Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cursus basisfotografie en fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cursus basisfotografie en fototoestel

    sinds deze week ben ik begonnen met een cursus basisfotografie en fototoestel en we moeten tijdens de cursus 12 foto's maken met een thema
    nu is mijn vraag wat voor thema zou ik kiezen ?

  • #2
    Re: cursus basisfotografie en fototoestel

    naaktfotografie natuurlijk)(.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: cursus basisfotografie en fototoestel

      met mannelijk en vrouwelijk model

      Comment


      • #4
        Re: cursus basisfotografie en fototoestel

        denk eens even na, alles kan, maar: het is een basis cursus dus moet je de basis eerst leren kennen en die oefenen en gebruiken.
        Hou het dan ook simpel... kies iets dat er altijd is, dat niet te lastig doet, of dat je kan verplaatsen, en waar dat je van denkt, daar kan ik met aanpassingen in sluitertijd, diafragma, licht (ochtend, middag, avond), zoom... iets mee doen.

        Het lijkt stom, maar maak maar een reeks over de sanseveria van bij de oma. Je kan hem met oma fotograferen, bij bestaand licht, flitslicht... laat hem eens op reis gaan, zet hem in een boom, op een eettafel, op je auto, achterop je brommer of fiets... neem hem mee op cafe...

        Of doe hetzelfde met je lievelingsknuffel. Laat die eens mee deel uitmaken van jou 24 uur. beer in bed, bij de koffie, in de trein, op kantoor, bij die vergadering, bij de lunch, even uit het raam kijken, telefoneren, werken op de pc, naar huis, mee eten, de kids in bad zetten, relaxen, tv kijken, weer gaan slapen.

        Geen kinderen, geen huisdieren, geen concerten, geen urbex... als beginner... veel te moeilijk dan, je leert dan ook weinig van je fouten bij...

        Denk eens na wat je zelf wil doen, wat je wil fotograferen, hoe wil je dat bereiken? een foto maken duurt 1/125van een seconde (of iets meer of minder ) en die klik, die maakt geen "goeie" foto, het is het denken/de inspiratie/de fantasie dat eraan vooraf gaat dat maakt dat je "klik" een goeie foto maakt of niet!!

        succes!!

        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: cursus basisfotografie en fototoestel

          Probleem is: er is geen thema omdat alles thema is. Volg dus gewoon je hart
          en schiet er langzaam op los.

          Comment


          • #6
            Re: cursus basisfotografie en fototoestel

            ik had destijds natuur/landschappen gekozen, wat wel breed was maar het waren allemaal landschappen van hetzelfde reservaat. Ben er nu natuurlijk de grootste mislukkeling in, maar toen ging het nog blijkbaar.
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment

            Working...
            X