Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

    Ik heb nu wel al wat foto's gemaakt op concerten. Telkens gewoon vanuit het het publiek. Ik heb nu enkele vragen.

    Hoe pak je het aan om zo een foto's bij de artiesten te krijgen en wat hoe bekom je wat 'naam' in het wereldje?
    Hoe pak je het aan om toestemming of een accreditatie te verkrijgen om op (grotere) festivals en optredens fotograferen?

  • #2
    Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

      Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
      Ik heb nu wel al wat foto's gemaakt op concerten. Telkens gewoon vanuit het het publiek. Ik heb nu enkele vragen.

      Hoe pak je het aan om zo een foto's bij de artiesten te krijgen en wat hoe bekom je wat 'naam' in het wereldje?
      Hoe pak je het aan om toestemming of een accreditatie te verkrijgen om op (grotere) festivals en optredens fotograferen?
      Starten bij een soort "agentschap", zoals partyindustries voor partypics.
      Of gewoon enorm veel geluk hebben dat jouw mailtje naar bv. Graspop of een ander festival toch beantwoord wordt, en zo een goed portfolio kan opbouwen

      Comment


      • #4
        Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

        Reageren op zo'n advertentie. http://forum.belgiumdigital.com/f6/c...ht-448006.html
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

          Op concerten waar je binnen kan met camera je best doen en als je goed genoeg bent word je wel opgemerkt....

          Comment


          • #6
            Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            Op concerten waar je binnen kan met camera je best doen en als je goed genoeg bent word je wel opgemerkt....
            Hoe krijg je die foto's dan verspreid?

            Comment


            • #7
              Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

              kawaracer

              als je in opdracht gaat fotograferen ga je ook de foto's kunnen doorsturen naar je opdrachtgever ,maar vergeet niet dat het steeds eigendom blijft van de opdrachtgever je foto's ,en soms mag je zelfs de foto's niet op je eigen website zetten ,ikzelf heb 3 jaar voor zo twee websites bezig geweest ,en voor je verder gaat over de vraag of je betaald wordt ,neen je wordt niet betaald je mag al gratis binnen op een concert ,dus je parkeergeld je benzine je aankopen van materiaal je eigen eten en drinken ,komt allemaal uit je eigen geldkassa .

              Ga liever naar een lokaal groepje kijken en vraag of je daar foto's mag van maken ga jezelf veel meer eer aan hebben dan voor zo een website "te gaan werken "

              mvg
              Ardesign
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

              Comment


              • #8
                Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

                Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                Hoe krijg je die foto's dan verspreid?
                Facebook, flickr, eigen website,... Facebook is the easy way en je hebt onmiddellijk een groot publiek (de ene tagt die persoon, dan wordt die weer getagt, je komt snel op 200 mensen per concert).

                Comment


                • #9
                  Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                  Hoe krijg je die foto's dan verspreid?
                  facebook, website, hier en daar in cafés wat hangen.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

                    aan het begin is de juiste plaats om te beginnen...........
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Concertfotografie, waar en hoe er aan beginnen?

                      Mijn concert foto's staan nu op flickr (zie handtekening). En ik heb een eerste toelating binnen voor 'history of a song for my love' Met Zaki en Guy Swinnen, hopelijk is er voldoende licht

                      Comment

                      Working...
                      X