Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

    Hallo,

    graag had ik even wat info willen vragen.
    Zoals u onderaan kan zien neem ik mijn foto's met een Sony Alpha 300 + Tamron 18-250 lens (als wandel-reis lens) of Sony 50mm f-1.8 prime lens.
    Ik gebruik al een jaartje of zo de 50 mm lens en ben er zeer tevreden van (meestal voor portret foto's met mooie DOF).
    Ik weet dat je met deze lens wat meer moet rondlopen maar ik mis toch een beetje zoom om bvb. in avondsituatie's nog een mooi landschap te kunnen fotograferen.
    Ook om binnenshuis te fotograferen mis ik wat zoom (als ik de 50 mm gebruik) of een lichtsterkere lens (als ik de 18-250 mm gebruik). En een flitser gebruik ik het liefst
    zo weinig mogelijk.
    Nu had ik gedacht om misschien mijn 50 mm lens te verkopen en de Tamron 17-50mm f/2.8 aan te schaffen (een lens die duurder is dan 350 euro is geen optie).
    Ik heb al wat gezocht op het internet en heb al veel positieve reactie's en mooie foto's genomen met deze lens gevonden.
    Indien u deze lens gebruikt of tips en reactie's heeft had ik deze graag gehoord.
    Dank u wel bij voorbaat!
    Tom
    Canon

  • #2
    Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

    Iemand een idee of reactie?
    Dank u wel.
    Canon

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

      Die Tamron is wel een goede lens. De bouwkwaliteit vond ik wat minder. Je zou ook kunne gaan kijken naar een 24,28 of 35mm prime. Een tweedehands Minolta ga je voor minder dan de helft van je budget vinden.
      Nikon D700, wat glas en Sony RX100
      BD2424BE
      Klik voor meer!

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door diabolix Bekijk bericht
        Die Tamron is wel een goede lens. De bouwkwaliteit vond ik wat minder. Je zou ook kunne gaan kijken naar een 24,28 of 35mm prime. Een tweedehands Minolta ga je voor minder dan de helft van je budget vinden.
        Dank u voor uw reactie!
        De reden omdat ik van mijn 50 mm prime wil afstappen is dat ik wat zoom vrijheid heb. Ik weet dat een prime altijd beter is en ik ben zeker tevreden van mijn 50 mm maar ik denk dat ik aan de 17-50mm meer plezier ga beleven. Te veel wisselen van objectief vind ik niet zo leuk. Ik neem ook altijd foto's bij een gezinsuitstap en dan wil ik echt niet veel wisselen van lens (al weet ik natuurlijk dat dit de bedoeling is bij een dslr).
        Ik denk ook dat de Tamron een gelijkaardige bouwkwaliteit heeft zoals mijn Tamron 18-250mm lens en die is voor mij best aanvaarbaar.
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

          Dan denk ik dat je gewoon moet gaan voor die 17-50
          Wel een tip: berg de lens steeds op in je fototas zonder dat de zonnekap er op staat. Het frontgedeelte van die lens is niet zo sterk als pakweg een nikon lens.

          Succes er mee!
          Nikon D700, wat glas en Sony RX100
          BD2424BE
          Klik voor meer!

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door diabolix Bekijk bericht
            Dan denk ik dat je gewoon moet gaan voor die 17-50
            Wel een tip: berg de lens steeds op in je fototas zonder dat de zonnekap er op staat. Het frontgedeelte van die lens is niet zo sterk als pakweg een nikon lens.

            Succes er mee!
            Dank u voor de reactie en tip!
            Ik ben al aan het sparen.
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

              Ik heb de Tamron 17-50 f2.89 op m'n sony zitten, en ben er erg tevreden over - zo tevreden dat de 28-75 f2.8 van tamron (met minolta als naam - misschien lichte afwijking qua coating en electronica, maar goed, bijna 't zelfde als de tamron dus) nu vaak in de kast blijft zitten. Die laatste kan je wellicht voor een relatief betaalbaar bedrag ook 2dehands vinden. Zelf ben ik nogal een breedhoek gebruiker - vandaar dat ik de 17-50 verkies boven de 28-75.

