Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

    Ik ben nieuw hier en ik ken dus weinig van fotografie.

    Maar zoals de titel zegt zou ik graag op mijn 650d een 2.8 lens plaatsen.
    Omdat kit lenzen gewoon weg K*t lensen zijn. 18-55mm en 55-250mm.
    en het diafragma gaat maar tot f4.

    Ik zou graag foto's willen trekken met zo weinig mogelijk een flits te gebruiken.

    Alvast bedank voor jullie raad.

  • #2
    Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

    Elke EF-lens past op een 650D, en op een 650D kan je ook alle EF-S lenzen gebruiken.

    Je zegt zelf al dat je weinig van fotografie kent, dan zullen de foto's niet beter worden door duurdere lenzen te kopen.
    Met een lichtsterkere lens kan je wel gemakkelijker foto's maken in minder goede omstandigheden, maar hou er ook rekening mee dat de scherptediepte kleiner wordt als het diafragma verder open gaat.

    Als standaardlens is de EF-S 17-55 f2,8 IS trouwens handiger op een 650D, want met een 24-70 zal je een stuk breedhoek missen.
    Last edited by Black B@ndit; 5 februari 2013, 20:13.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

      Bedankt Black B@ndit voor je goeie raad.

      Ja, ik had van horen zeggen dat een goeie lens soms beter is dan een dure body. Vandaar dat ik wou opteren voor het eerste model van de 24-70mm.
      Het is vooral voor mensen en auto's te fotograferen in het donker, omdat ik niet zo hou van met een flits te werken. Dacht ik misschien met een groter diafragma(2.8)heb je geen flits nodig.

      Maar voor een beginner is f2.8 misschien te hoog gegrepen?

      Comment


      • #4
        Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

        Met opening 2.8 ga je nauwelijks één stop (d.i. de dubbele hoeveelheid licht ) winnen tov je k*tkitlens (die dit helemaal niet is, bovendien heeft ze beeldstabilisatie wat je aanbeden 24-70 niet heeft).

        Fotograferen is schrijven met licht, zelf een beetje kan zeer mooi zijn, maar je begint niet op de gemakkelijkste manier.

        Comment


        • #5
          Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Elke EF-lens past op een 650D, en op een 650D kan je ook alle EF-S lenzen gebruiken.

          Als standaardlens is de EF-S 17-55 f2,8 IS trouwens handiger op een 650D, want met een 24-70 zal je een stuk breedhoek missen.
          of als je toch minder wil uitgeven de sigma 17-50 f2.8 os hsm.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

            Bedankt voor jullie tips.
            Ik ga hier in iedergeval heel wat bij leren.

            Waarvoor wordt een f2.8 hoofdzakelijk gebruikt, want blijkbaar hebben de meeste (rode ring) EF lenzen alleen f2.8 ?

            Comment


            • #7
              Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

              Als ik je uitspraken hier lees, denk ik eerlijk gezegd dat je helemaal geen voordeel gaat halen uit een dure L lens...
              Niet alle EF lenzen hebben een rode ring, dat hebben enkel de L lenzen. Bovendien zijn niet alle L lenzen f/2.8 of alle niet L lenzen niet f/2.8. Ik denk dat je best wat meer vertelt wat je mist aan je huidige lenzen, want met ze 'k*tlenzen' te noemen, is het niet duidelijk wat er precies mis mee is volgens jou. Ik heb ze een tijdje gebruikt en hoewel duurdere lenzen beter zijn, kan ik toch zeker niet zeggen dat het slechte lenzen zijn. Prijs/kwaliteit uitstekend en in de juiste omstandigheden kan het resultaat erg dicht bij dat van een L lens van 2000 euro.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                Als ik je uitspraken hier lees, denk ik eerlijk gezegd dat je helemaal geen voordeel gaat halen uit een dure L lens...
                Niet alle EF lenzen hebben een rode ring, dat hebben enkel de L lenzen. Bovendien zijn niet alle L lenzen f/2.8 of alle niet L lenzen niet f/2.8. Ik denk dat je best wat meer vertelt wat je mist aan je huidige lenzen, want met ze 'k*tlenzen' te noemen, is het niet duidelijk wat er precies mis mee is volgens jou. Ik heb ze een tijdje gebruikt en hoewel duurdere lenzen beter zijn, kan ik toch zeker niet zeggen dat het slechte lenzen zijn. Prijs/kwaliteit uitstekend en in de juiste omstandigheden kan het resultaat erg dicht bij dat van een L lens van 2000 euro.
                Bedankt voor jou reactie LaurentS.
                Wat mij soort aan de kitlenzen is dat ze maar tot f4 gaan, niet ideaal als je foto's wil trekken bij schemer of in de donker.
                Maar ik denk dat ik is ga kijken voor een EF-S 17-55 f2.8.

