Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop kopen

    Goede namiddag,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, maar mijn budget is niet zo groot.
    Mijn doel is on meestal Lightroom en Photoshop te gebruiken, en met mijn D600 zijn de RAW - beelden rondt 30 mb, dus ik zou voor minstens 4 gb RAM gaan.

    Zou dit laptop een OK keuze kunnen zijn?
    Het moet 3 jaar mee, en ik wil zeker niet meer dan 800 EUR spenderen.

    http://www.laptopshop.be/product/294...eb-azerty.html

    Schermdiagonaal inch14 inch
    ProcessorIntel Core i5 Intern RAM-geheugen
    4 GB Opslagcapaciteit
    500 GB Type videokaart
    Intel HD Graphics 4000

  • #2
    Re: Laptop kopen

    voor €800 kan je betere laptops vinden
    neemt er zo is zo eentje met een aparte grafische kaart, daar ben je meer mee dan met bijvoorbeeld 2gig extra geheugen
    en laat je niet verleiden tot een laptop met een tochscreen, dat kost enkel meer en je bent er op een laptop weinig mee
    ik zou eerder voor een van de volgende laptop's gaan:
    http://www.alternate.be/html/product/ASUS/K55VD-SX234H-BE/1036848/?

    Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!


    Last edited by gert007; 25 februari 2013, 16:02.

    Comment


    • #3
      Re: Laptop kopen

      Heb je een apart scherm waar je uw laptop aan zal aansluiten? Zo nee, dan zal je naar een deftige laptop moeten gaan, met een ips-scherm, om uw foto's betrouwbaar te kunnen bewerken. (maar dat is 1100 euro beginnend)
      Moet het een laptop zijn? Voor eenzelfde prijs heb je een veel betere desktop!

      Comment


      • #4
        Re: Laptop kopen

        Ja, het moet een laptop zijn, maar ik zal wel later een deftige scherm kopen om aan te sluiten, dus eerst laptop.
        Heb de promo van Makro gisteren gezien, die morgen begint.

        Win 8
        Microprocessor 1,7 GHz Intel Core i5-3317U
        Chipset Intel HM77 Express
        Microprocessor Cache 3 MB L3 cache
        Geheugen 8 GB DDR3
        Max. geheugen Uitbreidbaar tot 8 GB DDR3
        Geheugenslots 2 DIMM
        Videographics Intel HD Graphics 4000 (tot 1,65 GB)
        Vaste schijf 750-GB SATA (5400-rpm)
        Tot 24-GB partitie voor systeemherstel
        Beeldscherm 39,6-cm (15,6-inch) HD BrightView LED-backlit (1366 x 768)


        Voor 699 EUR is het vrij goed, en normaal gezien kan ik met ECO-cheques betalen bij Makro.

        Comment


        • #5
          Re: Laptop kopen

          Voor Lightroom en Photoshop is die grafische kaart niet zo belangrijk, dus een HD4000 (wat een grafische processor in de gewone CPU is) zal normaal wel volstaan.
          Ik zou wel min. 8 GB ram nemen, en persoonlijk iets duurder gaan dan die 700€. Een 5400 rpm harddisk is meestal behoorlijk traag (laptop harddisks zijn zelfs in 7200 rpm versie niet van de snelste).
          De beste raad schuilt hier eigenlijk in : neem een desktop, maar dat is helaas geen alternatief...
          Een IPS scherm is een andere belangrijke hint, maar dat lukt zeker niet voor 700€.

          En nog 1 hint : laat Alternate links liggen. Je mag je winkel uiteraard zelf kiezen, maar ondergetekende was voornamelijk fel onder indruk van hun klantonvriendelijke ingesteldheid.
          Last edited by polleke_cgc; 26 februari 2013, 18:07.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Laptop kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door MatzN Bekijk bericht
            Ja, het moet een laptop zijn, maar ik zal wel later een deftige scherm kopen om aan te sluiten, dus eerst laptop.
            Heb de promo van Makro gisteren gezien, die morgen begint.

            Win 8
            Microprocessor 1,7 GHz Intel Core i5-3317U
            Chipset Intel HM77 Express
            Microprocessor Cache 3 MB L3 cache
            Geheugen 8 GB DDR3
            Max. geheugen Uitbreidbaar tot 8 GB DDR3
            Geheugenslots 2 DIMM
            Videographics Intel HD Graphics 4000 (tot 1,65 GB)
            Vaste schijf 750-GB SATA (5400-rpm)
            Tot 24-GB partitie voor systeemherstel
            Beeldscherm 39,6-cm (15,6-inch) HD BrightView LED-backlit (1366 x 768)


            Voor 699 EUR is het vrij goed, en normaal gezien kan ik met ECO-cheques betalen bij Makro.
            Zo'n laptops zijn gewoon traag... 5400rpm harddisk vertraagd alles ENORM veel, zou minstens voor 7200 rpm gaan en beter nog een SSD (dat is werkelijk HET verschil tussen een goede ervaring met een laptop en een slechte). Scherm MOET je eerst bekijken als het geen ips-scherm is! Ongeveer 90% van de laptops onder de 1000 euro hebben een verschrikkelijk slecht scherm waarop het onmogelijk is een beeld te beoordelen op scherpte, contrast, belichting en kleur.
            Minimum specs zou ik nemen: I5; 8gb ram; SSD 128gb; IPS scherm. IPS scherm is dus buiten budget, maar als je goed uitkijkt (letterlijk) kan je wel 1 vinden met een deftig scherm. De meeste verkopers zijn precies anti ssd (je zou er te lang mee kunnen voortgaan zeker ), laat je dus zeker niet door hen beïnvloeden.
            Voor minder dan 800 euro krijg je ook enkel plastic, wat ik niet meer wil hebben hoor. Een latop is iets dat toch meer dan 5 jaar meegaat als je de juiste koopt en wat meer investeert. Het is toch goedkoper om 1200 euro uit te geven en er 5 jaar mee te kunnen werken (en veel sneller en beter werken), dan om een laptop van 700 euro te kopen en er na 2 jaar al mee te sukkelen.
            Dit is toch hoe ik erover denk, ik spaar liever wat langer voor iets fantastisch dan iets dat "voldoet" onmiddellijk te kopen.

            Comment

            Working...
            X