Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Time lapse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Time lapse

    Voor mijn GIP moet ik een time lapse maken over een langere periode. Lijkt heel simpel, statiefje, camera, ...
    Het probleem is dat ik tussen de time lapse door ook nog andere fotografie opdrachten krijg en ik mijn camera dus nodig heb.
    Het is misschien een zeer domme vraag: ik neem aan dat er niets anders op zit dan een tweede camera te regelen, maar ik ben toch nieuwsgierig of er toch niet ergens een of ander truckje is om je camera op EXACT dezelfde manier terug te plaatsen.

  • #2
    Re: Time lapse

    staat ook maar meteen in het foute forum, mijn excuses. Ik was te vluchtig met posten

    Comment


    • #3
      Re: Time lapse

      Staat inderdaad in verkeerde forum..
      Maar om op je vraag te antwoorden: laat je statief gewoon staan en laat de snelkoppelplaat op de camera zitten. Zo kun je je camera nog gebruiken. Op voorwaarde dat er niemand tegen je statief loopt natuurlijk...
      Gijs
      http://gijscollet.wix.com/photography

      Comment


      • #4
        Re: Time lapse

        Moderator Note: Verplaatst van Accessoires naar Algemeen, tenzij iemand anders een beter voorstel heeft?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Time lapse

          Dan moet je al een heel goed statief hebben.. Naar mijn inziens ga je echt zelden hetzelfde kader behouden als je zo te werk gaat..

          Comment


          • #6
            Re: Time lapse

            moet een time laps persé over een zeer lange periode zijn? Dit kan toch ook bvb van een maaltijd zijn (zie video hoek). Dan maak je over 2u meerdere foto's. Is toch evengoed een time laps? Zo moet je denk ik voldoende mogelijkheden hebben om je camera niet meerdere dagen vast te laten staan? Of ker van 's nachts beginnen tot na zonsopgang. Kan je in de namiddag nog andere foto's gaan nemen etc..?

            maw: wat is een langere periode

            Comment


            • #7
              Re: Time lapse

              Wat is je onderwerp?

              Heb iemand ooit het volgende horen vertellen...
              Zelf een "statief" maken met een PVC of metalen buis en de juiste schroefdraad.
              En die "stok" dan rond een paal vaststrappen. (strapjes)
              Als je dan dezelfde camera en lens gebruikt...
              Je kan natuurlijk ook een monopod of reisstatief vastmaken, maar dat zou wel eens snel kunnen verdwijnen.
              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

              Comment


              • #8
                Re: Time lapse

                Misschien ergens een gopro met externe batterij in een hoge boom gaan hangen?

                Comment

                Working...
                X