Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

    Ik heb een Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD lens gekocht en ik heb een Canon 7D Body.
    Maar ik vind de foto's niet scherp.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Misschien moet ik ergens instellingen aanpassen??
    De body heb ik ook nog niet zolang.
    AF scherpstelpunten op één zetten helpt al maar ik vind het nog niet voldoende.
    Wie kan/wil mij helpen of adviseren?

  • #2
    Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

    Ik ben uiterst tevreden over de lens op een D700.

    Neem eens een foto van krant onder een hoek van 45graden, met één scherpstelpunt, en kijk dan of de tekst scherp is op het punt, waarop je scherpgesteld hebt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

      dubbele post blijkbaar
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

        ik heb deze lens ook met canonvatting en zowel op de 60d als op de 5dmkII geeft die scherpe beelden.
        Als je in de buurt van A'pen komt ben je welkom om eens te testen of je een exemplarisch mindere hebt of dat er iets met je camera moet gebeuren.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

          Dank u voor de tip!

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

            Redelijk, maar ik ben niet overtuigd/tevreden.
            QUOTE=hjanssen;3799391]Ik ben uiterst tevreden over de lens op een D700.

            Neem eens een foto van krant onder een hoek van 45graden, met één scherpstelpunt, en kijk dan of de tekst scherp is op het punt, waarop je scherpgesteld hebt.[/QUOTE]

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

              Ik heb die lens ook , maar ze is echt wel scherp hoor.
              Al heb ik wel al gemerkt dat ze net iets scherper presteert als de VC uit staat.
              En ik had ooit eens een dubbel beeld, maar dat kwam doordat ik een goedkope UV filter had gebruikt.
              Sindsdien geen UV filters meer voor mij , op geen enkele lens.
              Ik heb wel met die lens een belichtingsprobleem (zit in communicatie camera-lens) maar dit doet nu niets terzake.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

                Geprobeerd met VC uit, maar daar moet ik me in oefenen.
                Ook heb ik de UV filter er eens afgehaald en inderdaad, ik vind het beeld scherper.
                Dank u voor de tip.

                Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
                Ik heb die lens ook , maar ze is echt wel scherp hoor.
                Al heb ik wel al gemerkt dat ze net iets scherper presteert als de VC uit staat.
                En ik had ooit eens een dubbel beeld, maar dat kwam doordat ik een goedkope UV filter had gebruikt.
                Sindsdien geen UV filters meer voor mij , op geen enkele lens.
                Ik heb wel met die lens een belichtingsprobleem (zit in communicatie camera-lens) maar dit doet nu niets terzake.

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mirakelanda Bekijk bericht
                  Geprobeerd met VC uit, maar daar moet ik me in oefenen.
                  Ook heb ik de UV filter er eens afgehaald en inderdaad, ik vind het beeld scherper.
                  Dank u voor de tip.
                  Met VC aan kan je ook in bulb stand een stuk of 3 foto's snel na elkaar schieten , zit dan altijd 1 tussen dat net iets scherper is dan de andere.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

                    Waarom in bulb stand?
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
                      Met VC aan kan je ook in bulb stand een stuk of 3 foto's snel na elkaar schieten , zit dan altijd 1 tussen dat net iets scherper is dan de andere.
                      Maar ze allemaal bewogen zijn of bedoelde je de burststand......
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Maar ze allemaal bewogen zijn of bedoelde je de burststand......
                        euh, ja dat bedoel ik (was weer eens te snel)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

                          Nou, ik ga de lens terug sturen.
                          Die maakt wazige foto's en wat ik ook doe of instel, er komt niks fatsoenlijks uit :-(
                          Ik heb al van alles geprobeerd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mirakelanda Bekijk bericht
                            Nou, ik ga de lens terug sturen.
                            Die maakt wazige foto's en wat ik ook doe of instel, er komt niks fatsoenlijks uit :-(
                            Ik heb al van alles geprobeerd.
                            Kan je eens een link naar een foto plaatsen welke je hebt genomen met die lens ? Hou er wel alle exif gegevens in.
                            Het zou mij verwonderen dat deze lens echt wazige foto's produceert , gezien het glas van deze lens echt wel hoog aangeschreven staat (in verhouding tot de prijs bedoel ik)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Iemand hier ervaring mee?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mirakelanda Bekijk bericht
                              Ik heb een Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD lens gekocht en ik heb een Canon 7D Body.
                              Maar ik vind de foto's niet scherp.
                              Heeft iemand hier ervaring mee?
                              Misschien moet ik ergens instellingen aanpassen??
                              De body heb ik ook nog niet zolang.
                              AF scherpstelpunten op één zetten helpt al maar ik vind het nog niet voldoende.
                              Wie kan/wil mij helpen of adviseren?
                              Veel kan er niet gezegd worden zonder voorbeeld.
                              Wat bedoel je eigenlijk met niet scherp? wazig, zacht beeld? of bedoel je onscherp van beweging?
                              Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat dit een telelens is en je sluitertijd kort genoeg moet zijn om de beweging 'te bevriezen'
                              Er is een regel die zegt dat je je sluitertijd best op of korter dan. 1/brandpuntafstand houdt.
                              Voor 300mm kan dit 1/300s of korter (1/400, 1/500, 1/1000, ....)
                              Anders heb je dus kans op bewegingsonscherpte. Met VC kan je die iets langer laten, maar dat hangt ook een beetje van je eigen stabiliteit af.

                              Is het echt een wazig, zacht beeld alsof het niet in focus is, dan is dit een afwijking van de lens en laat je ze best nakijken.

                              De vraag is dus ook als je dit op elke brandpuntafstand hebt? zowel op 70mm als op 300mm?
                              Meestal zijn de 'goedkopere' telelenzen op het einde ook niet zo scherp als in het begin of midden. Daar valt weinig aan te doen.
                              Een 70-200 2.8 IS zal bijvoorbeeld scherp zijn van 70 tot 200mm, maar die kost dan ook een veelvoud van de Tamron.

                              Die onscherpte kan dus aan verschillende zaken liggen.
                              Veel succes in je zoektocht naar een oplossing
                              Nikon D7000 en wat lenzen.
                              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                              Comment

                              Working...
                              X