Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 + 2x extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 + 2x extender

    Hallo,

    Sinds kort is mijn oog gevallen op een tweede hands Canon EF 70-200mm.

    De verkoper verkoopt de volgende lijst voor €1000 en mijn vraag is of ik hier wel goed aan doe qua prijs:
    Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM (de eerste versie, niet de tweede..dit heb ik dus even aangepast)
    Canon Extender EF 2x II
    (dure) UV filter á €140 (type weet ik nog niet)
    Lenskap
    Tasje

    Ik had gelezen dat de combinatie met de extender ervoor zorgt dat de plaatjes niet geheel scherp zijn. Hoe is jullie mening ook hierover?

    Alvast bedankt!
    Last edited by pvink; 5 februari 2013, 15:40.

  • #2
    Re: Canon 70-200 + 2x extender

    Te betalen via Western Union misschien?

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 + 2x extender

      Lijkt mij veel te goedkoop , lens is nog niet lang op de markt en kost het dubbele.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 + 2x extender

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Lijkt mij veel te goedkoop , lens is nog niet lang op de markt en kost het dubbele.
        aj aj, grote fout heb ik gemaakt! Het betreft de eerste versie van de lens. Niet die nieuwe II.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 + 2x extender

          De eerste versie van de 70-200 f2,8 L IS kan je beter niet combineren met een 2x teleconverter, een 1,4x is nog net aanvaardbaar, op voorwaarde dat je dan het diafragma nog wat verder dicht houdt (f5,6 is vrij goed met een 1,4x tc, f4 is eerder soft).

          1000 euro is een heel redelijke prijs voor die lens, als er niets aan mankeert (meestal worden ze nog iets duurder verkocht).

          Lensdoppen, zonnekap, statiefbeugel en draagtasje horen standaard bij die lens, zorg er dus voor dat het pakket compleet is.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 + 2x extender

            Voor de lens en bijbehorende accessoires (zonnekap, beugel en tasje) is 1000 Euro aan de lage kant. Meestal zie ik ze voor 1100-1200 langskomen.

            Krijg je er voor datzelfde bedrag een extender (tweedehands circa 250 Euro) en een duur UV-filter (opgegeven waarde van 140 Euro lijkt mij wel erg hoog..) bij dan lijkt het bijna te mooi om waar te zijn .....
            Last edited by hapa; 5 februari 2013, 19:44.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 + 2x extender

              Als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook zo bij tweedehands fotomateriaal...dus:

              - nooit op voorhand betalen
              - vraag de eigenaar om foto's van het materiaal, bij voorkeur ook een foto waarbij je het serienummer ziet en let er op dat de foto's niet klakkeloos van internet zijn geplukt
              - vraag of je het materiaal kan testen
              - kijk of de verkoper zijn echte naam opgeeft en "google" een keer op deze naam, van bijna elke hobby en zeker professionele fotograaf vind je foto's terug op internet
              - wordt het materiaal aangeboden via een tweedehands site kijk dan of de verkoper al commentaren heeft gekregen en al langer actief is op de site
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 + 2x extender

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                Als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook zo bij tweedehands fotomateriaal...dus:

                - nooit op voorhand betalen
                - vraag de eigenaar om foto's van het materiaal, bij voorkeur ook een foto waarbij je het serienummer ziet en let er op dat de foto's niet klakkeloos van internet zijn geplukt
                - vraag of je het materiaal kan testen
                - kijk of de verkoper zijn echte naam opgeeft en "google" een keer op deze naam, van bijna elke hobby en zeker professionele fotograaf vind je foto's terug op internet
                - wordt het materiaal aangeboden via een tweedehands site kijk dan of de verkoper al commentaren heeft gekregen en al langer actief is op de site
                Ik zal de lens testen volgens een lijstje welke ik zelf opgesteld heb. Diafragma, uiterlijk, scherpte, AF/MF, IS, etc.
                Serienummer zal ik even vragen via een foto. Dank!

                De eigenaar heeft een eigen forum met zo'n 25.000 leden en hierop is hij zeer actief. Zijn privé leven is ook te lezen op zijn eigen privé site. Vooraf betalen ga ik sowieso nooit doen met dit soort bedragen. Hij deed de lens van de hand vanwege dat hij hem te weinig gebruikte. Hij kocht hem voor 2k en deed hem voor de helft van de prijs weg.

                Mocht alles in orde zijn, dan ga ik denk ik de 2x extender verkopen, hij blijkt toch 'waardeloos' te zijn..zeker omdat ik van scherpe foto's hou

                Bedankt voor de reactie, nu weet ik in ieder geval dat dit goedkoop is. Nu even kijken of het te betrouwen is.

                Comment

                Working...
                X