Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

    hallo

    Ik had 2 weken geleden enkele trouwalbums besteld via Elka Color en die zouden nu ongeveer klaar zijn... maar ELKA Failliet = nu
    En bellen/mailen helpt niet, ik kreeg de voicemail tijdens de normale openingsuren. Mijn albums liggen nu waarschijnlijk achter de balie, daar waar ik ze altijd ging afhalen. Iemand enig idee wat er nu mee gaat gebeuren ?

    Moet ik ze nu ergens anders bestellen ?
    Gaat Elka ze binnen x aantal maanden of jaar nog een factuur sturen ? Aangezien ze wel al afgewerkt zouden moeten zijn.
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

  • #2
    Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

    Ik zou nog niet té hard panikeren. Er is sprake van overname. Op dit moment is het zo dat alle werknemers ontslagen zijn, maar als die overname een feit is, zal waarschijnlijk zeker een deel van de productie terug opstarten.
    Een factuur voor iets wat nooit geleverd is, zal je ook nooit moeten betalen hè...
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

      bah nee, ik bedoel als ze nu binnen x maanden mijn albums alsnog zouden leveren, dan krijg ik wrs ook de factuur. Maar mijn klanten gaan geen x maanden willen wachten op hun albums die ongeveer deze week klaar zouden zijn. Ik bestel al niet veel bij Elka, maar ik dacht van toch terug die albums bij hen te bestellen vanaf nu (2 weken geleden dus).. goed gedacht blijkbaar.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

        Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom ik nog niets heb gehoord van de gratis afdruk van de winnende foto van de challenge van januari (ik wacht nog op een mailtje om te bevestigen dat ze die verstuurd hebben naar de winkel die ik opgegeven heb).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

          Ik zou dan eens contact opnemen met de winkel zelf, volgens mij zou die daar al lang kunnen zijn. Ik kreeg vroeger altijd een mailtje van de winkel zelf als mijn bestelling was aangekomen en niet van Elka.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

            En anders kontakt opnemen met de curator.

            Comment


            • #7
              Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

              Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
              En anders kontakt opnemen met de curator.
              Is die al gekend? Ik wil het anders wel in het oog houden en hier melden als er iets verschijnt in de krant.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

                Ik denk niet dat ze failliet verklaard zijn hoor, ze hebben zelf de boeken neergelegd.
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment


                • #9
                  Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

                    ah ik wist niet dat fialliet en boeken neer niet hetzelfde was. Ik ben niet zo'n wereldlijk mens, anders zou ik de vraag ook niet posten
                    Maar ik ga het altijd ophalen bij Elka zelf en niet in een winkel, omdat ik op 15 minuten van hen woon.

                    ALs ik bel krijg ik enkel de voicemail met de openingsuren. Anders ga ik eens ene via Facebook mailen die de albums maakte, die ken ik van viavia. Eens horen of hij iets te zeggen heeft..
                    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                    Comment


                    • #11
                      Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom ik nog niets heb gehoord van de gratis afdruk van de winnende foto van de challenge van januari (ik wacht nog op een mailtje om te bevestigen dat ze die verstuurd hebben naar de winkel die ik opgegeven heb).
                      Bart, en ik wilde net aan jou vragen of je al iets gehoord had. Ik heb in ieder geval niets meer vernomen, na een "out of office" van mijn contactpersoon. Maar da's gebruikelijk (enfin, denk ik toch); ik heb nooit iets van Elka teruggehoord na het opsturen van de winnende foto.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

                        Als ze de boeken neerleggen, dan wordt er een curator aangesteld.

                        Die probeert de lopende opdrachten af te werken, en de centen daarvoor binnen te krijgen.
                        Zo snel mogelijk bellen hé, en tegen die man zeggen dat je bereid bent dat album (dat waarschijnlijk klaar is) te betalen als je het binnen de 2 weken krijgt.

