Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

    Vorige maand heeft een zekere Marsz de volgende 3 zoekertjes geplaatst:





    Ik heb geïnformeerd voor de 70-200 en heb, ondanks de mogelijk wat lage prijs, toch besloten deze lens te kopen, omdat Marsz (die zelf beweert Marcel Legrand te heten, en te wonen in Habay (provincie Luxemburg)) me de extra foto's en informatie van de lens meteen en heel correct doorstuurde nadat ik ernaar had gevraagd. Ik heb betaald en heb nadien op 28/12 nog een mail ontvangen om te bevestigen dat de lens de volgende dag zou worden opgestuurd.
    Rara, sindsdien heb ik niets meer van hem vernomen, ook na meerdere verzoeken. Hij is nog een laatste keer ingelogd op 29/12.

    Hoogstwaarschijnlijk (maar hopelijk niet...) is deze verkoper dan ook een oplichter; vandaar allereerst een oproep met enerzijds de vraag of er nog andere mensen gedupeerd zijn en/of of er mensen meer informatie hebben van deze persoon en anderzijds een waarschuwing om (zeker voorlopig) niet in te gaan op zijn zoekertjes.

    met vriendelijke groeten,

    Wouter


    PS: Heeft iemand ervaring met dergelijke fraude en hoe ze bij de politie aan te kaarten?
    PPS: is dit de juiste plaats om zo'n berichten te posten?
    Canon 7D - EF-S 17-55 f2.8 IS - 100-400 L IS - EF-S 60mm F2.8 Macro - 100 mm f2.8 L IS Macro - EF 50mm f1.8

  • #2
    Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

    Moderator Note: Verplaatst van "Aangeboden" naar "Algemeen".
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

      Ik denk ook eens op een ad van uit Habay gereageerd te hebben maar heb er niets meer van gehoord. Misschien een beetje een cahoot zoals ik maar veel vertrouwen geeft het niet.

      Was inderdaad dezelfde marz en het ging over een 24-105 f4
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Naar de politie gaan. Alle mails afdrukken en pv laten opstellen.... Meer kan je niet doen. Hopen dat mochten er nog slachtoffers zijn dit ook gaan aangeven zijn... Ik heb er nooit meer wat van gehoord. :-(


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

          Ik werd in december ook opgelicht, weliswaar door een ander persoon (sb700 gekocht en nooit ontvangen). Niet om je 'valse' hoop te geven, maar via familie die bij politie werkt, kwam duidelijk het antwoord dat daar geen prioriteiten van gemaakt worden en zowel politie als justitie worden overladen met dit soort van oplichting. Ik kreeg bijna een handleiding over hoe je dat moet doen, mensen hun zuurverdiende centen zien af te snoepen. Zelfs met naam en adres en copy van paspoort van mijn oplichter gebeuren er geen stappen.....Bij deze voel ik mee met je, en hoop ik voor jou dat er wel een gevolg aan gegeven wordt. Stel je vooral als slachtoffer op, dat scheelt. Op die manier moeten parketten op zijn minst laten weten wat ze met je klacht-informatie aan het doen zijn....Sterkte en succes alvast.

          Comment


          • #6
            Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

            Oorspronkelijk geplaatst door Wouter81 Bekijk bericht
            Vorige maand heeft een zekere Marsz....
            hier op BD ..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

              Als die advertenties nog steeds op BD staan loop je de kans dat er nog meer slachtoffers vallen. Kan Mod deze advertenties niet verwijderen, of er een waarschuwing bij plaatsen?
              Website: cameraobschuura.nl
              Twitter: @CameraObSchuura
              FaceBook: Cameraobschuura

              Comment


              • #8
                Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

                neen, niet op bd, wou maar aangeven dat men bij politie en justitie niet wakker lijkt te liggen van kl...tzakken die andermans geld versluizen...via oplichting. Hier op BD enkel goede referenties, en kocht al redelijk wat, telkens eerlijk en correct verlopen. Dat zegt iets over BD-leden, niet? Laat de uitzondering vooral geen 'algemeenheid' zijn of worden, zoals die Mr. Marsz....

                Comment


                • #9
                  Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

                  Volgens mij kan je dit melden bij de federale politie. Best een googlen.

                  De webmaster van het forum moet normaal gezien in staat zijn om uit de dader z'n posts af te leiden waar deze zich bevind.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

                    Misschien kan de admin of mods van BD eens naar het IP kijken van deze user. Zo kan al een idee gevormd worden van zijn locatie en weet je de provider. Zelf kan je de headers van zijn mail uitpluizen en ook daar op zoek gaan naar het ip adres "X-originating IP" of het eerste (onderaan beginnen) "received from" (Received: from ************ ([178.119.**.***])
                    Helaas geeft dat bij hotmail/gmail adressen meestal geen resultaat.

                    Hoe heb je betaald? overschrijving? Dan kan je mogelijk via de bank proberen meer info te krijgen. Zeg bv. dat je naar een verkeerde rekening overgeschreven hebt en de eigenaar hierover wil contacteren. Ze mogen normaal geen info geven maar misschien....

                    Alleszins klacht indienen bij de politie met prints van alle info die je hebt, mails met volledige headers...
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

                      Kijk eens op dit forum. Zelfde foto, locatie Ierland.

                      Firefox met add-on "Who stole my pictures" gaf op 2 seconden al resultaat.
                      Last edited by on4bam; 16 januari 2013, 08:53.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

                        Ik heb ook voorzichtig gereageerd op het bewuste zoekertje. Ik kreeg (28/12) bijna onmiddellijk antwoord dat de lens reeds verkocht was. Indien hij ter kwader trouw was, had hij kunnen proberen deze lens nogmaals aan mij te verkopen. 't is maar een theorie en daarmee heb jij je lens (of centjes) nog niet, maar misschien de hoop nog niet helemaal opgeven. Er loopt wel vaker iets mis met verzendingen. Zo heb ik half december iets besteld bij Conrad, dezelfde dag nog bericht gehad van hen dat het artikel bij de transporteur was geleverd en een tracking nr zou volgen. Niets meer van gehoord (geen tracking nr) tot ik vorige week bericht kreeg dat mijn pakje aangekomen was.

                        Los van dit alles, met een IP adres kan je al heel wat. Er bestaan tools genoeg om dit te achterhalen.

                        mvg,

                        Philippe
                        BD2583BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

                          Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
                          neen, niet op bd....
                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Misschien kan de admin of mods van BD eens naar het IP kijken van deze user....
                          gaat dus niet.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            gaat dus niet.
                            Onmogelijk. Admins kunnen perfect het IP zien van de gebruikers, tenzij dit forum de uitzondering is die de regel bevestigd. Op het (kleine) forum van een website die ik onderhoud kan dit zelfs.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarschuwing + Oproep - lenzen aangeboden door Marsz (70-200; 24-105; 100-400)

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Onmogelijk. Admins kunnen perfect het IP zien van de gebruikers, tenzij dit forum de uitzondering is die de regel bevestigd. Op het (kleine) forum van een website die ik onderhoud kan dit zelfs.
                              Kijk eens beter .... de oplichter in kwestie heeft geen account op BD. Daarbij ... met zijn IP adres ga je niet veel doen hoor.

                              Nu, de lens is betaald, met een overschrijving neem ik aan ? Dus met dat rekeningnummer kan de oplichter veel beter opgespoord worden.
                              Alleen moet de politie meewerken ...
                              Nikon shooter - Samyang fan

                              Comment

                              Working...
                              X