Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klopt dit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • klopt dit ?

    ben effe langsgeweest bij een fotowinkel
    daar vertelde ze mij dat je voor een digitalereflexcamera een zwaarder uitgevoerdere statief nodig hebt
    Is het zo?
    Dat gewicht is wel zwaar om overal mee te zeuren
    thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

  • #2
    die wil u een zwaar statief aansmeren zeker. Op mijn uitschuifbaar reisstatief 36cm ingeschoven en 156cm uitgeschoven daar plaatste ik vroeger mijn anologe toestellen op met lenzen en een digitale spiegel reflex weegt misschien wel iets meer maar daar moet je geen super groot en zwaar statief voor aanschaffen. Alles hangt natuurlijk af voor welk soort fotografie je dat nodig hebt. Ik neem aan in een studio dat het wel wat kwaliteit mag hebben. Maar voor op reportage te trekken moet het nog wel hanteerbaar zijn vind ik.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      Klopt niet!

      Tuurlijk hoe zwaarder de camera hoe zwaarder 't statief moet zijn...
      Maar bestaan er cameras van 25 kilo?
      Maar met bv. een lichte monopoot kan je al goed werk leveren.
      En zo zwaar zijn die DSLR nu ook weer niet.
      Wel is het zo, dat een degelijk (lees zwaarder) statief stabieler en prettiger werken is.
      Ik heb er twee, één zwaar en stevig en één licht. En ik gebruik ze voor zowel mijn Digitale refex camera als mijn kleine Canon s50 of mijne videocamera...
      De zwaardere ligt altijd in m'n wagen... en heb ik altijd bij de hand... je weet maar nooit wat je tegenkomt .

      Ik denk ook dat die winkelier je een duur modelleke wil aansmeren...

      Comment


      • #4
        bedankt
        dacht het ook al steviger,zwaarder zijn dure spullen
        met de tip van de lengte kan ik verder
        thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

        Comment


        • #5
          Als je van plan bent sterke tele-zooms aan te schaffen zoals de Sigma 50-500, koop dan zeker een zwaar statief.
          Op 500mm geeft dit sterk trillende beelden met een te licht statief.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            zo een lens wil ik wel maar heb geen centen meer
            heb al wel ondervonden dat de lens die ik heb zeken zijn beperkingen heeft 18/55
            thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

            Comment

            Working...
            X