Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huismus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huismus

    Een béétje met een bang hart, maar ik vond deze zelf toch stukken beter als mijn vorige plaatjes...
    En helaas wordt een showcase nog steeds vaker bekeken en beoordeeld.
    Ik ben benieuwd, dus shoot! / ?

    Groeten,
    Jolien
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

  • #2
    Re: Huismus

    Te klein gepost om echt te kunnen beoordelen, maar ik ga het toch doen .
    Je zat te ver af van je onderwerp, want met 400mm kan dat best beter.
    De scherpte lijkt er niet echt te zijn, maar op dit formaat is het moeilijk oordelen.
    En de achtergrond is wat onrustig, maar langs de andere kant dan weer natuurlijk.
    Een verdienstelijke poging, maar er is nog wat werk aan de winkel.
    Mijn mening uiteraard.
    Last edited by LudwigC; 16 januari 2013, 19:54. Reden: typo
    Zie ook flickr

    Comment


    • #3
      Re: Huismus

      ik herken het probleem met showcase en beoordeling Jolien, ik sluit me wel aan bij de commentaren van Ludwig, bovendien vind ik het mooier als je zangvogeltjes kunt fotograferen als ze minder hoog zitten, bij deze foto is de mus nogal van onderuit gefotografeerd, je kan een set-up maken met een leuke tak bij een voederplaats en waarschijnlijk een schuiltentje waar je de vogels in een gunstiger perspectief kunt fotograferen, met een beetje knutselen en een paar tientallen euro kan je als iets leuk doen dat je foto's soms meer verbetert dan de aankoop van dure toeters en bellen (lenzen en camera's), waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat dure camera's en lenzen niet beter zijn dan goedkope. Als je iets wil zien op het net over set-ups voor zangvogel fotografie, moet je 'alan murphy' een googelen.

      Comment


      • #4
        Re: Huismus

        Ik sluit mij aan bij m'n voorgangers.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Huismus

          Ik volg ook mijn voorgangers maar heb ook wat plus punten. Persoonlijk houd ik wel van natuurlijke omgeving en het is altijd verdienstelijk om deze kleine wezens die meestal zenuwachtig van tak naar tak springen op zich al te platen. de vierkante uitsnede vind ik wel goed. Zou de tak in de achtergrond die nu door zijn kop loopt nog wat proberen weg te werken. Tenslotte vind ik deze ook al echt beter dan diegene die je gepost hebt in beoordelingen dus je gaat zeker vooruit. Blijven gaan dus
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Huismus

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Ik sluit mij aan bij m'n voorgangers.

            grts
            Sieg
            Ik ook.

            Eric

            Comment


            • #7
              Re: Huismus

              Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
              Ik volg ook mijn voorgangers maar heb ook wat plus punten. Persoonlijk houd ik wel van natuurlijke omgeving en het is altijd verdienstelijk om deze kleine wezens die meestal zenuwachtig van tak naar tak springen op zich al te platen. de vierkante uitsnede vind ik wel goed. Zou de tak in de achtergrond die nu door zijn kop loopt nog wat proberen weg te werken. Tenslotte vind ik deze ook al echt beter dan diegene die je gepost hebt in beoordelingen dus je gaat zeker vooruit. Blijven gaan dus
              Dankuwel.

              Om te reageren op de voorgangers: ik kon toch echt niet meer dichter komen, hoor. Ik zat maar een meter of 3 van het onderwerp...
              Bedankt voor het kijken en reageren!

              Groeten
              Jolien
              Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

              Comment

              Working...
              X