Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ex430 II vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ex430 II vraagje

    Kheb in het bezit en 580ex II en van een vriend een 430ex II.

    bij het opzetten van de speedlites test ik eerst op beide flitsen de pilot button en merkte ik op dat bij de 430 de pilot button toch iets anders werkte dan bij de 580. als ik op de 430 pilot duw krijg ipv een korte test flits een 2 a 3 seconden aanhoudende voorflits zoals dat wel een gebeurt als je de oncamera flits gebruikt bij een 550d bv en bij de 580 is dat gewoon een test flits. Is dit een normale reactie van de 430 ? of is het normaal ook de bedoeling dat deze een single flits geeft ? heb enkel een beetje bang dat deze blijft hangen en ik dan zodoende bij een test flits het flashbuisje naar de knoppen help en zeker als dit niet mijn eigen flits is. voor de rest werkt deze naar believen op mijn 550d


    alvast bedankt

  • #2
    Re: Canon ex430 II vraagje

    Als ik het me goed herinner, is dat bij mijn broer zijn 430 II een single flits. Misschien een bepaalde instelling waardoor hij dit doet? Dat kan ik niet zeggen aangezien ik die 430 II zo goed als nooit gebruik...
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

    Comment


    • #3
      Re: Canon ex430 II vraagje

      Wat je ziet is de modelling light functie. Het is bedoeld om een idee te krijgen hoe het scene uitziet wanneer het met de flits belicht word. In werkelijkheid doe het niet veel meer dat je kort verblinden :-)

      Check eens CF-2 (custom function 2) Waarschijnlijk staat het op 1 (test button). De opties zijn:
      0 - (default) DoF Button
      1 - test button
      2 - both
      3 - disable

      -gerard
      "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
      Blog: www.gerardmaas.net
      Port: www.gerardmaas.com

      Comment


      • #4
        Re: Canon ex430 II vraagje

        de nagel op de kop Gerard , cf2 geschecked en stond op 2. Naar 0 gezet en gedaan. Dankje voor de goede tip
        Oorspronkelijk geplaatst door maasg Bekijk bericht
        Wat je ziet is de modelling light functie. Het is bedoeld om een idee te krijgen hoe het scene uitziet wanneer het met de flits belicht word. In werkelijkheid doe het niet veel meer dat je kort verblinden :-)

        Check eens CF-2 (custom function 2) Waarschijnlijk staat het op 1 (test button). De opties zijn:
        0 - (default) DoF Button
        1 - test button
        2 - both
        3 - disable

        -gerard

        Comment

        Working...
        X