Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede standaardzoom voor D800(E)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede standaardzoom voor D800(E)

    Op mijn D800E gebruik ik als standaardzoom de Nikon 35-70 2.8. Op zich doet deze lens het heel goed op de body, echter mis ik regelmatig extra breedhoek waardoor ik te vaak moet wisselen.
    Een nikon 24-70 2.8 zal zeker wel een ideale standaardzoom zijn voor deze body, maar heeft er iemand ervaring met andere alternatieven?
    Zo dacht ik bv aan de 24-120 F4 VR of de 24-85 VR (lees tegenstrijdige reviews) of de Tamron 24-70 VC?
    Ik ga toch liefst af op mensen hun ervaring.
    Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen.

  • #2
    Re: goede standaardzoom voor D800(E)

    Ik kan fout zijn, maar denk dat je niet beter zal vinden dan de 24-70 f2.8.
    Grt, Amaat
    The fun begins where the road ends
    BD Lidnummer : BD2057BE

    Comment


    • #3
      Re: goede standaardzoom voor D800(E)

      kzou voor de nikon 24-70 gaan, of als er geen budget voor is de tamron vc versie. maar als je een 800E hebt zal een nikon er nog wel af kunnen
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: goede standaardzoom voor D800(E)

        Om maar eens lekker tegenstrijdig te doen; ik heb de 24/70 samen met de 24/120 F4 gehad en de 24/120 is gebleven.
        Voor reportagewerk voldoet die ruimschoots, dan had ik weinig of geen behoefte aan F2.8 en is dus die F4 zeker goed, ook al omdat ze al goed scherp is vanaf F4.
        En door het iets grotere zoombereik vind ik ze dan nog handiger ook.
        En bij de avondlessen fotografie die ik nu volg is bij het hoofdstuk portret ook gebleken dat ze daarvoor ruim voldoet.
        Voor artistieke dingen(kleine dof o.i.d.) heb ik ook nog primes.
        En dan heb je nog VR ook , gewoon een erg fijne en veelzijdige lens.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: goede standaardzoom voor D800(E)

          Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
          Op mijn D800E gebruik ik als standaardzoom de Nikon 35-70 2.8. Op zich doet deze lens het heel goed op de body, echter mis ik regelmatig extra breedhoek waardoor ik te vaak moet wisselen.
          Een nikon 24-70 2.8 zal zeker wel een ideale standaardzoom zijn voor deze body, maar heeft er iemand ervaring met andere alternatieven?
          Zo dacht ik bv aan de 24-120 F4 VR of de 24-85 VR (lees tegenstrijdige reviews) of de Tamron 24-70 VC?
          Ik ga toch liefst af op mensen hun ervaring.
          Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen.
          Sommigen zullen dit blasfemie vinden, maar die zo geroemde 24-70 nanogecoate Nikkor vertoont serieuze randonscherpte, ga je op een D800/E zeker merken.

          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: goede standaardzoom voor D800(E)

            Op mijn D700 zit standaard mijn Nikon 28-300. Ok, dat is geen standaardzoom en ok, dat is optisch niet de beste lens en naar lichtgevoeligheid ook niet, maar hij is wel enorm veelzijdig, niet peperduur en zeer draagbaar.

            Weinig lichtgevoelig is niet zo'n probleem als je een D800 hebt, want je kan heel hoog in ISOs gaan en optisch is hij vrij goed te corrigeren via software.
            Als ik dan lees dat je reportagewerk doet, dan is deze lens zeker iets om te bekijken.
            Ik vraag me af over velen deze lens hebben? Vooral omdat er op dit forum weinig naar verwezen wordt.

            Groetjes,

            Riho
            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

            Comment


            • #7
              Re: goede standaardzoom voor D800(E)

              Dank jullie wel voor de adviezen.
              Ik heb het nog eens allemaal op een rijtje gezet en de 35-70 2.8 ga ik zeker houden maar ga er een gestabiliseerde standaardlens naast kopen (die breder gaat)
              Het zal één van volgende worden en zou ze graag eens gaan testen op mijn toestel
              *24-85 VR
              *24-120 VR
              *28-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: goede standaardzoom voor D800(E)

                heb ook de 28-300 voor de prijs een zeer scherpe lens zeker in center, zeer tevreden over
                hieronder een review tussen de 24-120 en de 28-300 de 24-120 is zeker niet scherper op de samples eerder andersom, en 2,5 maal het bereik en VR, en niet onbelangrijk de goedkoopste met toch een goede bouwkwaliteit


                voor mij een aanrader
                GRTJS
                Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

                Comment


                • #9
                  Re: goede standaardzoom voor D800(E)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Sommigen zullen dit blasfemie vinden, maar die zo geroemde 24-70 nanogecoate Nikkor vertoont serieuze randonscherpte, ga je op een D800/E zeker merken. Walter
                  De 24-70 is, en blijft, niks meer als een 'top notch' reportage zoom... De randonscherpte is in dergelijk gebruik verwaarloosbaar, vooral omdat dit hoofdzakelijk op open f-gebruik slaat. Maar dat ding heeft soms opvallend, 'off center', een klote-golvende (quasi softwarematig oncorrigeerbare) vervorming tussen 24 en 28mm. Maar dat is wat mij betreft het enige nadeel van dat ding maar het blijft algemeen wel absoluut dé beste AF-midzoom (afgestopt zelfs perfect inzetbaar in studio ipv een prime).

