Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering fotomateriaal België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering fotomateriaal België

    Beste,

    Zijn er hier recentelijke ervaringen ivm het verzekeren(diefstal, ...) van fotomateriaal?
    Ik ben fotograaf in bijberoep en wil mijne lenzenwinkel etc laten verzekeren. Ik vind nauwelijks iets terug op het net. Enkel bij Ethias iets maar daar mag precies de diefstal enkel op je persoonlijk adres gebeuren.

    groetjes,
    --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

  • #2
    Re: Verzekering fotomateriaal België

    ik heb de mijne bij DVV

    Diestal mag van mij in auto gebeuren, maarja das een lepe marketing truuk :P
    Materiaal mag niet zichtbaar liggen, maar hoe ga ik in godsnaam bewijzen dat mijn materiaal in de auto niet zichtbaar lag

    nu daarvoor ben ik erniet bij gegaan, enkel omdat we al onze verzekeringen daar hebben + lening huis en ik er dus een leuke korting op gekregen heb
    zal bij iedere verzekeraar wel hetzelfde liedje zijn maar wat anders geformulleerd

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering fotomateriaal België

      Ik heb mijn gear verzekerd bij AXA als elektromateriaal.
      Diefstal en schade. Probleem is dat statieven Lastolite of ander niet electronisch materiaal NIET verzekerd is
      en dat er een redelijke vrijstelling aan verbonden is 20%
      Niet niks maar dat spoort je wel aan om voorzichtig met je spullen om te gaan en niet voor de lol met de boel te gaan smijten.
      Mijn bijdrage is daar en tegen wel te behappen. zo'n 200€ /jaar.

      Ook lang mee bezig geweest, lastige kwestie.
      Belangrijkste echter is een BA verzekering tegen derden.

      Ik wil het eigenlijk ook opnieuw bekijken dit jaar.
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering fotomateriaal België

        Ik ben bij Ethias en de diefstal mag overal (hebben ze mij toch wijsgemaakt) maar je mag je gear NIET in de auto laten liggen.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: Verzekering fotomateriaal België

          Via mijn verzekeringsmakelaar zit ik bij AG insurance.

          Alle risico's fotomateriaal.

          Ik heb daar mijn fototoestel, lenzen, flits en tripod verzekerd.

          Deze verzekering houdt in dat ik verzekerd ben tegen diefstal en alle soorten defecten die zouden kunnen optreden. Zelfs als ik mijn eigen toestel per ongeluk zou laten vallen is hij verzekerd. De eerste 2 jaar voor 100% en dan gaat het percentage langzaam omlaag.

          Deze verzekering is voor particulieren, maar ik vermoed dat ze ook wel een verzekering hebben voor zelfstandige fotografen, enkel zal het dan iets duurder zijn.


          Alhoewel ik het misschien nooit nodig zal hebben, is het toch goed om te weten dat moest er iets misgaan, ik niet al mijn geld kwijt ben. Op dit moment zit ik nog met redelijk goedkoop materiaal, maar voor mij persoonlijk is 500 EUR toch al veel geld. Zeker als je met dat materiaal op straat gaat komen.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #6
            Re: Verzekering fotomateriaal België

            Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
            Ik heb mijn gear verzekerd bij AXA als elektromateriaal.
            Diefstal en schade. Probleem is dat statieven Lastolite of ander niet electronisch materiaal NIET verzekerd is
            en dat er een redelijke vrijstelling aan verbonden is 20%
            Niet niks maar dat spoort je wel aan om voorzichtig met je spullen om te gaan en niet voor de lol met de boel te gaan smijten.
            Mijn bijdrage is daar en tegen wel te behappen. zo'n 200€ /jaar.

            Ook lang mee bezig geweest, lastige kwestie.
            Belangrijkste echter is een BA verzekering tegen derden.

            Ik wil het eigenlijk ook opnieuw bekijken dit jaar.
            Thx voor de info! Ja BA verzekering heb ik. Dat is idd erg belangrijk.
            Ik zal oa eens een offerte aanvragen bij AXA.
            --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

            Comment


            • #7
              Re: Verzekering fotomateriaal België

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Via mijn verzekeringsmakelaar zit ik bij AG insurance.

              Alle risico's fotomateriaal.

              Ik heb daar mijn fototoestel, lenzen, flits en tripod verzekerd.

              Deze verzekering houdt in dat ik verzekerd ben tegen diefstal en alle soorten defecten die zouden kunnen optreden. Zelfs als ik mijn eigen toestel per ongeluk zou laten vallen is hij verzekerd. De eerste 2 jaar voor 100% en dan gaat het percentage langzaam omlaag.

              Deze verzekering is voor particulieren, maar ik vermoed dat ze ook wel een verzekering hebben voor zelfstandige fotografen, enkel zal het dan iets duurder zijn.


              Alhoewel ik het misschien nooit nodig zal hebben, is het toch goed om te weten dat moest er iets misgaan, ik niet al mijn geld kwijt ben. Op dit moment zit ik nog met redelijk goedkoop materiaal, maar voor mij persoonlijk is 500 EUR toch al veel geld. Zeker als je met dat materiaal op straat gaat komen.
              Dit lijkt precies heel interessant:-)
              --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

              Comment


              • #8
                Re: Verzekering fotomateriaal België

                Er bestaat ook de mogelijkheid om een reisverzekering met diefstal enz. te nemen op jaarbasis. De meeste mensen nemen enkel een reisverzekering voor op reis te gaan, maar dat kan je ook permanent.
                Ik heb het wel zelf niet, maar eventueel eens het informeren waard?

                Comment


                • #9
                  Re: Verzekering fotomateriaal België

                  Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het Kamera Express Care Plan?

                  Link: http://www.kamera-express.be/over-on...ess-care-plan/
                  ::: Flickr :::

                  Comment

                  Working...
                  X