Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Film Noir

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Film Noir

    Ik zou graag experimenteren met het maken van film noir portretten en ben van plan een klein studiootje hier voor op te zetten thuis.
    Ik heb echter 0,0 ervaring met studio, laat staan met film noir en ben nu vollen bak aan het zoeken op internet wat ik zoal nodig zou hebben aan materiaal.
    Ondertussen hoop ik dat jullie me misschien ook al wat tips kunnen geven ivm met een goede lichtset, want ik begin precies door het bos de bomen niet meer te zien en voor een set fresnel spotlights heb ik het geld niet

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Film Noir

    misschien eerst leren werken met flits licht (studio of strobist) en zo duidelijkheid krijgen wat de parameters zijn, hoe je ze kan beinvloeden en dus wat je nodig hebt om een film noir effect te bekomen...

    een workshop lijkt mij het beste startpunt voor je experiment.

    dan koop je later vanzelf de juiste dingen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Film Noir

      Bedankt voor het advies. Ben idd al met een 'workshop' begonnen en na veel op internet opgezocht te hebben, lijkt me idd best om eerst met strobist te starten

      Comment


      • #4
        Re: Film Noir

        Oorspronkelijk geplaatst door dcinbe Bekijk bericht
        Ik zou graag experimenteren met het maken van film noir portretten en ben van plan een klein studiootje hier voor op te zetten thuis.
        Film noir is een aparte stijl die absoluut niet veel nodig heeft qua belichting. Het laatste wat je daarvoor nodig hebt is een workshop... Daarentegen, experimenter met je belichting; of waarover ging die film noir dan weer?
        Cheers
        F.

        Comment

        Working...
        X