Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede maar budgetvriendelijke lens voor canon eos450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede maar budgetvriendelijke lens voor canon eos450d

    Ik had enkel de kitlens 18-55 maar de automatische focus werkt niet meer. Ben nu op zoek naar een goede lens maar niet te duur, die veel aankan, voornamelijk huwelijk- en communiereportages. Heb wel al een prime 50 2.8. Zou in de nabije toekomst willen overstappen op een fullframe, dus wil niet meer al te grote investeringen doen in lenzen voor deze camera, tenzij de lens ook past op een fullframe. Kan iemand mij adviseren welke lens ik best zou kopen voor mijn canon eos450d?

    Thanks!

  • #2
    Re: goede maar budgetvriendelijke lens voor canon eos450d

    hmm, investeren in FF in nabije toekomst maar maar 1 lens ervoor bezitten?
    en enkel een goedkoop kitlensje ernaast voor crop?

    en dan huwelijken & communies doen?

    wil eerlijk gezegd niet weten dan wat je je klanten aflevert

    mss eerst eens investeren in kennis en degelijkere lenzen alvorens FF aan te schaffen?
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: goede maar budgetvriendelijke lens voor canon eos450d

      Zou mijn objectief niet rechtstreeks in functie van een FF aankopen. Als je een budgetvriendelijk objectief wil aankopen zal die zowiezo niet of minder voldoen voor een FF. En als je plezier wil hebben van je FF zul je een veelvoud van de aankoopprijs moeten investeren in prima objectieven.

      Denk meer aan een lichtsterk cropobjectief vb sigma/tamron 17-50 f/2.8. (Vind je eventueel regelmatig terug in 'aangeboden'). Als je die hebt leren gebruiken zoals het moet maar je wil dan toch overstappen naar FF kun je ze gemakkelijk doorverkopen.

      Chapeau dat je huwelijks- en communiereportages doet met 450D, kitlens en een prime. Maar ik zou zeker na mijn objectief als eerste investeren in een goede flits...
      O ja, manueel scherpstellen levert over het algemeen nog mooiere resultaten op dan met AF.
      Last edited by philippeDeli; 16 februari 2013, 17:40.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: goede maar budgetvriendelijke lens voor canon eos450d

        Zoiets roept de vraag op wat jij verstaat onder "manueel scherpstellen" ......

        Comment


        • #5
          Re: goede maar budgetvriendelijke lens voor canon eos450d

          Om scherp te stellen aan je scherpstelring draaien met de schakelaar (zijkant objectief) op MF Doe ik meer en meer...
          Aangezien de originele vraagsteller daarom zijn objectief wenst te vervangen...
          Trouwens: je toestel kun je helemaal op 'm' zetten en daarmee leer je 'vaneigens' ontzettend veel
          Last edited by philippeDeli; 17 februari 2013, 15:05.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: goede maar budgetvriendelijke lens voor canon eos450d

            En waarom zou dat mooiere resultaten opleveren dan met AF?
            Met zowel AF als MF kan men de focus daar leggen waar gewenst , doet men dit goed dan is er principieel geen verschil in resultaat.
            Ik heb ook zo'n lensje met defecte AF en als je de tijd neemt klopt het nog steeds, maar mooier wordt het nooit....

            @TS: die eisen zijn onverenigbaar in 1 lens.
            Koop gewoon een goede standaardlens in het budget zoals een Tamron 17-50, Canon 15-85, Sigma 17-70 en laat dat idee van FF nog maar even varen OF koop een FF met goede lens erbij.
            Een FF standaardlens op een cropcamera heeft te weinig groothoek. (voor de meeste gebruikers)
            Last edited by Keeskanon; 17 februari 2013, 18:53.

            Comment


            • #7
              Re: goede maar budgetvriendelijke lens voor canon eos450d

              Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
              Trouwens: je toestel kun je helemaal op 'm' zetten en daarmee leer je 'vaneigens' ontzettend veel
              Wat leer ik daar vaneigens van? Je moet weten hoe te belichten en dan heb ik liever dat de helft van het werk door de camera wordt overgenomen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: goede maar budgetvriendelijke lens voor canon eos450d

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Wat leer ik daar vaneigens van? Je moet weten hoe te belichten en dan heb ik liever dat de helft van het werk door de camera wordt overgenomen.
                OK, aanvaard! Ik wou alleen schrijven dat je zonder automatische instellingen en AF ook voort kunt. Natuurlijk is het dan iets meer redeneren maar 't is gewoon mogelijk!

                Voor de rest: zie antwoord Keeskanon
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment

                Working...
                X