Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

    Tijdje geleden heb ik voor de turnclub Go4gym waar mijn zoontje bijzit om te turnen een reportage gedaan van hun turngala, hiervoor was geen geld beschikbaar omdat ze een VZW zijn. Er was mij toen belooft publiciteit te maken in hun clubblad en op hun site (naamsvermelding van de foto's) dus ik dacht... OK das goed ik begin net zelfstandig dus extra en gratis publiciteit zijn mooi meegenomen.

    Nu zie ik dat na een maand er nog altijd geen link is naar mij, geen publicitit in het clubblad enzo.... dus niets volgens afspraak.
    Ook was overeen gekomen dat de foto's niet downloadbaar gingen zijn (wat wel zo is).

    Dit alls hebben we afgesproken via mail en via een contract die ze getekend hebben.
    Nu heb ik 2 weken geleden een beleefde mail gestuurd en gewoon gevraagd of het mogelijk was dat ze dit vergeten waren, tot op heden heb ik hier niets van antwoord op gehad of dergelijke.

    Kan ik hier iets tegen doen? of zouden jullie zoiets gewoon laten rusten.
    Normaal val ik hier niet zo hard over maar tgaat mij om het principe dat ik daar die dag 10 uur foto's genomen heb, ze van mij 400 afgewerkte en bewerkte foto's gekregen hebben in klein en groot formaat, Ik die dag niet eens een drankbonnetje gekregen heb... geen dank u wel, geen beetje blijk van waardering, en daar wringt het schoentje voor mij.

    Grtz David

  • #2
    Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

    Ben je lid van Sofam? Dan kan je hen inschakelen.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

      Wat staat er in uw contract over het niet naleven van de afspraken?

      Comment


      • #4
        Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

        Triest, maar dat is iets wat iedereen die wat beter is/wordt wel meemaakt. Hopelijk is het een les.

        Ik heb zo eens bijna n hele dag foto's gemaakt van n lokaal festival (na lang zagen voor n fotopas), de foto's nog dezelfde nacht bewerkt, op dvd-r gezet en in de brievenbus van de organisator gestoken. Als je dan ziet dat ze ze zelfs nog niet op de site gebruiken, hoeft het voor mij niet meer. De foto's waren zeker niet slecht.

        Dat een vzw geen geld heeft, is trouwens dikwijls een leugen.

        Veel succes met je zaak trouwens !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

          Is er voor je zoontje een alternatieve club?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

            van wie zijn deze dan.?

            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

              Ga jij nooit naar de training ? Al is het maar om je zoontje te brengen en te gaan halen. Iemand van het bestuur loopt daar rond en spreek hem aan. Je hebt iemand van hem aangesproken om "de job" vast te krijgen of iemand heeft je aangesproken om "de job" te doen. Die herken je toch ? Eén mailtje sturen om te vragen hoe of wat ... Aan wie ? Spreek die persoon aan. Een kind kan de was doen hoor ...

              Tjerri

              Comment


              • #8
                Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

                Foto's van de TS zijn duidelijk veel beter dan de oudere foto's (van iemand anders). Jammer dat daar niets tegenover staat.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Foto's van de TS zijn duidelijk veel beter dan de oudere foto's (van iemand anders)...
                  waar staan die Johan..?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    waar staan die Johan..?
                    grt,bouk.
                    Ik denk de meest recente (van dit jaar).
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden



                      dit zijn de foto's.
                      Ik heb er idd al mijn lesje uit geleerd, gratis werk ik in ieder geval niet meer... zelfs al brengt het gratis publiciteit mee (wat hier nu toch het geval niet is want niemand behalve ik en de voorzitter weten wie de foto's gmaakt heeft)

                      Ga morgen eens langs zijn bureautje gaan en vriendelijk vragen of het gewoon vergeten geweest is, al betwijfel ik het want op de mails krijg ik geen reacties.

                      Ik weet ook niet tot in hoever ik hiermee wil gaan want ik wil namelijk geen "naamsbesmeuring" in het begin van mijn carriere, deze loopt nu goed zoals ik het wil en zou het te jammer vinden als ik hierdoor een slechte naam krijg of dergelijke, want 1 slechte klant met slechte reclame kan tientallen klanten doen weglopen. dus het is het mij niet echt waard om daarvoor mij zaak op het spel te zetten.

                      ah we zien wel, Sofam had ik nog niet aan gedacht maar ik blijf er voorlopig nog wat van weg, weet niet echt goed of het een meerwaarde zou kunnen betekenen voorlopig.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

                        zie #6.
                        je foto,s staan toch op hun site.
                        hoe denk je dat ik er aan gekomen ben...?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          zie #6.
                          je foto,s staan toch op hun site.
                          hoe denk je dat ik er aan gekomen ben...?
                          grt,bouk.
                          Tuurlijk staan mijn foto's op hun site... dat wist ik ook al
                          Maar zie jij ergens een naamsvermelding staan?
                          Het ging er mij hier over dat er overeen gekomen was dat ik de foto's leverde, zij die op hun site mochten plaatsen (niet downloadbaar, wat wel het geval is) en met naamsvermelding (wat niet het geval is)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

                            Ik zou gewoon eens gaan praten met de persoon wie het contract ondertekende. mss is het een vergetenheid en ander kan je hen er beleeft op wijzen dat zei hun deel van het contract niet nageleeft hebben. wat je eventueel achteraf doet als ze nog niets doen hangt van jou af. Het in ieder geval een k** situatie.
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotoreportage waarvan afspraken niet nageleefd worden

                              Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                              Tuurlijk staan mijn foto's op hun site... dat wist ik ook al
                              Maar zie jij ergens een naamsvermelding staan?
                              Het ging er mij hier over dat er overeen gekomen was dat ik de foto's leverde, zij die op hun site mochten plaatsen (niet downloadbaar, wat wel het geval is) en met naamsvermelding (wat niet het geval is)
                              Watermerk gebruiken voor zo'n dingen, zeker als je het gratis doet. Eventueel zelfs gewoon een kadertje errond met daarop uw naam. Wel uitstekende foto's .

                              Comment

                              Working...
                              X