Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemene info

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Algemene info

    Beste

    even ter info...

    hoeveel euro hebben jullie al aan deze toffe hobby "fotografie" gespendeerd???

    + van wie is het een hobby en van wie is het op profesioneel vlak

    thx
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Algemene info

    Een rare vraag, vooral eetvoer voor de mensen die bij de fiscus werken. Wat voor zin heeft het nu om te weten hoeveel iemand spendeert? Sorry, voor mijn vrouw al veel te veel
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #3
      Re: Algemene info

      owke, mag dan gesloten worden

      was gewoon even ter info hoeveel het gemiddelde is dat de hobbyfotograaf spendeerd aan fotomateriaal en niet de verdienste ervan hoef ik absoluut niet te weten

      maar geen probleem

      alvast bedankt

      Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
      Een rare vraag, vooral eetvoer voor de mensen die bij de fiscus werken. Wat voor zin heeft het nu om te weten hoeveel iemand spendeert? Sorry, voor mijn vrouw al veel te veel
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Algemene info

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        ...

        hoeveel euro hebben jullie al aan deze toffe hobby "fotografie" gespendeerd???
        tè veel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Algemene info

          puur uit de hand gekopen hobby.

          en inderdaad ook al veel te veel volgens de vrouw.
          en 't einde is nog niet in zicht, ...
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Algemene info

            Ik had ook een nieuwe (kleine) auto kunnen kopen.
            Maar ik heb al een auto.
            En ik kan met mijn Berlingo geen foto's maken. Misschien iets voor de toekomst. Dan kunnen we ons afvragen of we nog smartphones met camera nodig hebben, want de auto doet dat veel beter. Accucapaciteit zal dan geen probleem zijn....

            Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #7
              Re: Algemene info

              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
              ......... Accucapaciteit zal dan geen probleem zijn....
              nou...in de Winter...?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Algemene info

                Voor mij is het puur een hobby

                Comment


                • #9
                  Re: Algemene info

                  Ik ben nog maar begonnen. Hobby maar hoop ooit op meer.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Algemene info

                    Het is gewoon een hobby.

                    Er zijn andere hobby's die ook veel geld kosten, vroeger reed ik met de motor, en dat was veel duurder dan wat ik nu gemiddeld per jaar uitgeef aan fotomateriaal.
                    Sommigen zitten dagelijks in hun stamcafé, en roken dan ook nog 2 pakjes sigaretten per dag, dat is ook veel duurder...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Algemene info

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Het is gewoon een hobby.

                      Er zijn andere hobby's die ook veel geld kosten, vroeger reed ik met de motor, en dat was veel duurder dan wat ik nu gemiddeld per jaar uitgeef aan fotomateriaal.
                      Sommigen zitten dagelijks in hun stamcafé, en roken dan ook nog 2 pakjes sigaretten per dag, dat is ook veel duurder...
                      Wat dan met fotografen die met de motor rijden, elke dag op café zitten en twee pakjes roken?
                      Dat zijn echte kapitalisten!!!

                      Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Algemene info

                        Ach, ik zeg altijd maar zo.
                        Een hobby mag geld kosten, maar het moet er wel zijn.
                        Ik denk dat een ieder die investeert in zijn hobby een gelukkig mens is.
                        Dammen kost wel niet zoveel als fotografie.
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Algemene info

                          Eigenlijk is fotografie vandaag potentieel goedkoper dan vroeger. Je verplichte verbruiksgoederen en diensten vallen grotendeels weg. Film, ontwikkelen, afdrukken... gedaan.
                          Nu is het printen (hoge kwaliteit) of laten afdrukken niet goedkoop, maar je beperkt dit in hoge mate. Wanneer je vroeger foto's wou laten zien (of cadeau doen, na een feestje), moesten ze afgedrukt worden. Nu stuur je ze door, stuur je de link van de site of geef je een CD van 50 cent. Je zet vandaag heel weinig op papier.
                          Camera's zijn dan weer sneller "verouderd" (betekent meestal "ik wil een nieuwe"...) dan vroeger. Wanneer er een nieuwe generatie sensors op de markt is, en je wil die hebben dan moet je je toestel vervangen. Vroeger kwam er een nieuwe emulsie uit, en die stopte je gewoon in je camera, hoe recent of hoe oud die ook was (laten we het gewoon bij kleinbeeld houden, wat het gros van de fotografen gebruikt, film, DX, FX. Middenformaat en groter is voor de happy few en een paar fanaten. Deze discussie gaat over hoeveel je uitgeeft voor je hobby, dus pro's zijn out of scope)
                          Lenzen gaan heel lang mee, en de rest (statieven, flitsers...) heeft ook een erg lang leven.
                          Er komen wel nieuwe dingen bij, draadloze afstandbediening, flitsbediening, en ja, ik heb die dingen ook. Maar we deden het vroeger zonder, dus helemaal "noodzakelijk" is het niet. Behoudens een paar uitzonderingen, denk aan bv high speed foto (ontploffend ballonnetje...) waar dit onontbeerlijk is. Vroeger (en dan spreek ik over de jaren '70) bestonden die dingen ook, maar ze waren onbetaalbaar, dikwijls ook het werk van een gedreven fotograaf-electronicus.

                          Extra vraagje: ik kom dus uit het oude tijdperk, en gebruik vandaag ook nog een lichtmeter (vroeger de Lunasix van mijn vader, nu een Sekonic 308 ). Wie nog? En waarom/wanneer?

                          Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                          Last edited by mnoach; 3 februari 2013, 16:29.
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Algemene info

                            Oh, niks,
                            ik koop enkel materiaal voor mijn broer die ik niet heb.
                            Verder gebruik ik dan alle materiaal van hem in bruikleen.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Algemene info

                              Hier eigenlijk al te veel uitgegeven voor een hobby te zijn...
                              Maar evengoed te weinig om goed materiaal te hebben....
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X