Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spookbeeld vermijden(nachtfotografie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spookbeeld vermijden(nachtfotografie)

    vertrekpunt:
    nachtopname (foto=test).
    zet toestel open in B stand, en ga rondwandelen met ledlicht.
    bepaalde delen licht ik uit (hier was dit-rechts voorgrond-beide boven delen van de bomen-achteraan zowel links dan rechts de uithoeken).
    persoonlijk vind ik dit een geweldig spel van licht en schaduw, geeft onmogelijk veel variatie.
    maar nu...ik kom mezelf tegen als spookbeeld...en kan niet vatten hoe dit kan.
    de led verlichting is voorzien van een scherm zodat er geen licht langs achter kan ontsnappen, of krijg je dit door omgevingsreflexie daar ik te lang (5 sec(in dit geval) de zaak belicht...ga ik dit niet hebben met een flitser???


    Uploaded with ImageShack.us

  • #2
    Re: spookbeeld vermijden(nachtfotografie)

    Je staat te lang op dezelfde plaats. Best is om een tweede foto te nemen waar je op een andere plaats(en) staat en deze daarna in photoshop met een laagmasker bewerken.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: spookbeeld vermijden(nachtfotografie)

      nergens blijven staan... meer bewegen.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: spookbeeld vermijden(nachtfotografie)

        prima, bedankt.
        ga opnieuw proberen met de gekregen tips.

        Comment


        • #5
          Re: spookbeeld vermijden(nachtfotografie)

          Dit komt ook omdat je tussen het onderwerp staat dat je belicht en de camera (er ontstaat dus een zwarte plek in de belichting).
          zorg er steeds voor dat je niet tussen je camera en het belichte opervlakte staat.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: spookbeeld vermijden(nachtfotografie)

            gewoon blijven bewegen, donkere matte kleding dragen helpt ook. tijdens het uitlichten gewoon blijven heen en weer lopen.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment

            Working...
            X