Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alu foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alu foto

    Ik zie oa op de website van smartphoto die methode om een foto op een alu plaat te bevestigen. Komt een foto zo het beste uit of is gewoon kadertje met passe-partout of canvas nog altijd mooier van afwerking?

    En bij wie moet je eigenlijk zijn om in zo´n alu foto de beste kwaliteit te hebben? Smartphoto, Kruidvat, Hema, Pixum, ...?

    Djienbe

  • #2
    Re: alu foto

    eigenlijk hangt dat af van je eigen voorkeur, de foto zelf en de plaats waar je de foto wil hangen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: alu foto

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      eigenlijk hangt dat af van je eigen voorkeur, de foto zelf en de plaats waar je de foto wil hangen.
      Ok maar als ik je nu vraag wat jij de mooiste afwerking vindt, wat zeg je dan? Alu, plexi, canvas, papier/passe-partout, ...? Wat is het meest stijlvolle in een neutraal tot modern interieur?

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: alu foto

        Bedoelt U nu een foto op alu laten afdrukken of met een alu PP?
        Want, of dat mooi is hangt niet af van uw interieur, maar wel van de foto.
        Sommige foto's zijn meer geschikt om op alu af te drukken dan andere.

        Dpaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: alu foto

          Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
          Bedoelt U nu een foto op alu laten afdrukken of met een alu PP?
          Want, of dat mooi is hangt niet af van uw interieur, maar wel van de foto.
          Sommige foto's zijn meer geschikt om op alu af te drukken dan andere.

          Dpaul
          Met "alu" bedoelde ik laten afdrukken op alu. En wat bedoelde jij met afhankelijk van de foto? Waaraan kan ik weten op wat de foto het best afgedrukt kan worden? Het onderwerp is dieren (olifant, luipaard, uil, zebra) al heb ik ook enkele goede landschappen.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: alu foto

            Naar mijn ervaring zijn afdrukken op alu foto-ondersteunend als er iets metaalachtig in de foto voorkomt.
            Zoals autobumbers, schepen, zelfs een fietsstuur...
            Alles is mogelijk maar voor dieren en landschappen denk ik dat er betere en goedkopere methoden bestaan.

            Voor alu afdrukken kan je trouwens bij Claes op de Luchtbal terecht. Een tijdje geleden hingen er voorbeelden aan de muur.

            Dpaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: alu foto

              Da's een persoonlijke voorkeur he.

              Ik hou wel van canvas voor bepaalde zaken. Zachte onderwerpen of onderwerpen waarvan je geen mega scherpte en resolutie verwacht. VB baby's, portretten, close ups etc...
              Zaken waarvan je een heel grote scherpte en felle kleuren verwacht doe ik op dibound of op acrylux. vb architectuur, landschappen, wild

              Alu ben ik niet zo'n voorstander van. Maar da's ook weer persoonlijk.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment


              • #8
                Re: alu foto

                Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                Da's een persoonlijke voorkeur he.

                Ik hou wel van canvas voor bepaalde zaken. Zachte onderwerpen of onderwerpen waarvan je geen mega scherpte en resolutie verwacht. VB baby's, portretten, close ups etc...
                Zaken waarvan je een heel grote scherpte en felle kleuren verwacht doe ik op dibound of op acrylux. vb architectuur, landschappen, wild

                Alu ben ik niet zo'n voorstander van. Maar da's ook weer persoonlijk.
                En wat is het verschil tussen alu en dibound?

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: alu foto

                  Bij DiBond wordt de foto op papier afgedrukt, en dan gekleefd op een ondergrond die alu kan zijn.

                  Een alu foto wordt rechtstreeks op een rol speciaal "alu papier" afgedrukt.

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: alu foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                    Bij DiBond wordt de foto op papier afgedrukt, en dan gekleefd op een ondergrond die alu kan zijn.

                    Een alu foto wordt rechtstreeks op een rol speciaal "alu papier" afgedrukt.

                    Dpaul
                    Ok, 't begint al duidelijker te worden en nu snap ik ook je opmerking over iets metaalachtig op de foto. En nu ben ik voor wild en landschappen ook niet meteen meer een fan van alu. Maar als ik nu moet kiezen tussen dibound en acrylux, welke geeft dan de duurzaamste afwerking?

                    Djienbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: alu foto

                      Naar duurzaamheid denk ik dat beide producten prima zijn.
                      Een goed labo zal de dibound (en canvassen ook) voorzien van een coating / vernis die het product beschermd tegen krassen en het product afwasbaar maken. Ook de inkten pigmenten van proflabo's geven een zeer lange kleurcorrectie weergave. Voor België denk ik dan bv aan ASAP fotoservices in Wilrijk of MiloProfi in Kontich.

                      Bij Acryl heb je ook weer kwaliteitsverschillen. De goedkoper printen op de achterkant van een laag Acryl. De echte Acryluxen printen een foto en lamineren die tussen acryl en een andere drager.

                      Naar uitstraling heb je een wezenlijk verschil. Acryl lijkt een beetje onwezenlijk (mooier dan het is), maar heeft van onder een kijkhoek wel een heel levendig, bijna 3D effect.

                      Misschien moet je eens langs bij een labo of een (prof) fotobeurs zodat je de verschillen eens kan bekijken en aanvoelen.
                      Ikzelf heb alle producten die ik aanbied ook in mijn portfolio zodat de klant zich een beeld kan vormen.
                      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: alu foto

                        Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                        Naar duurzaamheid denk ik dat beide producten prima zijn.
                        Een goed labo zal de dibound (en canvassen ook) voorzien van een coating / vernis die het product beschermd tegen krassen en het product afwasbaar maken. Ook de inkten pigmenten van proflabo's geven een zeer lange kleurcorrectie weergave. Voor België denk ik dan bv aan ASAP fotoservices in Wilrijk of MiloProfi in Kontich.

                        Bij Acryl heb je ook weer kwaliteitsverschillen. De goedkoper printen op de achterkant van een laag Acryl. De echte Acryluxen printen een foto en lamineren die tussen acryl en een andere drager.

                        Naar uitstraling heb je een wezenlijk verschil. Acryl lijkt een beetje onwezenlijk (mooier dan het is), maar heeft van onder een kijkhoek wel een heel levendig, bijna 3D effect.

                        Misschien moet je eens langs bij een labo of een (prof) fotobeurs zodat je de verschillen eens kan bekijken en aanvoelen.
                        Ikzelf heb alle producten die ik aanbied ook in mijn portfolio zodat de klant zich een beeld kan vormen.
                        ok, da´s een duidelijk en helder antwoord en ik denk dat je me overtuigd hebt om voor dibound te kiezen. Ik heb gezien dat ze dat bij Grobet in Antwerpen ook doen. Heb je enig idee van hun kwaliteit?

                        Djienbe

                        Comment

                        Working...
                        X