Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus, privélessen, zelfstudie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus, privélessen, zelfstudie

    Vorig jaar postte ik hier nog de vraag welk toestel aan te schaffen om binnen sportfoto's (turnen) te kunnen trekken.
    Ondertussen kan je in mijn handtekening hieronder lezen wat ik in mijn bezit heb.
    Maar eigenlijk wil ik meer om nog betere foto's af te kunnen leveren.
    Als alleenstaande mama van een dochter met een intensief trainingsschema is het echter niet mogelijk om wekelijks drie á vier uur naar een avondcursus te gaan.
    Maar wat zijn nu de beste alternatieven?
    Een cursus via internet of toch alles zelf uitzoeken? Vooral dat laatste lijkt me niet makkelijk. Zeker als ik ook wil leren photoshoppen. Of zou het mogelijk zijn iemand privélessen te laten geven? Ik sta zelf in het onderwijs dus ben tussendoor wel vrij wanneer dochterlief op school zit. En aangezien ze 4 á 5 keer per week 3u turnt, kan ik ook die tijd spenderen.
    Alle tips zijn welkom want wat heb je aan al dat materiaal als je maar trekt zonder echt goed te weten hoe dat materiaal goed te gebruiken ;-)
    Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

  • #2
    Kan je je werkin het onderwijs niet combineren met een dagopleiding? CVO Leuven heeft naast de avondlessen ook modules fotografie overdag (september - januari / januari-juni). Zelfstudie en info op internet(fora) kunnen uiteraard een goede aanvulling zijn. Maar via lessen ben je wellicht toch sneller uit de startblokken.
    Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

    Comment


    • #3
      Re: Cursus, privélessen, zelfstudie

      Zelf leren adhv boeken, websites e.d. ?
      Over de basiswerking van je fototoestel e.d. kan je voldoende boeken vinden.

      Over Photoshop zijn er ook veel boeken, maar ook bv veel tips op youtube te vinden, als je het dan ziet doen dan leert dat net wat vlotter dan uit een boek.

      Best wel eerst een keuze maken wat je precies wil leren. Als je een cursus gaat volgen dan heb je een vrij brede basis.
      Bij zelfstudie kan je sommige dingen die je niet interesseren overslaan en bv enkel fotos zoeken die jou wel interesseren (bv sport) en leren hoe ze gemaakt zijn en dat zelf proberen (en jezelf dan een opdrachten geven).
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: Cursus, privélessen, zelfstudie

        Of een combinatie van zelfstudie en iemand waarmee je ervaringen kan uitwisselen? Dat lijkt me wel een stuk efficienter dan enkel zelfstudie.
        Nikon D800 + D500, veel glas, licht, ballast, ...

        Comment


        • #5
          Welke boeken of sites vinden jullie zelf interessant? Heb ondertussen het dikke boek van Scott Kelby aangeschaft over digitale fotografie. Maar dat is heel algemeen.
          Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Cursus, privélessen, zelfstudie

            Die kleine boekjes van Scott Kelby:
            "Scott Kelby over digitale fotografie"
            Het zijn er een viertal dacht ik en kosten net geen twintig euro.
            Veel oefenen wat u er juist in gelezen hebt en de rest komt wel door ondervinding.


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Het dikke boek van Kelby is een verzameling van de belangrijkste items uit de kleine boekjes, volgens mij. Je hebt zo snel dubbels gekocht.
              Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

              Comment


              • #8
                Re: Cursus, privélessen, zelfstudie

                Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
                ..........
                Maar wat zijn nu de beste alternatieven?
                ........... alles zelf uitzoeken? Vooral dat laatste lijkt me niet makkelijk.....
                gewoon doen, hier op BD zit je dan goed.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Cursus, privélessen, zelfstudie

                  goh als je in de buurt van Z-Limburg woonde dan kon ik je wel wat laten zien. Ik heb alleen mijn twijfels of een 550D heel veel geweldige indoor foto's gaat opleveren (zelf geen ervaring met 550D), maar de lenzen zien er alvast ok uit. Of laat het me zo zeggen: Je hebt altijd wel afvallers, maar als je dan bijvoorbeeld een toestel hebt dat tot 4000 iso kan en een f2.0 lens dan heb je al wat minder afvallers
                  Ik heb alles uit boeken en via internet geleerd. En dan natuurlijk foto's maken en zien wat er beter kan, en kijken hoe je de verbetering kan bewerkstelligen.
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cursus, privélessen, zelfstudie

                    Inderdaad, gewoon proberen, proberen en nog eens, ik ben hier beland 7 maand geleden, en waar ik nu al sta door BD, te lezen en te proberen...
                    Onvoorstelbaar. 'k Zeg niet dat al mijn foto's goed zijn he... Maar toch how.
                    Succes in ieder geval. En laat je niet te snel ontmoedigen, you can!
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                      Ik heb alleen mijn twijfels of een 550D heel veel geweldige indoor foto's gaat opleveren
                      Oei. Welk toestel zou jij dan wel aanraden? Zal hier eens een foto posten van de afgelopen wedstrijd.
                      (Maar dat moet in een ander hoekje dan hier zeker?)
                      Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cursus, privélessen, zelfstudie

                        Ja, neem misschien het hoekje beginnershoek.
                        Max drie in één topic, en één topic per dag, per forumhoekje, maar er staan forumregeltjes ook hoor om te lezen.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cursus, privélessen, zelfstudie

                          om iets te illustreren mag je overal een foto plaatsen (fotohoek is voor het foto's ter beoordeling te plaatsten)
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment

                          Working...
                          X