Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geweldige service

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geweldige service

    Doorgaans is de mens vooral geneigd om te klagen over zaken die niet gaan zoals zou moet, maar vandaag wil ik mijn waardering uitspreken voor de firma Cullman en de Nederlandse importeur van dit merk: MargeCompany Lelystad. Twee jaar gelden had ik via Redcoon een cullman magnesit 522 statief met 3 weg statiefkop aangeschaft. Dit statief heeft naast een normale middenkolom een korte voor macrowerk. Ik heb altijd moeite gehad met wisselen maar nooit de moeite genomen daarover contact te zoeken met Redcoon of Cullman. Ooit heeft de kop zó vastgezeten dat ik m'n statief behoorlijk heb beschadigd door te proberen de kop los te krijgen mbv een waterpomptang. Uiteindelijk wilde zo'n anderhalve week geleden de kop niet meer op de langste middenkolom. Via de site van Cullmann Duitsland gevraagd of ze los middenkolommen hadden. Mijn vraag werd blijkbaar doorgestuurd naar Margecompany en na contact mocht ik beide kolommen met de kop insturen, onder garantie! Werd vanmiddag gebeld dat ik morgen bij een fotozaak hier in haarlem mijn spullen op kan gaan halen. De langste kolom is vervangen en het schroefdraad van m'n statiefkop ook Dát is nou nog een topservice

  • #2
    Re: geweldige service

    Een warme douche, noemen ze dit bij een Nederlands consumenten programma
    waar me de naam gelukkig van ontsnapt want dat is een koude douche. Maar ik
    lees zoiets 'ns graag. Liever dan al dat geweeklaag, dat je al zo vaak op je bord
    krijgt. Netjes. Zoals het hoort in een beschaafde wereld. Ik geef het een warme
    glimlach.

    Comment


    • #3
      Re: geweldige service

      Ik stel met plezier vast dat vele goedkope merken (Europees bedrijf, fabricage in China) beter hun best doen dan de grote jongens (nee, niet veralgemenen, dit is geen universele wet).
      Zelf heb ik een grip van Phottix, die ik bij Phottix on line heb gekocht. Verstuurd uit Hong Kong, was hier na tien dagen. De grip werkte niet, mailtje gestuurd, mailtje teruggekregen. "We sturen een nieuwe, stuur de oude maar terug". Ik heb de vervanging gekregen binnen de 4 dagen, de retour was pas vertrokken.
      Ook in de muziek heb ik dit al meegemaakt, met Behringer (Duits, made in China) en Stagg (Belgisch, made in China).
      Deze bedrijven moeten een reputatie opbouwen, en dit is een erg goede manier om je klanten te houden. Je zult bij een volgende aankoop toch eerst bij Cullman kijken, of niet?
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: geweldige service

        verdiende warme Radar douche.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: geweldige service

          Even een oude topic opgeduikeld. Mijn statief zit opnieuw muur en muurvast Het bedrijf wat me de vorige keer zo netjes heeft geholpen lijkt niet meer te bestaan, dus me maar tot cullmann zelf (de) gericht. Vind het wel een heel slecht systeem dat dir steeds gebeurd. Dit is dus de 2de keer in nog geen jaar tijd en zoveel gebruik ik het statief niet eens. Hopelijk deze keer een wat permanentere oplossing

          Comment


          • #6
            Re: geweldige service

            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
            ..... Het bedrijf wat me de vorige keer zo netjes heeft geholpen lijkt niet meer te bestaan....(
            tja..je kan ook tč veel service verlenen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: geweldige service

              Zitten er aan de onderkant van de kop ( op het deel van de middenzuil ) geen kleine inbusvijsjes die je eerst moet lossen om de kop er af te schroeven. Bij manfroto zitten die er op als extra beveiliging zodat de kop zeker niet los zou komen.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: geweldige service

                Ja dat zit er wel inderdaad, maar dan moet ik vervolgens met een tang aan de slag. Inmiddels is het opnieuw netjes opgelost door Cullmann: ik krijg kosteloos een nieuwe lange midden kolom plus 3 way head toegestuurd. Maar ik blijf me afvragen hoe ik nou moet voorkomen dat die schroefdraad van aluminium in aluminium voor problemen blijft zorgen.

                Comment


                • #9
                  Re: geweldige service

                  Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                  Ja dat zit er wel inderdaad, maar dan moet ik vervolgens met een tang aan de slag. Inmiddels is het opnieuw netjes opgelost door Cullmann: ik krijg kosteloos een nieuwe lange midden kolom plus 3 way head toegestuurd. Maar ik blijf me afvragen hoe ik nou moet voorkomen dat die schroefdraad van aluminium in aluminium voor problemen blijft zorgen.
                  beetje montagevet / wd40/ kopervet/ ... ?
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: geweldige service

                    Nee dat had ik al geprobeerd, als het eenmaal vast zit is er werkelijk geen beweging meer in te krijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: geweldige service

                      rubber ring.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: geweldige service

                        Ik zou binnen- en buitendraad eerst goed ontbramen met een messing borstel, dan lichtjes (met de nadruk op lichtjes) smeren met WD40, dus een beetje spray op de draad, en dan goed wegvegen, eventueel een 2de beurt geven.
                        De rubber ring van Bouk kan inderdaad helpen om te klemmen zonder forceren, maar je kunt er wel wat speling aan overhouden, afhankelijk van de draadlengte, tolerantie en spanning.
                        Misschien eerder een kurkring, of een exemplaar uit de sanitaire wereld, een beetje loodgieter wil die wel ponsen uit een plaat dichtingsmateriaal.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #13
                          Re: geweldige service

                          Ik ga eerst het statief in z'n geheel opsturen en kijken wat ze er precies mee gaan doen. Die rubber ring is misschien een goed idee, kan tegen die tijd ook wel eens tussen de leertjes op de sanitairafdeling van een bouwmarkt kijken of er misschien wat past. Had zelf al eens iets dergelijks geprobeerd met een schijfje van wat dikker plastic, maar dat hielp niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: geweldige service

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                            ... kan tegen die tijd ook wel eens tussen de leertjes op de sanitairafdeling van een bouwmarkt kijken ...
                            denk dat dat nog beter is dan een rubber ringetje.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment

                            Working...
                            X