Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oldtimer fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oldtimer fototoestel



    een kennis van mij is in het bezit van een oud Kodak fototoestel, hij zou dit nog verschillende jaren als aandenken willen bewaren doch vroeg mijn advies om de balg in goede staat te behouden, wij dachten eerst dat het om leder ging doch denken nu eerder aan een bepaald soort karton. Is er iemand die mij een advies kan geven om verdere aftakeling te voorkomen. De balg is nog niet stuk maar door het openenen en sluiten zou hij binnen korte tijd kunnen doorscheuren.
    Dank bij voorbaat

    JP
    D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
    Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
    en ewa flitsspeelgoed

  • #2
    Originally posted by JP


    een kennis van mij is in het bezit van een oud Kodak fototoestel, hij zou dit nog verschillende jaren als aandenken willen bewaren doch vroeg mijn advies om de balg in goede staat te behouden, wij dachten eerst dat het om leder ging doch denken nu eerder aan een bepaald soort karton. Is er iemand die mij een advies kan geven om verdere aftakeling te voorkomen. De balg is nog niet stuk maar door het openenen en sluiten zou hij binnen korte tijd kunnen doorscheuren.
    Dank bij voorbaat

    JP
    JP,
    als hij zijn toestel voor lange tijd niet gebruikt, dan: insmeren met vaseline is de truc!
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      onder een glazen stolp bewaren...zodat er weinig lucht of schadelijke gassen aan kan...

      insmeren met zalfjes en zo lijkt me eerder riskant bij karton

      bekijk het als een voorwerp uit een museum... daar worden waardevolle stukken bij constante luchtvochtigheid en temperatuur bewaard...
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #4
        in een kluis bewaren?

        verder maakt kodak dit toestel nog.
        het is hun beste camera.

        nooit begrepen waarom canon meer cameras verkoopt.
        nu ik dit laatste ontwerp zie van kodak.
        begin ik het toch te begrijpen men wil geen harmonica meer .

        werkt het lcd scherpje nog? of is die ook van karton
        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
        Canon EOS600d

        Comment

        Working...
        X