Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorbeelden digitale foto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorbeelden digitale foto's

    Momenteel schrijf ik voor een Nederlandse uitgever een boek over Digitale Fotografie (ca 600-700 pagina’s) waarin het algemene concept en specifieke technieken mbt digitale fotografie (en fotograferen in het algemeen) worden behandeld.

    Het leek me een goed idee om een extra hoofdstuk toe te voegen met bijdragen van fotografen, waarbij een foto met uitleg (hoe de foto werd gemaakt, en waarom op deze manier) in het boek op te nemen (na 650 pagina’s mijn teksten te hebben gelezen wellicht een welkome afwisseling voor de lezer…. Ik benader daarom enkele forums met dit verzoek omdat juist daar vaker ervaren fotografen antwoorden geven op vragen en problemen van beginners. Heb je een bepaalde foto waarvan je denkt dat deze (met uitleg) van waarde kan zijn voor beginnende digitale fotografen en wil je meewerken, stuur mij dan svp een email of geef een reply in dit forum. Plak in een email aub geen attachments groter dan 30 of 40 kb, maar geef dan een eenvoudig voorbeeld en een korte uitleg. Of geef bv een link naar je website waar materiaal te vinden is, als je bereid bent hier aan mee te werken.

    Voor alle duidelijkheid: Het gaat mij er hierbij niet om op een luie manier een extra hoofdstuk voor het boek te genereren. Ik denk echt dat de beginnende fotografen veel baat kunnen hebben bij die problemen of antwoorden die al door anderen voor hen zijn opgelost. Het is niet mijn bedoeling foto's en tekst als mijn eigen werk te claimen. In het boek zal bij de bijdrage je naam worden vermeld (en als je wilt je emailadres of website met online foto-album of iets dergelijks). Het copyright van de foto blijft bij jou, ik gebruik de foto alleen voor dit boek.

    Heb je vragen over dit verzoek, stuur me dan een email of reageer in dit forum op dit bericht. Ook als je geen geschikte foto hebt, maar tips waarvan je denkt dat zein het boek behandeld zouden moeten worden (bv dingen die je zelf miste toen je je eerste boek over dig fotografie hebt gelezen) zijn ook welkom,


    Erik Mansvelders

  • #2
    Je kan alvast eens een kijkje nemen in het topic: wat de lezer wil of over cursusinhoud . Je ziet dat er online concurrentie komt .
    Lokvoorstel; Het minste dat je kan doen is eventuele contributors een kopie toezenden .


    Edited by - jimmy on 31 October 2001 17:14:48

    Comment


    • #3
      Dag Jimmy,

      Had het topic inderdaad al bekeken, maar bedankt voor de tip. Ik denk overigens juist datelkaar helpen via Internet uitstekend is, en dat er daarnaast ruimte is voor goede boeken over een onderwerp. Daarbij is concurrentie niet van toepassing, als je als beginner maar ergens antwoorden kunt krijgen op je vragen. Als dat in mijn boek is, mooi, is dat in een forum, ook uitstekend...

      Mbt je lokvoorstel had ik een andere invalshoek. In het boek krijg je de kans onder je eigen naam jezelf te presenteren, en nog gratis ook .
      (Deze invalshoek is niet eens van mezelf. Ik heb mijn verzoek oa ook op het forum Galleries van DPReview geplaatst en kreeg een mailtje van een amerikaanse fotograaf die ook als zijn foto's niet geschikt waren (en dat waren ze inderdaad niet) toch in het boek wilde. Evt tegen redelijke betaling ... "to impress his friends...". Antwoord: Nee dus, het is een serieus boek en een serieus verzoek. Een goede bijdrage is altijd welkom (overigens dank voor de snelle positieve reacties die ik al van hieruit heb ontvangen).

