Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bootmgr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bootmgr

    Tijdens het updaten van mijn bios, via een via MSI liveupdate gedownload programmatje, heb ik gekozen voor "onder windows updaten" en werd de flash netjes gewist en weer vol geschreven en toen moest ik opnieuw opstarten
    .

    Bij het opstarten gaat het nu fout. direct na de moedeerboard check verschijnt er 10s een MSI military moederboad logo op het scherm en dan in een DOS-scherm: BOOTMGR is missing Press ctrl + alt + del to restart, maar dit levert uiteraard weer hetzelfde op.

    Ik kan niet via een CD/DVD opstarten(ik zie wel het ledje oplichten bij de geladen speler) of in de bios komen(dit scherm met press f11 of del wordt niet bereikt).

    Onbekend MSI moederbord ongeveer 2 jaar oud met i5 processor.

    Heeft iemand enig idee hoe je dit probleem opgelost krijgt?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

  • #2
    Re: bootmgr

    zit er een CD in? of externe disk? usb memory? je moet vemoedelijk je "boot" volgorde terug op punt zetten... dus naar de harde schijf toewijzen
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: bootmgr

      heb ik ook gehad, wel niet na bios update.

      kijk es naar je boot volgorde van je HDD?

      was hier ook zo! ssd was gewisseld met een andere zonder win versie op.
      terug juist gezet en 't was en is ok
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: bootmgr

        Er is niet aan de computer(hardware) gewijzigd en ik kom nog niet tot in de bios, melding komt daarvoor al.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: bootmgr

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Er is niet aan de computer(hardware) gewijzigd en ik kom nog niet tot in de bios, melding komt daarvoor al.
          de bios wordt altijd eerst aangesproken alvorens er naar een boogmanager gezocht wordt... immers, het is in de bios waar staat waar gezocht moet worden en door het updaten van die bios is dit nu terug op default... misschien ligt daar het probleem... dus naar de bios gaan door F2 of DEL in te drukken tijdens het opstarten...

          als de boot volgorde toch blijkt goed te staan, dan is er iets fout met je boot disk, dat kan je eenvoudig herstellen door met een recovery disk op te starten en de boot sectors te herstellen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: bootmgr

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            de bios wordt altijd eerst aangesproken alvorens er naar een boogmanager gezocht wordt... immers, het is in de bios waar staat waar gezocht moet worden en door het updaten van die bios is dit nu terug op default... misschien ligt daar het probleem... dus naar de bios gaan door F2 of DEL in te drukken tijdens het opstarten...

            als de boot volgorde toch blijkt goed te staan, dan is er iets fout met je boot disk, dat kan je eenvoudig herstellen door met een recovery disk op te starten en de boot sectors te herstellen...
            jep!
            the way to go!
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: bootmgr

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              dus naar de bios gaan door F2 of DEL in te drukken tijdens het opstarten......
              Dat nieuwe scherm van MSI was het scherm waar je kon kiezen om naar de bios te gaan en de bootvolgorde aangepast naar DVD en SSD, maar ik dacht dat ik dat al geprobeerd had.. Bedankt.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                De kunst is dikwijls om op het juiste moment op het juiste knopje te duwen om in de bios te geraken. Eens daar zorg ervoor dat ahci aanstaat of dat je bootvolgorde juist staat.
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

                Comment


                • #9
                  Re: bootmgr

                  google "bootmgr is missing" ... normaal doe je een FW upgrade pas nadat je eerst the "defaults" reset in je bios .. dan pas doe je de FW update. Bij de eerste boot ga je terug in de bios en zet je terug de bios defaults en je reboot terug, als je systeem boot dan kan je de eigen parameters terugzetten, eventueel proberen te booten met "safe settings" HTH

                  Comment

                  Working...
                  X