                Comment


                • #9
                  Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                  Dag Gerry

                  Eerst en vooral zou ik zeggen loop niet te snel naar de winkel.
                  In de eerste plaats zou ik eens enkele zaken opzoeken en lezen over scherptediepte en andere eigenschappen van lenzen. Hier vind je bvb een mooie tabel over de scherptediepte op een bepaalde brandpuntsafstand bij een bepaald diafragma. http://dofmaster.com/doftable.html Want afhankelijk van wat je wilt fotograferen in het donker zal het mss ook wel belangrijk zijn hoe veel er scherp is. Want een groepje vrienden trekken met een 50mm brandpunt vanop 1 meter op f2.8 geeft een scherpdediepte van 0.98 tot 1.02 meter dus maar 4cm. Op f5.6 is dit van 0.96 tot 1.04cm dus al 8cm.

                  Veel zal dus afhangen voor wat je de lens wilt gebruiken en dan kan in sommige omstandigheden beeldstabilisatie belangrijker zijn dan lichtsterkte ...

                  Succes met de keuze.
                  Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                    Dag Gerry

                    Eerst en vooral zou ik zeggen loop niet te snel naar de winkel.
                    In de eerste plaats zou ik eens enkele zaken opzoeken en lezen over scherptediepte en andere eigenschappen van lenzen. Hier vind je bvb een mooie tabel over de scherptediepte op een bepaalde brandpuntsafstand bij een bepaald diafragma. http://dofmaster.com/doftable.html Want afhankelijk van wat je wilt fotograferen in het donker zal het mss ook wel belangrijk zijn hoe veel er scherp is. Want een groepje vrienden trekken met een 50mm brandpunt vanop 1 meter op f2.8 geeft een scherpdediepte van 0.98 tot 1.02 meter dus maar 4cm. Op f5.6 is dit van 0.96 tot 1.04cm dus al 8cm.

                    Veel zal dus afhangen voor wat je de lens wilt gebruiken en dan kan in sommige omstandigheden beeldstabilisatie belangrijker zijn dan lichtsterkte ...

                    Succes met de keuze.
                    Bedankt Willem voor deze mooie uitleg.

                    Ik zou de lens willen gebruiken voor de trouw van mijn zus te trekken.
                    Maar nu las ik ergens dat je voor mensen te trekken een f2.8 (portret) nodig hebt.
                    Daarom wou ik een 24-70mm aankopen, omdat je met een groothoek lens geen mensen mag trekken, omdat de foto's kunnen vervormen.
                    Volgens sommige is een brandpunt van 50mm ideaal voor mensen te trekken.

                    Ik weet dat ik een groot risico neem om een trouw te trekken, omdat je deze dag niet kan overdoen.
                    Maar mijn zus vertrouwd mij, dus ik wil het dan ook goed doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gerry1985 Bekijk bericht
                      Bedankt Willem voor deze mooie uitleg.

                      Ik zou de lens willen gebruiken voor de trouw van mijn zus te trekken.
                      Maar nu las ik ergens dat je voor mensen te trekken een f2.8 (portret) nodig hebt.
                      Daarom wou ik een 24-70mm aankopen, omdat je met een groothoek lens geen mensen mag trekken, omdat de foto's kunnen vervormen.
                      Volgens sommige is een brandpunt van 50mm ideaal voor mensen te trekken.

                      Ik weet dat ik een groot risico neem om een trouw te trekken, omdat je deze dag niet kan overdoen.
                      Maar mijn zus vertrouwd mij, dus ik wil het dan ook goed doen.
                      Ik wil niet dat je het vertrouwen van je zus kwijtraakt.
                      Hier zitten heel wat ervaren fotografen die er niet eens aan denken om een trouw te fotograferen, niet omdat ze er de juiste lens niet voor hebben, maar omdat het niet het makkelijkste onderwerp is. Het lijkt vrij eenvoudig, maar er komt heel wat bij kijken. Ikzelf ken ook niets van huwelijksfotografie, en begin er ook niet aan.
                      Misschien kun je best hier een fotograaf zoeken die er ervaring mee heeft, en die dag voor je zus wil vastleggen. Voor jou is het dan ook aangenamer.
                      Uit je postings maak ik op dat je een beginnend fotograaf bent, zoals iedereen ooit geweest is, en zoals sommigen voor altijd blijven. Bij nalezen, je zegt het ook...
                      Palombian gaf het al aan, één stop winst zal het verschil niet maken. Je schrijft hier dat je ergens las dat je voor mensen een 2.8 nodig hebt. De lens die traditioneel als portretlens gebrandmerkt wordt, is een 85/1.4, op crop camera's (dus met een iets kleinere sensor) zal een 50/1.4 perfect zijn. Maar ook met de kittekatlens (om hem eens anders te noemen) kun je goede portretten schieten. Materiaal is niet alles, je moet er mee leren omgaan. Of reed je met een Ferrari zodra je je rijbewijs had?
                      Begin bij het begin, leer je camera en lens kennen, je zult er de mogelijkheden van ontdekken, en met wat kennis van fotografie zul je versteld staan van wat je uit die whiskaslens kunt puren. Daarna zul je stilaan weten welke lenzen en andere spullen je echt nodig hebt. Op deze manier zul je geld weggooien en desillusies vermijden.


