Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

    Hallo,

    Graag had ik even willen vragen of iemand een mooie locatie weet (niet zo heel ver van Kanegem) om enkele foto's te nemen voor een meisje haar plechtige communie?
    Vorig jaar heb ik de foto's genomen voor de eerste communie van ons dochtertje in het bos van Rumbeke en dit is redelijk goed meegevallen (had mooi weer en licht ook).
    Maar nu hebben vrienden gevraagd of ik het ook zou zien zitten om enkele foto's te nemen van hun dochter.
    Dit meisje is dus al een stuk ouder (12 jaar) dan mijn dochtertje dus mogen de foto's ook wat stoerder zijn denk ik? Al ga ik dat ook wel eens vragen aan het meisje zelf natuurlijk.
    Zelf had ik al gedacht aan het Bulskampveld in Beernem (dit is helemaal niet ver). Of weet iemand misschien een mooie muur met grafitie zijn (zou ook mooi kunnen zijn denk ik).
    Sinds kort heb ik ook een nieuwe lens erbij : de Tamron 17-50mm f/2.8. De communiefoto's van mijn dochtertje vorig jaar heb ik met de Sony 50mm f/1.8 genomen.
    Welke lens zou het best geschikt zijn? Of hangt dit vooral van de locatie en omstandigheden af.
    Dank u wel voor het lezen en eventuele reactie's! Ik ben nu al jullie zeer dankbaar!

    Mvg,
    Tom
    Canon

  • #2
    Re: Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

    Iemand misschien een idee?
    Dank u wel!
    Canon

    Comment


    • #3
      Re: Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

      Brielmeersen in Deinze of zoals je zelf zegt bulskampveld in de kruiden tuin daar is het ook mooi.
      grts
      Franske
      Fuji + glas.

      Comment


      • #4
        Re: Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

        Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
        Brielmeersen in Deinze of zoals je zelf zegt bulskampveld in de kruiden tuin daar is het ook mooi.
        grts
        Dank u voor de reactie en tips!
        Inderdaad de Brielmeersen kan ook iets zijn. Daar had ik nog niet aan gedacht.
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

          Jacky07,
          Misschien gewoon eerst eens navragen hoe en wat met de vormeling ? Bv heeft zij een hobby ? Misschien doet ze wel iets van sport en kan je dit gebruiken als bron van inspiratie ? Of doet ze iets van muziek en kan je wel iets doen met het instrument ? Misschien houdt zij wel helemaal niet van graffiti en is de keuze voor een graffitimuur dus niet zo geschikt ??? Uiteindelijk kies je toch best wel een locatie waar iets van connectie in zit met de gefotografeerde. En bovendien, wat primeert ? De omgeving of de persoon in kwestie zelf ? Soms kan je al meer dan genoeg hebben aan een groot raam en een beetje ruimte bij dat raam. Dan kan je mooie beelden maken met behulp van natuurlijk raamlicht. Een stationsomgeving kan soms ook wel mooie beelden opleveren .... Een afdak, onder een carport bv waar wat licht van de zijkanten kan invallen, kan ook al mooie resultaten opleveren. Voor mij gaat het hem om de communicant en dan vooral het gezicht, de expressie en minder de omgeving .... Maar goed, dat is mijn manier van werken. Daarom niet altijd de beste hoor ....
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

            Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
            Jacky07,
            Misschien gewoon eerst eens navragen hoe en wat met de vormeling ? Bv heeft zij een hobby ? Misschien doet ze wel iets van sport en kan je dit gebruiken als bron van inspiratie ? Of doet ze iets van muziek en kan je wel iets doen met het instrument ? Misschien houdt zij wel helemaal niet van graffiti en is de keuze voor een graffitimuur dus niet zo geschikt ??? Uiteindelijk kies je toch best wel een locatie waar iets van connectie in zit met de gefotografeerde. En bovendien, wat primeert ? De omgeving of de persoon in kwestie zelf ? Soms kan je al meer dan genoeg hebben aan een groot raam en een beetje ruimte bij dat raam. Dan kan je mooie beelden maken met behulp van natuurlijk raamlicht. Een stationsomgeving kan soms ook wel mooie beelden opleveren .... Een afdak, onder een carport bv waar wat licht van de zijkanten kan invallen, kan ook al mooie resultaten opleveren. Voor mij gaat het hem om de communicant en dan vooral het gezicht, de expressie en minder de omgeving .... Maar goed, dat is mijn manier van werken. Daarom niet altijd de beste hoor ....
            deka
            Dank u voor de reactie deka!
            We hebben intussen al contact gehad en de moeder van het meisje had graag de foto's in het groen. Of iets met een kasteel (meer de keuze van het meisje).
            Ik heb al enkele plaatsen in gedachten. Nu nog wachten achter een mooi weekend.
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

              Hallo,

              de keuze van moeder en dochter is gevallen op Brugge.
              Nu had ik graag nog eens willen vragen waar er mooie plaatsen zijn in Brugge om communiefoto's te nemen.
              Het minnewater en het begijnhof ken ik al maar zijn er nog?
              En als het deze dag (gaat maar 1 weekend voor deze mensen) zou regenen is er dan iets waar je ook binnen (of toch overdekt) foto' kan nemen?
              Dank u voor het lezen en eventuele tips.
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

                En het kasteel van Poeke, zeer dichtbij en prachtig bos en kasteel.

                Comment


                • #9
                  Re: Locatie voor shoot plechtige communie regio Kanegem.

                  Dank u voor de reactie maar ze hebben gekozen voor Brugge en er is niet meer te overleggen .
                  Canon

                  Comment

                  Working...
                  X