                        Dat is normaal het eerste wat een curator doet, afgewerkte goederen aan de klanten leveren (en factureren), want daar zit het meeste geld dat moet binnenkomen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                          ah ik wist niet dat fialliet en boeken neer niet hetzelfde was. Ik ben niet zo'n wereldlijk mens, anders zou ik de vraag ook niet posten
                          .

                          als een bedrijf de boeken neerlegt gaat dit altijd naar de rechtbank van koophandel , in het geval van elka is donderdag laatstleden de faling uitgesproken .
                          Er word dan altijd een curator aangesteld deze heeft de opdracht zoveel mogelijk te recupureren om zo de schulden uit te kunnen betalen .
                          Ook zal hij degene zijn die onderhandelingen voert over eventuele overname.

                          In ieder geval een faling of boeken neerleggen komt op hetzelfde neer
                          Contact opnemen met de curator over een album tjaa die mens kan je misschien helpen doch zijn prioriteiten liggen toch bij het grotere geld dus zal het afhangen van de goodwill van deze.

                          Zijn prioriteiten liggen toch bij de shuldenaars het personeel en eventuele overnemers.

                          En nee elka zal je geen factuur meer sturen kan ook niet daar elka gewoon niet meer bestaat .
                          Indien de goederen geleverd zijn kan je wel nog een rekening krijgen doch dit is hoogstonwaarschijnlijk of het moet een serieus bedrag zijn en dan heb ik het niet over 700 euro of zo.
                          Last edited by stefan.d; 11 maart 2013, 13:45.

                          Comment


                          • #14
                            We gaan in elk geval een oplossing zoeken nu Elka de opdracht niet meer kan uitvoeren.
                            LesC, we houden je op de hoogte van hoe het nu verder moet.
                            Ik neem aan dat jij de originele versie nog hebt van de winnende foto van Bart?

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: ELKA COLOR failliet... en mijn fotoalbums ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                              als een bedrijf de boeken neerlegt gaat dit altijd naar de rechtbank van koophandel , in het geval van elka is donderdag laatstleden de faling uitgesproken .
                              Er word dan altijd een curator aangesteld deze heeft de opdracht zoveel mogelijk te recupureren om zo de schulden uit te kunnen betalen .
                              Ook zal hij degene zijn die onderhandelingen voert over eventuele overname.

                              In ieder geval een faling of boeken neerleggen komt op hetzelfde neer
                              Contact opnemen met de curator over een album tjaa die mens kan je misschien helpen doch zijn prioriteiten liggen toch bij het grotere geld dus zal het afhangen van de goodwill van deze.

                              Zijn prioriteiten liggen toch bij de shuldenaars het personeel en eventuele overnemers.

                              En nee elka zal je geen factuur meer sturen kan ook niet daar elka gewoon niet meer bestaat .
                              Indien de goederen geleverd zijn kan je wel nog een rekening krijgen doch dit is hoogstonwaarschijnlijk of het moet een serieus bedrag zijn en dan heb ik het niet over 700 euro of zo.
                              De curator kan ZEKER nog facturen sturen!
                              Maar alleen voor de spullen die nog geleverd worden.
                              Uitleveren van goederen die klaar liggen is zijn eerste prio. Daar zit het makkelijke geld, en dat komt binnen zonder extra kosten.
                              Nadien gaat hij trachten een overnemer te vinden, ofwel alle activa te verkopen (machines, autos, gebouwen) om de schuldenaars in volgorde van wettelijke prioriteit te betalen.
                              De fiscus en de curator zelf staan hierbij bovenaan het lijstje.

                              Het kan nu even aanslepen, maar ik zou niet wanhopen.
                              En opletten, want als er niks in de algemene voorwaarden staat, dan kan die curator nog een maandje wachten met je order, en dan toch nog factureren! Weinig tegen te doen hoor. Die hoeft zich niet echt klantvriendelijk op te stellen.

                              Comment

                              Working...
                              X