                      Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                      Last edited by mnoach; 6 februari 2013, 20:16.
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #12
                        Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Ik wil niet dat je het vertrouwen van je zus kwijtraakt.
                        Hier zitten heel wat ervaren fotografen die er niet eens aan denken om een trouw te fotograferen, niet omdat ze er de juiste lens niet voor hebben, maar omdat het niet het makkelijkste onderwerp is. Het lijkt vrij eenvoudig, maar er komt heel wat bij kijken. Ikzelf ken ook niets van huwelijksfotografie, en begin er ook niet aan.
                        Misschien kun je best hier een fotograaf zoeken die er ervaring mee heeft, en die dag voor je zus wil vastleggen. Voor jou is het dan ook aangenamer.
                        Uit je postings maak ik op dat je een beginnend fotograaf bent, zoals iedereen ooit geweest is, en zoals sommigen voor altijd blijven. Bij nalezen, je zegt het ook...
                        Palombian gaf het al aan, één stop winst zal het verschil niet maken. Je schrijft hier dat je ergens las dat je voor mensen een 2.8 nodig hebt. De lens die traditioneel als portretlens gebrandmerkt wordt, is een 85/1.4, op crop camera's (dus met een iets kleinere sensor) zal een 50/1.4 perfect zijn. Maar ook met de kittekatlens (om hem eens anders te noemen) kun je goede portretten schieten. Materiaal is niet alles, je moet er mee leren omgaan. Of reed je met een Ferrari zodra je je rijbewijs had?
                        Begin bij het begin, leer je camera en lens kennen, je zult er de mogelijkheden van ontdekken, en met wat kennis van fotografie zul je versteld staan van wat je uit die whiskaslens kunt puren. Daarna zul je stilaan weten welke lenzen en andere spullen je echt nodig hebt. Op deze manier zul je geld weggooien en desillusies vermijden.


                        Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                        Ik was er ook aan het over nadenken, voor de prijs van een L lens heb je een prof. fotograaf natuurlijk.

                        Ik heb inderdaad geef fotografie ervaring, ik weet veel van uit boeken en internet. Maar van de praktijk is wat anders.

                        Comment


                        • #13
                          Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                          Ik zou inderdaad gaan voor een professionele fotograaf, je kan zelf eventueel op de zijlinie staan om ook wat foto's te nemen en te zien hoe moeilijk het werkelijk is (en loop de andere fotograaf niet voor de voeten ). Aan een trouw beginnen zonder 100% kennis en ervaring met je toestel (elke functie moet je werkelijk zonder nadenken en met je ogen dicht kunnen gebruiken) en zonder flitser (hangt natuurlijk af van omstandigheden), zou ik sterk afraden. Er zijn enorm veel mensen die aan nonkel bob vragen om hun fotograaf te zijn, met alle gevolgen van dien (prachtige herrinering niet vastgelegd en geen nonkel bob op het volgende familiefeest)

                          Comment


                          • #14
                            Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                            Bedankt voor jullie oprechte mening.

                            Comment


                            • #15
                              Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                              Het is, zoals hierboven al meerdere keren aangehaald, niet aan te raden om als absolute beginner meteen een trouwreportage te doen. Langs de andere kant moet het ook ooit de eerste keer zijn. Mijn eerste trouw heb ik gedaan met mijn 18-55; 55-250 en de 50 1.8 en die lenzen zijn daar ook geschikt voor. Dat gaat ook. Ik was wel niet de enige die foto's nam en dat nam wel een grote druk van mijn schouders, waardoor de stress wegviel en ik volledig mijn ding kon doen. In jouw plaats zou ik er ook proberen voor te zorgen dat je een meer ervaren persoon naast je hebt en dan maar gaan hè! Het is een enorm leerrijke ervaring.
                              Maar vergeet vooral niet te genieten van het feest: je zus trouwt (normaalgezien) maar 1 keer!!!
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment

                              Working...
                              X