Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uwa op een 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uwa op een 7d

    Hallo

    Deze vraag is misschien al duizend keer gesteld maar welke uwa raden jullie aan?
    Budget rond 500€

  • #2
    Re: Uwa op een 7d

    Canon ef-s 10-22

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Uwa op een 7d

      Tokina 11-16 f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: Uwa op een 7d

        Om ze er allemaal eens bij te zetten
        Sigma 8-16mm
        Indien je wat minder wilt uitgeven en weinig kwaliteit in boeten, de Sigma 10-20 f4-5.6 (heb hem zelf)
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: Uwa op een 7d

          Canon 10-22mm voor landschappen: redelijk scherp tot in de hoeken en weinig vervorming (of wat is de juiste term?). 2e hands 500 euro.
          Tokina 11-16mm voor bewegende onderwerpen. 2e hands zelden te vinden.

          Ik gebruik de breedhoek eerder voor actie en had heel lang de Tokina in gedachte. Uiteindelijk toch de Canon tweedehands aangeschaft om het gat tussen 16 en 35mm wat meer op te vullen.
          Gisteren nog enkele genomen in een sporthal. f4, 1/160, iso 800 en nog een dikke stop onderbelicht. Met f2.8 had ik een lagere iso en/of hogere sluitertijd kunnen bereiken.

          Als ik het me goed herinner zijn beide beter dan de sigma's. Maar lees de reviews zelf even.
          Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

          Comment


          • #6
            Re: Uwa op een 7d

            Sigma 8-16 !! Was ik super tevreden van. Weg gedaan helaas wegens overschakeling naar full frame.

            Comment


            • #7
              Re: Uwa op een 7d

              Allen bedankt voor de reactie. Als we dan niet naar de prijs kijken welke komt er dan het beste uit?

              Comment


              • #8
                Re: Uwa op een 7d

                Ik heb eens ergens gelezen dat de Sigma 8-16 de beste is voor Canon cropcamera's, weet niet meer waar....

                Comment


                • #9
                  Re: Uwa op een 7d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Ik heb eens ergens gelezen dat de Sigma 8-16 de beste is voor Canon cropcamera's, weet niet meer waar....
                  Is inderdaad de 'scherpste' naar het schijnt, maar je kan er dan weer geen filters op zetten (zonder dure en ingewikkelde oplossingen) en je hebt geen f/2.8 zoals op de Tokina. Het hangt er dus vanaf waarvoor je het wilt gebruiken.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uwa op een 7d

                    Zou hem toch vooral voor landschappen gebruiken maar ook voor interieur bevoordeeld
                    Last edited by nikolaos; 29 januari 2013, 20:22.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uwa op een 7d

                      Oorspronkelijk geplaatst door nikolaos Bekijk bericht
                      Zou hem toch vooral voor landschappen gebruiken maar ook voor interieur bevoordeeld
                      Ik zou voor landschappen toch graag filters kunnen gebruiken zoals een polarizer of een ndfilter. Daarom dat ik deze lens ook niet gekocht heb.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uwa op een 7d

                        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        Ik zou voor landschappen toch graag filters kunnen gebruiken zoals een polarizer of een ndfilter. Daarom dat ik deze lens ook niet gekocht heb.
                        Ben je tevreden over je sigma? Zou je iets anders willen?
                        Bedankt voor de tips allemaal.
                        Weet wel nog niet helemaal welke het gaat worden.
                        Groeten nikolaos

                        Comment

                        Working...
                        X