Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afkoelingsperiode : Terugzendtermijn kopen op inte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afkoelingsperiode : Terugzendtermijn kopen op inte

    hallo ,
    ik heb mij een tokina 24-200 gekocht en ben er persoonlijk niet tevreden over ,heb hem in de koopjeshoek gezet maar ben eens naar de site van topfoto geweest waar ik hem gekocht had en onder de algemene voorwaarden staat dat je 2 weken de tijd hebt om iets te retourneren zonder uitleg waarom
    zie tekst :
    7.0. Afkoelingsperiode

    7.1 Kopers die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf kunnen de met ons gesloten overeenkomst gedurende een termijn van 14 dagen na levering zonder opgave van redenen per aangetekende brief ontbinden en het in het kader van de overeenkomst geleverde product in de originele verpakking aan ons retourneren. De kosten van het retour zenden zijn voor rekening van koper. Reeds aan ons betaalde bedragen zullen binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending door ons worden terugbetaald.

    7.2 De afkoelingsperiode geldt niet voor producten die door ons of door ons ingeschakelde derden volgens de specificaties van koper zijn samengesteld.

    7.3 Van dit herroepingsrecht zijn ook uitgezonderd software of andere vergelijkbare producten. waarvan de verzegeling (seal) verbroken is.
    Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die al gebruik gemaakt hebben van de zogenaamde afkoelingsperiode die je heb als je online iets koopt,en zoja als ze er problemen over maken ?
    groetjes


  • #2
    heb vandaag gebruik gemaakt van dit recht ,had eerst gevraagd of Ingo hem wou omruilen tegen een ander lens (stukken duurdere lens)maar deed dit niet ,moest eerst vragen of tokina lens wou terugnemen ,was er niet happig op ,heb dan gezegd dat ik gebruik ging maken van zijn algemene leveringsvoorwaarden ,passage 7.0 .
    Normaal gezien zou hij mijn geld terugstorten binnen de 2 weken .
    Hou jullie nog op de hoogte

    Comment


    • #3
      vandaag is het geld op mijn rekening gestort geweest (ik had vergeten mijn iban en bic nummer door te geven ,daardoor kwam het dat dit zo laat gestort werd )

      ik kan alleen maar beamen dat die afkoelingsperiode werkt en er geen probleem over gemaakt word als je je lens terugstuurt indien je niet tevreden bent erover

      bravo voor Ingo van Topfoto

      Comment


      • #4
        Komen die mannen daarmee dan niet in problemen ? Zodus, 'k kan mij gerust een 80-400 vr aanschaffen, 1 week proberen en als de lens niet is wat ik er van verwacht, terugsturen.... Als er zo 20 man op dat idee komt ?????

        Service is 1 ding, maar uw zaak leefbaar houden is nog iets anders.
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Dat is een manier van werken die standaard is in de US!! Maar dan moet je je inderdaad meer de vraag gaan stellen of je nu een nieuw exemplaar in je handen krijgt of 1-tje dat al 4 keer teruggebracht is....
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Sommige Amerikaanse zaken geven dan maar bijvoorbeeld 90% van de prijs terug. De nieuwe koper krijgt dan die korting.

            Comment


            • #7
              van de koper zijn kant (onze kant) moet je het ook eens bekijken ,welke winkel heeft er alle lenzen in voorraad en kan je naar hartelust eens testen (ik weet er in belgie geen enkel),het gaat uiteindelijk ook over enkele honderden euro's of soms meer die we uitgeven ,als we dan niet tevreden zijn over een lens ben ik toch blij dat er zo een clausule instaat .
              Nu is het zeker mijn bedoeling niet om van die clausule misbruik te maken maar als ik over iets niet tevreden ben en ik betaal er 300 euro voor dan wil ik mijn geld terug

              Comment

              Working...
              X