Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1000 mm Spiegel objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1000 mm Spiegel objectief

    HELP !!!
    Ik heb een Rubinar F10/1000 mm spiegelobjectief gekregen, deze lens heeft een M42 aansluiting (dat is niet T2).
    Nu is mijn vraag: weet iemand of deze lens via een adapter aan de Nikon D90 gebruikt kan worden.
    Er zijn adapters met een lensje, dat is om op oneindig te kennen scherpstellen, ik wil graag weten of er iemand ervaring mee heeft.
    Bijvoorbeeld, gaat de adapter niet te diep in de camera zodat de spiegel er tegenaan komt.
    Alvast mijn dank voor de info !!

  • #2
    Re: 1000 mm Spiegel objectief

    Comment


    • #3
      Re: 1000 mm Spiegel objectief

      De meeste hier gevonden adapters stellen niet op oneindig scherp, daar moeten ze 1 lensdeel voor bevatten. Zonte zien is de Kiwi adapter geschikt. Op fx zal deze wel vignettering geven met zo'n lange lens, op dx zal dat nog wel mee vallen.
      Ovigens is het objectief lastig te gebruiken en niet heel scherp.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: 1000 mm Spiegel objectief

        Xafke en Spanjaart bedankt voor jullie reactie, ik ga er mee aan de slag voorlopig met een Pentax Spotmatic en een film. Dat zal weer even wennen zijn maar met 50 jaar ervaring gaat dat lukken !

        Comment


        • #5
          Re: 1000 mm Spiegel objectief

          Het lijkt me overigens sterk dat een Russische lens geproduceerd werd zonder mogelijkheid een andere mount te monteren.
          Ook heb ik wel eens wat gelezen over een interne instelmogelijkheid om de lens aan te passen aan camerabodies met andere registerafstand.
          Een dergelijke lens kan redelijke resultaten leveren, maar een adapter maakt het bepaald niet beter....
          Last edited by Keeskanon; 25 februari 2013, 11:01.

          Comment


          • #6
            Re: 1000 mm Spiegel objectief

            ik koop nogal eens op DX.com, goede ervaring tot nu toe.


            http://dx.com/s/M42
            vriendelijke groet,
            Rik

            Comment

            Working...
            X