Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen verschillende lichtsterke telelenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil tussen verschillende lichtsterke telelenzen

    Ik heb zopas op een site deze lens gevonden voor de prijs van 450 Euro. Tweedehands natuurlijk. De Tamron SP AF 70-200 mm F/2.8 DI LD (IF) Macro. Op Konijneberg zie ik dan deze staan Sony 70-200mm F2.8 G SSM voor de prijs van 2029 Euro. Waarin zit het verschil dan dat deze prijs zo groot is tussen beide lenzen?





    Als hobby zou ik dan gaan voor die Tamron of voor die Sony? 2000 euro is wel veel om enkel als hobby te gebruiken?

  • #2
    Re: Verschil tussen verschillende lichtsterke telelenzen

    Verschil tussen beide lenzen is voornamelijk gelegen in de AF, die werd in een Angels blad bij de Tamron omschreven als "mis or hit". Misschien kun je eens zoeken naar de nieuwe Tamrom USD versie, die voor Sony zal wel geen VC hebben. Deze schijnt erg goed te zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Verschil tussen verschillende lichtsterke telelenzen

      En de nieuwe versie van die Tamron kost nu 1599€ . Ik heb de vorige versie gehad, heel scherp vanaf F3.5, volopen was ik niet zo tevreden. Heb geen idee hoe de nieuwe presteert, nog geen reviews gelezen.

      Kijk ook eens naar de Sigma 70-200 laatste versie, zou ook heel goed presteren en beter volopen dan de oude Tamron. AF vd Tamron was goed, maar de Sigma of Sony variant zal sneller zijn.

      De merkeigen lenzen zijn meestal duurder, de Sony presteert wel goed maar denk dat je met de Sigma variant ook goed af bent. De Tamron is ook goed, zolang je hem niet op F2.8 gebruikt. Op F4/F5.6 ga je geen verschil zien met de concurrenten.

      Die lichtsterke lenzen zijn duur, maar ze zijn hun geld echt waard. De scherpte is ongelooflijk. Een 70-300/F4-5.6 komt niet in de buurt.
      Last edited by alex606; 22 februari 2013, 18:44.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Verschil tussen verschillende lichtsterke telelenzen

        Ja, ik heb inderdaad al gezien er een lens bestaat van Sigma ook en die kost rond de 1000 Euro. Deze vind ik persoonlijk dan al meer betaalbaarder. Deze ligt dan mss tussen Tamron en Sony.

        Comment


        • #5
          Re: Verschil tussen verschillende lichtsterke telelenzen

          De duurste zijn meestal ook de beste, het probleem is dat je voor dat laatste beetje verschil veel betaald.
          Er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn, maar ik weet er zo direct geen....
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Verschil tussen verschillende lichtsterke telelenzen

            Er zijn hobbyisten met lenzen van 10.000 euro t stuk ... t Is maar wat je ter beschikking hebt en er aan wil/kan/mag geven.

            Maar t is t manneke dat de foto's maakt, niet het toestel of de lens.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Verschil tussen verschillende lichtsterke telelenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Er zijn hobbyisten met lenzen van 10.000 euro t stuk ... t Is maar wat je ter beschikking hebt en er aan wil/kan/mag geven.

              Maar t is t manneke dat de foto's maakt, niet het toestel of de lens.
              Het manneke is inderdaad heel belangrijk, maar het toestel of lens maakt wel degelijk een verschil !!
              Instagram

              Comment

              Working...
              X