Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering fotomateriaal België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering fotomateriaal België

    Beste,

    Zijn er hier recentelijke ervaringen ivm het verzekeren(diefstal, ...) van fotomateriaal?
    Ik ben fotograaf in bijberoep en wil mijne lenzenwinkel etc laten verzekeren. Ik vind nauwelijks iets terug op het net. Enkel bij Ethias iets maar daar mag precies de diefstal enkel op je persoonlijk adres gebeuren.

    groetjes,
    --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

  • #2
    Re: Verzekering fotomateriaal België

    ik heb de mijne bij DVV

    Diestal mag van mij in auto gebeuren, maarja das een lepe marketing truuk :P
    Materiaal mag niet zichtbaar liggen, maar hoe ga ik in godsnaam bewijzen dat mijn materiaal in de auto niet zichtbaar lag

    nu daarvoor ben ik erniet bij gegaan, enkel omdat we al onze verzekeringen daar hebben + lening huis en ik er dus een leuke korting op gekregen heb
    zal bij iedere verzekeraar wel hetzelfde liedje zijn maar wat anders geformulleerd

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering fotomateriaal België

      Ik heb mijn gear verzekerd bij AXA als elektromateriaal.
      Diefstal en schade. Probleem is dat statieven Lastolite of ander niet electronisch materiaal NIET verzekerd is
      en dat er een redelijke vrijstelling aan verbonden is 20%
      Niet niks maar dat spoort je wel aan om voorzichtig met je spullen om te gaan en niet voor de lol met de boel te gaan smijten.
      Mijn bijdrage is daar en tegen wel te behappen. zo'n 200€ /jaar.

      Ook lang mee bezig geweest, lastige kwestie.
      Belangrijkste echter is een BA verzekering tegen derden.

      Ik wil het eigenlijk ook opnieuw bekijken dit jaar.