Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met foto.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring met foto.com

    heeft er iemand ervaring met foto's laten drukken bij http://www.foto.com ?

    10x15 of 11x15 aan 0,09euro per stuk vanaf het 1e stuk.
    + eenmalige opstartkost + verzendingskost = 1,95 euro.

    de foto's worden per post (prior) verstuurd en normaal 1 à 2 dagen na bestelling aankomen. de foto's worden verstuurd in een bewaardoosje dat tevens dient om de foto's veilig via de post te kunne versturen (zonder kreuken ofzo)

    Klinkt niet slecht, maar zou de kwaliteit ook meevallen?
    ik wil een 400-tal foto's laten afdrukken op 11x15 vandaar dat ik de prijs zo interessant vind, weet er toevallig iemand of de (opstart- en) verzendingskosten voor zoveel foto's nog steeds slechts 1,95 euro is? want ik neem aan dat 400 foto's niet zomaar in 1 envelop'je geraken.

    PS: weet er iemand de url of de naam van de nieuwe "foto-shop" in de nationalestraat in antw. daar kan je schijnt foto's laten afdrukken aan 0,15euro per stuk via de site, maar ik vind de site niet..
    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

  • #2
    bij het kruidvat wordt de prijs steeds lager bij een groter aantal foto's. Moet je eens naar zien anders. De foto's dienen wel in een kruidvatwinkel afgehaald te worden. De kwaliteit vind ik niet slecht, toch niet naar mijn normen.

    Comment


    • #3
      kruidvat = vanaf 100 stuks 0,19euro... dat is 10cent duurder per foto
      = 40 euro duurder.

      de opstartkost is schilt 16cent, en dan moet ik het zelf gaan afhalen.

      en vooral, kruidvat heeft geen 11x15cm! enkel 10x15.. dan moet ik elke foto croppen naar 2:3 en bij vele foto's gaat dat nogal moeilijk omdat ik dan een belangrijk deel van de foto moet croppen.. bv. er zitten portretten bij die heel close-up geschoten zijn, dan moet ik in het gezicht gaan croppen en dat wil ik niet echt.

      hema heeft sinds kort ook 11x15cm, en kost ook 0,19euro vanaf 100 foto's (+1euro opstart) maar als de kwaliteit van die foto.com goed is, ga ik daar toch voor kiezen => 40 euro goedkoper en thuis bezorgd.
      Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

      Comment


      • #4
        Op hun site schrijven ze dat ze een Fuji Frontier gebruiken.
        Normaal laat ik via m'n lokale fotoboer ook afdrukken maken op een frontier en dit geeft de beste kwaliteit die ik tot nu toe gezien heb. Natuurlijk hangt ook veel af van het papier die ze bij foto.com gebruiken.

        Denk trouwens ook dat die 0.09 cent per foto een kennismakingsaanbod is en dus niet voor altijd zal zijn (special offer staat erbij)

        Groetjes,

        Fré
        Some stuff

        Comment


        • #5
          idd, normaal is het 0,15euro per stuk (vanaf 1 stuk)
          bij kruidvat, hema, .. is het nog steeds 0,28 ofzo per stuk (vanaf 1 stuk en vanaf 99 stuks 0,19)

          ik denk dat ik het in elk geval eens ga wagen (tenzij ik die url van die winkel in de nationalestraat te pakken krijg)..ik hoop alleen dat die verzendingskosten echt maar 1malig betaald moet worden en niet per 50 foto's ofzo.
          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

          Comment


          • #6
            Dat ziet er idd goed uit... Goedkoop... Als de foto's nu nog zo goed zijn als bij Photobox Ierland... Dan ga ik misschien veranderen. Ik ga 't in ieder geval eens proberen.
            Bedankt voor de tip.

            Comment


            • #7
              Het enige wat me een beetje afschrikt is het doorgeven van je kredietkaartnummer ...
              Some stuff

              Comment


              • #8
                Geef je je kaart wel eens af in een restaurant?


                Jo.
                Originally posted by FotoFré
                Het enige wat me een beetje afschrikt is het doorgeven van je kredietkaartnummer ...
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  U moet eerst de photo.com software downloaden....ja daar staan je dan als je op een mac werkt...want is een .exe bestand en dat moet m'n mac niet.
                  Dus foto.com
                  ***Canon 300D * kitlens * ...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by FotoFré
                    Het enige wat me een beetje afschrikt is het doorgeven van je kredietkaartnummer ...
                    Je moet toch altijd je cardnummer doorgeven als je online iets koopt...
                    Heb al veel online met Visa betaald en tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Annetje
                      U moet eerst de photo.com software downloaden....ja daar staan je dan als je op een mac werkt...want is een .exe bestand en dat moet m'n mac niet.
                      Dus foto.com

                      Tja.... De Mac's worden zoiets als Betamax tegen VHS vroeger bij de videorecorders. Betamax en Systeem 2000 van Philips waren veel beter... maar VHS heeft 't toch gehaald omdat dit meer gebruikt en verspreid was. Zo zullen ze ook voor Mac minder en minder software ontwikkelen. Alhoewel ze nog sterk vertegenwoordigd zijn in de grafische industrie. Hier in de kunstacademie ( waar ik soms workshops geef) is nog één klaslokaal met Mac's, al de andere zijn PC met Windows omgeving... Een paar jaar geleden was dit nog omgekeerd.

                      Comment


                      • #12
                        mic, kan je me laten weten of de kwaliteit van de foto's goed is van zodra je ze hebt aangekregen als je die foto.com eens gaat proberen.

                        alvast bedankt.
                        Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Annetje
                          U moet eerst de photo.com software downloaden....ja daar staan je dan als je op een mac werkt...want is een .exe bestand en dat moet m'n mac niet.
                          Dus foto.com

                          U een pc'tje aanschaffen he ! Dan ben je compatibel op alle vlakken

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by kjell
                            Originally posted by Annetje
                            U moet eerst de photo.com software downloaden....ja daar staan je dan als je op een mac werkt...want is een .exe bestand en dat moet m'n mac niet.
                            Dus foto.com

                            U een pc'tje aanschaffen he ! Dan ben je compatibel op alle vlakken
                            Heb er nog een maar heb iets (eigenlijk alles) tegen Microsoft....dus pech...ik bestel wel ergens anders.
                            Ben ik meer tijd kwijt aan virussen bestrijden, patches voor honderdduizend lekken te downloaden en blauwe schermen te bekijken ipv er plezier aan te beleven....
                            Nee laat mij maar prettig en ontspannen werken op m'n G4 en m'n IBook...nog mooer om te zien ook
                            ***Canon 300D * kitlens * ...

                            Comment


                            • #15
                              ik heb een mailtje gestuurd naar foto.com met de vraag of voor 400 of meer foto's de verzendingskosten ook slechts 1,95 euro bedragen. Daarop heb ik dus een positief antwoord op gehad?

                              Ik vraag me dan wel af hoe ze dat verzenden? normaal versturen ze het via envelop (geen pakketje - echt een envelop) maar ik betwijfel of er 400 foto's in 1 envelop geraken. enfin, ik ga het er dus op wagen.
                              Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                              Comment

                              Working...
                              X