              Wel zou ik die 50mm f1.8 houden - die is erg nuttig bij slechte lichtomstandigheden - af en toe kom je er niet met een f2.8 - en dan wil je eerder die scherpe f1.8 van stal halen - het verschil is echt groter dan je zou denken.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                Ik heb de Tamron 17-50 f2.89 op m'n sony zitten, en ben er erg tevreden over - zo tevreden dat de 28-75 f2.8 van tamron (met minolta als naam - misschien lichte afwijking qua coating en electronica, maar goed, bijna 't zelfde als de tamron dus) nu vaak in de kast blijft zitten. Die laatste kan je wellicht voor een relatief betaalbaar bedrag ook 2dehands vinden. Zelf ben ik nogal een breedhoek gebruiker - vandaar dat ik de 17-50 verkies boven de 28-75.

                Wel zou ik die 50mm f1.8 houden - die is erg nuttig bij slechte lichtomstandigheden - af en toe kom je er niet met een f2.8 - en dan wil je eerder die scherpe f1.8 van stal halen - het verschil is echt groter dan je zou denken.
                Heel erg bedankt voor uw reactie en ervaringen!
                De Tamron 17-50 spreekt me ook meer aan door de breedhoek. Met mijn Tamron 18-250 ervaar ik veel foto's te nemen met 18mm. Ik neem dan ook graag landschapsfoto's.
                De Tamron 17-50 voor Sony is niet echt 2dehands te vinden (misschien omdat het zo een goede lens is) heb ik gezien dus zal het maar een nieuwe worden.
                Zou je met de f2.8 geen goede foto's binnenshuis kunnen maken? Of heb je nog extra flitslicht nodig.
                Ik merk wel dat ik de f1.8 van de Sony nooit gebruik want dan vind ik de DOF een beetje te. Ik gebruik de f2.8 veel meer op de Sony.
                Daarom dacht ik genoeg te hebben aan de Tamron (en ik kan de centjes van de Sony ook gebruiken natuurlijk ).
                Canon

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

                  Dat die Tamron scherp is, dat is zeker, maar of die ook voldoende scherp is op F2.8 daar heb ik mijn twijfels over. Jouw 50/1.8 is zeker scherper op F2.8. Ik heb eens een vergelijking gezien tussen de 17-50/2.8 en de Sony 16-50/2.8, en de Sony was scherper volopen. Op de andere diafragma's zijn ze redelijk gelijk. Ik heb de Sony en dat is een kwaliteitslens voor een bescheiden prijs, met een stille en snelle SSM.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Dat die Tamron scherp is, dat is zeker, maar of die ook voldoende scherp is op F2.8 daar heb ik mijn twijfels over. Jouw 50/1.8 is zeker scherper op F2.8. Ik heb eens een vergelijking gezien tussen de 17-50/2.8 en de Sony 16-50/2.8, en de Sony was scherper volopen. Op de andere diafragma's zijn ze redelijk gelijk. Ik heb de Sony en dat is een kwaliteitslens voor een bescheiden prijs, met een stille en snelle SSM.
                    Bedankt voor de reactie en info!
                    De Sony 16-50mm f2.8 is jammer genoeg een beetje boven mijn budget.
                    Ik denk toch dat het de Tamron zal worden. Al twijfel ik nog mijn Sony 50mm f1.8 te houden of niet.
                    Canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 17-50mm f/2.8 of sony 50 mm f/1.8 ?

                      De beslissing is genomen!
                      Ik heb de Tamron 17-50mm f/2.8 besteld en de Sony 50mm f/1.8 staat te koop.
                      Hopelijk ben ik tevreden van de lens (maar dat denk ik wel).
                      Canon

                      Comment

                      Working...
                      X