om dan net te stoppen voor hij de grond raakte. Nadeel is dat met 1 camera aan blackrapid, de camera dan op niet-leuke plek tussen benen gaat bungelen.
                              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                              Comment

                              Working...
                              X