Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook een softboxvraag...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook een softboxvraag...

    Ik ben hier ook met mijn vraag... heb verschillende andere topics gelezen, maar wil me er niet in mengen met mijn eigen vraag.
    Ik ben gestart met babyfotografie, ik kreeg van iemand een linkje naar een goedkope softbox.
    Maar mijn frank viel dat er daar geen flitser inzit.

    Nu is mijn vraag, kan ik dat allemaal fabriceren voor zo'n kleine 100e?
    Ik zag bv dit : klik, kan ik dat dan in een softbox steken? Waarschijnlijk niet
    want softboxen hebben toch schroefdraad?

    Mijn doel is om hier een klein studiootje te maken, en een softbox boven de baby te plaatsen, heb ik geen staander, hang ik die wel ergens aan't plafond.
    Ik neem aan één softbox wel genoeg is natuurlijk. Voor zo'n klein bolleke.

    Ik heb totaal geen ervaring met flitslicht, ik heb er wel al veel over gelezen en ben ook bereid verder te lezen en te doen.
    Maar mijn start is niet goed. Hoop jullie mij wat op weg willen helpen?


    Hartelijke merci alvast.
    Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: Ook een softboxvraag...

    heb je de sticky al gelezen? click

    waarom wil je een softbox? waarom geen paraplu? click

    wil je zacht light? click

    en er is ook een sticky voor flashes... click
    Last edited by d_oracle; 25 februari 2013, 11:49.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Ook een softboxvraag...

      Ik was net aan het neuzen in de sticky, alsook in andere topics door jouw aangemaakt, maar als je er nog niets van kent is het begrijpend lezen niet zo makkelijk.
      Ik zit vooral in met het budget. Sommigen zeggen mij dat je zo'n 100'den euro's kwijt zijn tegen je geinstalleerd bent...
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Ook een softboxvraag...

        Interessant, dank je wel, vooral het artikel : hard versus zacht licht.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Ook een softboxvraag...

          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
          Ik was net aan het neuzen in de sticky, alsook in andere topics door jouw aangemaakt, maar als je er nog niets van kent is het begrijpend lezen niet zo makkelijk.
          Ik zit vooral in met het budget. Sommigen zeggen mij dat je zo'n 100'den euro's kwijt zijn tegen je geinstalleerd bent...
          dat hoeft niet... een manuele off-camera flits kan je kopen vanaf 35€ click

          je moet die kunnen aansturen, daar koop je een RF602 setje voor: click - 18€

          hiermee kan je al werken! 53€ totaal...

          wil je zacht licht, koop eerst een paraplu: click 11€

          een swivel is handig: click 12€

          en een lichtstand...

          maar dan moet je alles nog leren gebruiken en vooral begrijpen!! een workshop of ergens een collega fotograaf die het je allemaal eens uitlegt met voorbeelden zal je op weg helpen...
          Last edited by d_oracle; 25 februari 2013, 12:49.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Ook een softboxvraag...

            Wow zeg! Haha, ben zelf ook aan het lezen, der staan hier zeker 10 tabladen open.
            Ik heb een vriend/fotograaf die me wat zal inleiden.
            Ben er wel al uit dat ik kies voor een paraplu met flitser. Zo ver ben ik al.
            Echt super merci, je helpt me goed op pad!!!

            Wat betreft die off camera flits, ik las in een van je topics, dat alle flitsers los van de camera kunnen werken, dat bedoel je dus neem ik aan?
            Er staat bv bij : geschikt voor, maar daar hoef ik dus geen rekening mee te houden?
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Ook een softboxvraag...

              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Wat betreft die off camera flits, ik las in een van je topics, dat alle flitsers los van de camera kunnen werken, dat bedoel je dus neem ik aan?
              Er staat bv bij : geschikt voor, maar daar hoef ik dus geen rekening mee te houden?
              neen... ze zijn niet allemaal geschikt... vandaar dat je beter de modellen koopt die vermeld worden en anders vraag je het maar eens in de groep...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Ook een softboxvraag...

                Ik heb zelf nog eens wat gericht(er) opgezocht, kwestie dat het past met mijn Nikon D200, en van zelf eens te zoeken.
                speedlite
                wireless
                Zou dat dan goed gaan? Dan nog plutje en stokje, en ik ben vertrokken?

                Alvast bedankt.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Ook een softboxvraag...

                  Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                  Ik heb zelf nog eens wat gericht(er) opgezocht, kwestie dat het past met mijn Nikon D200, en van zelf eens te zoeken.
                  speedlite
                  wireless
                  Zou dat dan goed gaan? Dan nog plutje en stokje, en ik ben vertrokken?

                  Alvast bedankt.
                  flits is prima...
                  triggers NIET (merkloos, je hebt geen idee betreffende de betrouwbaarheid en kwaliteit)

                  ga voor de triggers die we advizeren... zoals de RF602 (amper 17€ als je in china bestelt)
                  andere triggers kunnen onbetrouwbaar zijn, de RF602's worden door heel veel mensen hier op BD gebruikt.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ook een softboxvraag...

                    ga voor de RF-602, die zijn goedkoper deels en daarvan is de betrouwbaarheid intss heel gekend. => http://www.ebay.com/itm/YONGNUO-Shut...item3ccd93bc7b

                    de 560 II is vrij duur voor enkel een LCD te hebben t.o.v. versie I
                    Hierbij versie 1: http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YN-5...item1e77b95414
                    of nog goedkoper de YN-460 II: http://www.ebay.com/itm/YONGNUO-YN-4...item19d3f0c935
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ook een softboxvraag...

                      Aja maar ik had dan verkeerd begrepen, dat het niet zeker was of die trigger op de D200 paste mijn excuses.
                      Dan ga ik voor diegene die al aanbevolen waren hoger in het topic? Wat ben ik groeeeen... haha.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ook een softboxvraag...

                        SVIS, die laatste 2 linkjes zijn toch voor Canon?? Haha ik snap er nog de jota van...
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ook een softboxvraag...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                          SVIS, die laatste 2 linkjes zijn toch voor Canon?? Haha ik snap er nog de jota van...
                          dat maakt niet uit. ze zetten dat erbij maar is eigenlijk niet van toepassing

                          de YN-460 & 560 zijn manuele flitsers dus hebben enkel het middencontact.

                          kzou zeggen, als je van de omgeving bent of een reisje ziet zitten, altijd eens welkom op afspraak, dan kan je al eens het materiaal bekijken
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ook een softboxvraag...

                            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Aja maar ik had dan verkeerd begrepen, dat het niet zeker was of die trigger op de D200 paste mijn excuses.
                            Dan ga ik voor diegene die al aanbevolen waren hoger in het topic? Wat ben ik groeeeen... haha.
                            er zijn slechts twee soorten RF602 triggers... die voor Nikon en die voor Canon... omdat ze een andere pin-layout hebben, questie van de wake-up functie mogelijk te maken.

                            dus als er "voor nikon" opstaat, dan is het prima voor je D200, ongeacht welke Nikon camera's er bij vermeld staan.
                            Last edited by d_oracle; 26 februari 2013, 14:50.
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ook een softboxvraag...

                              Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                              de YN-460 & 560 zijn manuele flitsers dus hebben enkel het middencontact.
                              klopt! wees je ervan bewust dat dergelijke flitsen alleen manueel in te stellen zijn, geen TTL
                              Je kan ze op je camera zetten, maar ook dan moet je ze instellen. Daar valt best mee te werken.

                              Weet ook dat je je camera in manuele mode dient te gebruiken bij het flitsen met manuele flitsen. want de camera weet niet dat je flitst...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X