Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

    Komende zomervakantie gaan we op reis, hotel gelegen direct aan de kust en in een mooie omgeving.
    Gepassioneerd door landschappen wil ik dus zeker mijn materiaal meenemen.

    Vraag: hoe kan je dit materiaal (terwijl je ah zwembad ligt of andere zaken ah doen zijt) veilig stockeren op uw kamer? Een safe is te klein, onderhoudspersoneel kan zonder problemen op de kamer en uw duur materiaal pikken...is dit te ver gezocht door mij? Of bestaan er manieren om hier veilig mee om te springen?

    Tips zijn welkom

    Mvg
    Facebook Silencior Landscapes
    500px

  • #2
    Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

    Waar ik ga, nog nooit iets kwijtgeraakt. MBPro en fotomateriaal in de kast. Er is ook de mogelijkheid het materiaal af te geven aan de receptie ter bewaring (kluis)
    gr, eb

    Comment


    • #3
      Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

      Wij laten soms ook dingen achter op onze kamer maar het meeste hebben we steeds bij ons (wij liggen nooit aan het strand/zwembad...). Meestal blijven er 2 laptops achter als we de hele dag weg zijn, die worden dan in één van de twee valiezen gestopt. Wij hebben de gewoonte om steeds 1 koffer "uit de weg" te zetten en de andere op de voorziene plaats te laten liggen. De laptops zitten dan in de koffer die opzij staat en is op slot, de andere ligt gesloten maar niet op slot op het "kofferbankje".

      Nog nooit iets kwijt geraakt. Wij hebben bij een rondrit soms om de twee dagen een ander hotel / B&B dus op de vele jaren dat we reizen al een lange lijst slaapplaatsen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

        Vaak de duurste lenzen in de kluis (of kluisje ;-)

        Toestel blijft dan gewoon ofwel in de rugzak zitten. Toestel is verzekerd dus als ze het stelen is het het moment om een nieuwe te kiezen.


        Vaak neem ik ook gewoonweg alles mee in de rugzak en bindt die met zo'n metaalkabel (fietsslot) vast aan de zwembadstoelen of parasolpoot.

        Met een jonge dochter niets zo leuk als foto's nemen aan het zwembad en dan heb ik ook altijd kans om er snel even weg te slippen om foto's te maken ergens.

        Mogelijkheden genoeg en ook niet altijd te paranoia zijn.


        Mvg

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #5
          Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

          in de safe bij de balie.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

            Duurste zaken zoals eerder gezegd in de kamersafe en de rest bij het vuile ondergoed ;-))
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

              In de koffer en op slot

              Comment


              • #8
                Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

                Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                Duurste zaken zoals eerder gezegd in de kamersafe en de rest bij het vuile ondergoed ;-))
                Jij kent mijn ondergoed niet....

                Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                Comment


                • #9
                  Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

                  Ik leef 8-9 maand/jaar op hotel en ben nog nooit iets gestolen. In het ene land ben ik al wat voorzichtiger dan het andere maar dus gelukkig tot op heden nog geen fratsen gehad.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    Jij kent mijn ondergoed niet....

                    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                    Klopt, maar zouden er veel mensen zijn die dààr fotomateriaal gaan zoeken?
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                      Klopt, maar zouden er veel mensen zijn die dààr fotomateriaal gaan zoeken?
                      Ik wens het ze niet toe

                      Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Ik wens het ze niet toe

                        Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                        Voilà, dan gaan ze het zeker niet pikken... Mission accomplished!!
                        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op hotel in buitenland...en uw fotomateriaal?

                          Dus, we kunnen TS volgende raad geven: zorg voor wat Turista in de familie, en verberg je spullen in de vuile was. Veiliger en goedkoper dan elke andere oplossing!!
                          En dan heb je nog wat leuke verhalen voor de thuisblijvers (vergeet daarbij de BDers niet)

                          Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment

                          Working...
                          X