Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

handtekening - logo op foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • handtekening - logo op foto

    Hallo,

    aangezien ik betrekkelijk 'nieuw' ben vroeg ik me af hoe jullie staan tov handtekening op de foto?

    Persoonlijk zou ik graag iets achterlaten op de foto dat ik verdeel via facebook, mail, websites,... zodat het duidelijk is voor anderen dat dit de foto is dat ik genomen heb, zodat men ook kan opzoeken wie dan de fotograaf is van die foto als ze die zouden willen gebruiken of als ze meer werk willen zien en me dan kunnen 'googelen'.

    Het lijkt me verstandig het copyright teken er bij te voegen en misschien het jaartal... wat denken jullie hier over?

    Canvas er rond en naam op het canvas lijkt me omslachtig als het om een batch fotos gaat... (ik bewerk in Lr, hier kan dat niet automatisch denk ik...)

    Een logo voor op mijn toekomstige website ... en op de foto's?
    Designen van logo's is een vak apart heb ik al begrepen, zeker als ze dan nog eens op fotos gebruikt worden, kleuren en vormen leiden enorm af...
    Iemand goede hints of voorbeelden, of kan iemand in samenspraak me een ontwerp maken?

    Door de forums heen vind ik hier niet veel info over, wel veel reakties dat teks op de fotos storend is voor de foto.

    Graag jullie mening, info, voorbeelden, reaktie's

    Stijn.

  • #2
    Re: handtekening - logo op foto

    Ik gebruik altijd een logo op mijn eventfoto's (party) maar zelden een logo op modelfoto's.
    In de meta data van de foto zelf zet ik ook mijn naam als copyright.

    Moet wel toegeven dat een handtekening rechtsonder redelijk nutteloos is, aangezien je nogal makkelijk kan croppen bij een partyfoto zonder dat het storend is.
    Maarja, je kan moeilijk een handtekening in het midden van de foto zetten. Daar zijn de mensen die erop staan ook niks mee.

    Waar ik me enorm aan stoor is als een DJ een foto van mij als profielfoto gebruikt (facebook of elders) en de handtekening er af cropt.
    Het minste wat hij kan doen is die laten staan, hij krijgt gratis foto's & ik een beetje naambekendheid.
    Ik weet niet hoe anderen hierover denken maar daar gaat het eigenlijk niet om in dit topic.

    Voorbeeld:


    Last edited by Jensdh; 3 februari 2013, 19:10.

    Comment


    • #3
      Re: handtekening - logo op foto

      Ik heb me een penseel met m'n handtekening gemaakt.
      daarvoor schrijf je met een zwarte pen op een wit blad je handtekening, je maakt er een foto van. Die open je in PS(e) dan zorg je dat de achtergrond echt volledig wit is en dan zet je het nog eens om in zwart wit. Dan dupliceer je die laag en selecteer je alles wat wit is en delete dit. Dan maak je de achtergrond laag onzichtbaar en voeg je de lagen samen. Normaal heb je nu enkel je geschreven handtekening over. Nu verklein je de canvas naar 500pix op de langste zijde. Dan ga je naar EDIT en Define brush. Nu heb je een penseel dat je in grote en kleur kan aanpassen (die haal ik meestal met de eyedropper uit de foto) hoe je wil en met 1 klikje staat die op je foto.

      Comment

      Working...
      X