      Erik

      Comment


      • #4
        Kheb z'n naam even door Google gehaald en dit gevonden:
        http://www.flashfreaks.nl/ShowDetail.asp?NewsId=1434

        Dit is het interessantste eruit:
        Erik Mansvelders schrijft sedert meer dan twaalf jaar boeken en cursussen over interactieve (multi)media in het algemeen en over aanverwante onderwerpen zoals audio, video en grafische toepassingen. Tien jaar geleden startte hij een bedrijf dat zich richt op het produceren van interactieve media.

        groeten,
        Wim

        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

        Comment


        • #5
          Dan kunnen we toch alleen maar respect hebben voor wat hij doet en hopen dat het een interessant boek wordt?

          --
          Met vriendelijke groeten,
          Sven De Troch
          sven@nt-admin.com
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

          Comment


          • #6
            Reacties in volgorde:

            svda:
            Het feit dat de meesten hier amateurfotografen zijn, betekent in mijn ogen niet dat ze geen goede bijdrage zouden kunnen leveren, alleen dat ze hun dagelijks brood (vooruit, met een pilsje of wijntje ) er niet mee verdienen. Vandaar mijn verzoek. Mijn antwoord was overigens een antwoord op de reactie van jimmy. Zoals ik al aangeef, gaat het mij juist niet om geld, dan had ik die slechte foto's van die amerikaan wel tegen betaling geplaatst... Ten slotte: achter 'en nog gratis ook' staat een knipoogend manneke/vrouwtje (net als achter jouw opmerking)

            Jammer dat ik voor de Belgen als zuinige hollander overkom, hier in Nederland ben ik als Limburger juist een Belg (Belg is in Nederland een afkorting voor Ben Eerst Limburger Geweest). Nou kan ik dus nergens meer bij

            Mbt tot het gat in de markt: Probeer daar maar eens een uitgever van te overtuigen (wat me dus uiteindelijk wel gelukt is). Voor de meeste mensen zijn diegenen met een digitale camera gewoon computernerds die nu iets anders hebben gevonden om in hun USB-poort te frotten...

            wim:
            Klopt, dat ben ik. Die info heb je van Academic Service, een van mijn laatste boeken over Webdesign ?? Ik ben inderdaad veel bezig met multimedia in het algemeen, en hou me bv bezig met webdesign, waarbij het mij meer gaat om de vormgeving dan toffe javascripts. Vandaar de logische stap naar een boek over Digitale Fotografie.

            sven:
            Dank. Ik hoop inderdaad ook dat het een interessant boek wordt. Ik denk uiteraard van wel, anders zou ik de opzet aanpassen. Als ik zie wat ik aan reacties binnenkrijg, zijn er erg veel mensen in geinteresseerd. Als belgen zitten jullie trouwens goed, jullie kunnen mijn Limburgs Nederlands beter lezen dan die amerikanen.. haha


            Comment


            • #7
              Erik,

              Gewoon een nieuwsgierige vraag, je boek waarvoor je een uitgever gevonden heb. Ligt er dan al vast op hoeveel de eerste oplage gedrukt zal worden?

              In ieder geval een goeie verkoop toegewenst!

              mvg,
              peter

              Comment


              • #8
                Peter,

                Ik heb net gisteren met de uitgever de deadline voor inleveren materiaal afgesproken, wordt half januari. Ik denk dat de uitgever daarmee niet alleen heeft bepaald wanneer het boek opgemaakt, gedrukt en gedistribueerd zal worden, maar ook de oplage. Deze weet ik echter niet. Ik moet zeggen dat ik me daar ook niet zo heel erg mee bezighoud, dus heb ik het ook niet gevraagd. Maar gezien de plaatsing en uitvoering van het boek, zal het voor de uitgever niet interessant zijn om slechts een hele kleine oplage te drukken.

                Ik weet die oplages van geen enkele van mijn boeken van tevoren, want ik schrijf er zelf altijd maar ééntje . Maar ik hoop ook dat het boek goed lopen zal, niet alleen voor mijn persoonlijke inkomsten (ik moet er toch van kunnen leven) maar dat betekent ook dat de interesse voor digitale fotografie toeneemt...

                Erik

                Comment

                Working...
                X