                  Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                  Ik heb het nog eens allemaal op een rijtje gezet en de 35-70 2.8 ga ik zeker houden maar ga er een gestabiliseerde standaardlens naast kopen (die breder gaat) *24-85 VR *24-120 VR *28-300 VR
                  Huh? Je zoekt dus geen midzoom want je hebt er al een die je zeker gaat houden. Een bredere midzoom zal je niet gelukkig maken. Zoals ik zei is zelfs de 24-70 op de brede kant niet echt super. Zodus kan je beter je huidige kwestie aanvullen met een goede breedhoek en dan voel je 't al komen: 16-35VR. Of je neemt een superzoom in dienst als een 28-300, maar dan sla je terug een andere weg in...

                  Veel succes,
                  F.

                  Comment


                  • #10
                    Re: goede standaardzoom voor D800(E)

                    Ik ga zelfs een kleine voorspelling wagen, ik heb verschillende exemplaren van je 35/70f2.8 gehad en volgens mij ga je die niet veel meer gebruiken....
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: goede standaardzoom voor D800(E)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                      Ik ga zelfs een kleine voorspelling wagen, ik heb verschillende exemplaren van je 35/70f2.8 gehad en volgens mij ga je die niet veel meer gebruiken....
                      Jouw voorspelling wordt hier geconfirmeerd

                      Comment


                      • #12
                        Re: goede standaardzoom voor D800(E)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
                        Op mijn D700 zit standaard mijn Nikon 28-300. Ok, dat is geen standaardzoom en ok, dat is optisch niet de beste lens en naar lichtgevoeligheid ook niet, maar hij is wel enorm veelzijdig, niet peperduur en zeer draagbaar.

                        Weinig lichtgevoelig is niet zo'n probleem als je een D800 hebt, want je kan heel hoog in ISOs gaan en optisch is hij vrij goed te corrigeren via software.
                        Als ik dan lees dat je reportagewerk doet, dan is deze lens zeker iets om te bekijken.
                        Ik vraag me af over velen deze lens hebben? Vooral omdat er op dit forum weinig naar verwezen wordt.

                        Groetjes,

                        Riho
                        Het is hier nog steeds taboe om lovend te streken over een megazoom, maar zelf ben ik een fan van de 28-300 die heel veel kwaliteit te bieden heeft . Je moet wel weten waar hem te gebruiken: de bokeh bv. is lelijk.

                        Walter
                        Last edited by Phororhacos; 27 januari 2013, 19:38. Reden: tikfout
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: goede standaardzoom voor D800(E)

                          Mja, ik vind het wat vreemd dat je dan een D800E koopt om er dan een superzoom op te zetten, die mss niet slecht is, maar toch zeker niet optimaal presteert. ik zou er enkel de allerbeste lenzen op zetten, anders ben je even goed af met een D800 die toch een stukje goedkoper is.
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: goede standaardzoom voor D800(E)

                            We leven momenteel in een wereld waarbij grote cijfers klinken...
                            Dus blijbaar moet ook een objectief groot-groter-grootste getallen vermelden.
                            Er zijn hier ongetwijfeld heel vakkundige mensen die met een heel vaste hand een objectief kunnen gebruiken bij een +200 waarde. Maar laat ons eerlijk de vraag stellen ... hoeveel zijn er die goeie en vooral scherpe foto's UIT DE HAND kunnen nemen bij een op '300mm' uitgeschoven objectief??
                            Ach mensen ,, hou het rustig(er). Een objectief met een maximum waarde van pakweg 200mm is al heeeeel schoon en zal in 95% van de gevallen voldoen. Zeker als er uit de hand moet gefotografeerd worden...
                            Is mijn mening .....

                            Comment


                            • #15
                              Re: goede standaardzoom voor D800(E)

                              Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
                              We leven momenteel in een wereld waarbij grote cijfers klinken...
                              Dus blijbaar moet ook een objectief groot-groter-grootste getallen vermelden.
                              Er zijn hier ongetwijfeld heel vakkundige mensen die met een heel vaste hand een objectief kunnen gebruiken bij een +200 waarde. Maar laat ons eerlijk de vraag stellen ... hoeveel zijn er die goeie en vooral scherpe foto's UIT DE HAND kunnen nemen bij een op '300mm' uitgeschoven objectief??
                              Ach mensen ,, hou het rustig(er). Een objectief met een maximum waarde van pakweg 200mm is al heeeeel schoon en zal in 95% van de gevallen voldoen. Zeker als er uit de hand moet gefotografeerd worden...
                              Is mijn mening .....
                              Ik neem scherpe foto's uit de hand met een 420mm op crop, dus 672mm... ik denk niet dat dat iets uitmaakt. En voor mijn fotografie, is dat dikwijls zelfs nog te weinig een 200mm zou voor mij veel te weinig zijn.
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                              Comment

                              Working...
                              X