Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor vliegtuigspotten..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor vliegtuigspotten..

    Allen,

    Ik heb even overwogen mijn D90 weg te doen voor een D7000,maar op advies van konijnenberg zie ik daar van af. Eerst maar eens zorgen voor beter glas misschien. Daarom heb ik raad nodig.
    Wat zouden jullie doen? Bv een nieuwe Sigma 120-400mm F4.5-5.6 APO RF DG OS HSM of een tweedehandse Nikkor AF-D 80-400mm F4.5-5.6 ED VR. Prijs ligt bij mekaar in de buurt..

    Marc


  • #2
    Re: Lens voor vliegtuigspotten..

    Hier een tevreden spotter, met de sigma 120-400mm.
    Unbeatable qua prijs/kwaliteit...
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor vliegtuigspotten..

      Ik lees regelmatig goeie commentaren over de sigma 120-400 OS (momenteel is die trouwens nu in promo te vinden, wellicht komt er een nieuw model, of leegt Sigma z'n stocks??? cfr. studio73 en andere aanbiedingen - ik zie de 150-500 voor 800€ en de 120-400 voor nog minder) - de 150-500 is iets langer, maar wat minder qua scherpte beweren de fora (en ook weer zwaarder). Zelf heb ik de 150-500 OS (Sony) - valt wel mee (ok tot 350mm - dan wordt ie zwakker), en 't is geen lichte jongen. Een 300mm f4 met 1.4x is misschien wel de handelbaarste optie.

      Voor vliegtuigspotting wil je eigenlijk een lichte lens - mogelijks wil je zelfs geen zoom - Dan kan je wellicht beter voor een 300mm gaan met 1.4x vergroter - bekijk misschien de 200-500 van Tamron ook 's - die is iets lichter - wel zonder OS - maar gezien je wellicht met statief trekt, maakt dat weinig uit hoop ik. Wij Sony-gebruikers hebben de gouden Minolta 300f4 en 400 f4.5 - relatief licht, maar zeldzaam, en dus parels voor vliegtuigspotters - het zou me verbazen als de Canikons ook zo niks hebben in 't gamma.

      Veel sukses nog met je speurtocht.

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor vliegtuigspotten..

        Het is ondertussen al de nikkor 80-400 1:4.5-5.6D geworden. Een tweedehandsje weliswaar,enige nadeel is dat de AF niet bijster snel is...Maar voor vliegtuigspotten ook weer niet echt nodig vindt ik.Konijnenberg raadde me de sigma af...

        Comment

        Working...
        X