Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groenling in de tuin.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groenling in de tuin.

    Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en deze groenling in showcase geplaatst.
    Ik hoor graag de commentaren.

    Intussen een nieuwe upload met meer KB.
    Ik hoop dat het nu niet té groot is en ik besef dat ik nog héél veel te leren heb



    Aan de hand van hetgeen ik gelezen heb heb ik een nieuwe uitsnede gemaakt én minder kleur gegeven.
    Ik hoop dat ik de forumregels hier niet overschreid door het plaatsen van nog een foto.

    Last edited by omerti; 21 januari 2013, 18:54.
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

  • #2
    Re: Groenling in de tuin.

    Beetje te groen. Links te veel ongebruikte ruimte. Frontaal beeld werkt meestal niet goed. Is wel scherp waar het belangrijk is. Op naar de volgende in showcase.

    Eric

    Comment


    • #3
      Re: Groenling in de tuin.

      Voor mij teveel verscherpt, verder vind ik hem, het vogeltje zelf, echt mooi. Maar wat is er met je achtergrond gebeurd?????
      Tel de kotjes...
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Groenling in de tuin.

        Veel vlekken in BG, verscherping is er net over.
        Compo kan mss ietsje beter (ruimte links en takjes), toch een zeer verdienstelijke poging hoor

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Groenling in de tuin.

          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
          Voor mij teveel verscherpt, verder vind ik hem, het vogeltje zelf, echt mooi. Maar wat is er met je achtergrond gebeurd?????
          Tel de kotjes...
          Wat bedoel je met "tel de kotjes" ?
          Aan de achtergrond is niets gebeurd.
          In de verte staat een haag op minstens 20 meter achter de vogel.
          Vóór die haag staan op sommige plaatsen struiken die licht van kleur zijn, vandaar dat kleurverloop in de achtergrond.

          Tot naricht: gemaakt met Canon 500 mm f/4.
          Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

          Comment


          • #6
            Re: Groenling in de tuin.

            36,8 kb is deze foto maar van grootte, volgens mij zegt dat genoeg wat de anderen bedoelen !
            Probeer op deze grootte toch minimaal een 200kb aan te houden, anders krijg je geen goede kwaliteit vanwege de compressie.
            Da's hetgeen Jil'tje bedoelt .
            En als je dat zelf niet ziet wordt het hoogtijd voor een nieuw beeldscherm.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Groenling in de tuin.

              Is dat laatste zinnetje écht nodig of is dat uw manier van omgaan met anderen ?
              Laatste maal dat ik hier iets postte, dit gun ik je niet meer.
              Heb trouwens een computer die net geen 3 maanden oud is.
              Salu, Sieg
              Last edited by omerti; 21 januari 2013, 15:16.
              Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

              Comment


              • #8
                Re: Groenling in de tuin.

                Neen het was absoluut geen aanval op U persoonlijk maar zoals ik schreef, als je dat niet ziet wordt het tijd voor een ander/beter beeldscherm.
                Met m'n vorig scherm (ook niet te oud)zag ik ook vele dingen niet, anderen wezen me op fouten die ik totaal niet zag.
                Heb me toen een beter scherm en kalibratie gekocht, en wat bleek .... die mensen hadden absoluut gelijk.

                En dus doelde ik op het scherm dat details niet weergeeft en absoluut niet op jouw !
                Indien het zo overkwam ... mijn excuses dan.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Groenling in de tuin.

                  Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
                  Laatste maal dat ik hier iets postte, dit gun ik jet anderen ? niet meer.
                  Salu, Sieg
                  Niet te vlug opgeven omerti, je zit hier in showcase, wat wil zeggen dat je kritiek kan krijgen op je foto's en soms kan die kritiek ongemeen hard zijn, ik heb in het verleden ook in vergelijkbare situaties gezeten maar ik kwam er telkens sterker uit. Ik nam het sportief op en revancheerde met betere foto's en ik denk dat ik nu ten volle gerespecteerd wordt tussen de collega's.
                  Ergens heb je een punt, Siegfried had het misschien wat subtieler kunnen aanpakken, en hetzelfde zeggen maar met ander woorden. In het eerste gedeelte in zijn reactie, wat de grootte van de foto betreft, moet ik 'm bijtreden, juist onder de 200KB blijven en je foto's zijn prima. Eigenlijk is dit toch wel een beetje opbouwende kritiek, niet?, je kan er toch iets van opsteken.
                  Wat je foto betreft, slecht is die zeker niet, scherpte is goed en op de juiste plaats, zoals hierboven al aangehaald werkt een frontaaltje niet zo best. Vinkje enkele cm meer naar centrum komt de compo ten goede. Je BG is prachtig van kleur, maar door de compressie (vermoed ik) is die niet wat het zou moeten zijn.
                  Ik hoop dat ik nu geen boze reactie ga krijgen, en ik verwacht in de toekomst nog meer werk van je op BD te kunnen beoordelen.
                  Groet Theo
                  http://500px.com/diethe

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groenling in de tuin.

                    Prima, ik heb misschien ook wat té snel gereageerd.
                    Eveneens excuses.

                    Dit is zowat de eerste ubload van me.
                    Het is zo wie zo al niet makkelijk en ik had schrik om een té groot bestand up te loaden.
                    Ik bekijk het straks of ik een groter kan zenden.
                    Groeten.
                    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groenling in de tuin.

                      Update is beter. Probleem met achtergrond opgelost. Nu zie je wel beter dat er wat ruis in zit.
                      Als je een update plaatst, laat je best het origineel staan en plaats je de update er voor, achter of naast. Zo kunnen diegenen die kijken na de update ook nog volgen waarover het gaat en iedereen nog iets leren uit de verbetering.

                      Eric

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groenling in de tuin.

                        Veel beter zo, super Bg nu, die zou ik in al mijn foto's willen.
                        Groet Theo
                        http://500px.com/diethe

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groenling in de tuin.

                          Heb de originele versie gemist maar de update is mooi hoor
                          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                          Flickr - JAlbum

                          Comment

                          Working...
                          X