Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn afkeer overwonnen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn afkeer overwonnen...

    Eerlijk gezegd, ik hield helemaal niet van carnaval ! Lawaai, overlast van confetti, dronken mensen op straat…
    Dat is het beeld dat ik had van carnaval in mijn thuisland. Dat was ook de reden waarom ik het carnaval van Limoux nog niet had gaan bekijken.

    Bon, niets is minder waar gebleken. Ik mocht gisteren met een plaatselijke fotograaf mee op stap.
    Gelukkig was het een schitterende dag, zonnig maar wel koud. Ik ben thuisgekomen met koude voeten en handen, maar het was het allemaal waard.

    Van Januari tot einde maart, iedere zaterdag en zondag, schitteren de Arcades van de Place de la République in Limoux, onder de carnavaleske uitstappen van de diverse bandas die stuk voor stuk mooie toneeltjes opvoeren.
    Tijdens de Folkloristische week zijn er nog bijkomende uitstapjes. Eén zaterdag daarvan is gelinkt aan “Carnavals du Monde”, en een bepaalde musicus en zijn instrument die in de kijker gezet wordt.

    Meer info hier

    Het carnaval in Limoux is geen spektakel of parade. Het is een folklore die sedert vele generaties specifiek is voor Limoux en haar cultureel patrimonium.
    Zijne Majesteit Carnaval wordt ontvangen door de Meuniers” op de eerste zondag van carnaval.
    Het carnaval wordt afgesloten met de “Nacht van de Blanquette”.

    De beroemde “Fécos” en “Goudils” heb ik nog niet gezien. Die komen pas volgende weekend op straat en worden een deel van een reportage die ik samen met de plaatselijke fotograaf mag gaan maken. Duimen maar!, dat mijn foto’s niet in de “prullenbak” moeten belanden…

    Dit zijn mijn foto's van gisteren. Wegens zo veel volk, heb ik enkel de typische "gezichten" op de sensor vastgelegd.

    1.

    Monsieur "Première Bulle"



    2.

    De echte "Première Bulle"



    3.

    Wachten op de bandas...



    4.

    Voor 18+



    5.

    Bedoel je mij ????



    6.

    Ik ben de mooiste, niet soms?



    7.

    Nee, ik ben de leukste!!!



    8.

    Ja, waarom lacht ze eigenlijk?



    9.

    Zelfportret van de Arcades en Marie-Anne

    Last edited by marie-anne; 3 maart 2013, 08:15. Reden: typfout
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Mijn afkeer overwonnen...

    Leuke reportage van mensen die even vergeten wie ze zijn, of zich als iemand
    anders voordoen, en die heb je mooi voor de eeuwigheid geknipt. Proficiat.

    Comment

    Working...
    X