Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 30 mm of 35 mm voor Nikon D90?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke 30 mm of 35 mm voor Nikon D90?

    Hallo,

    ik ben een hobby fotograaf, momenteel bezit ik een Nikon D90 met Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VRII en Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G VR (k weet het ze overlappen...). Ik heb nog wat oudere lenzen 30mm, 50mm, 200, 500... maar geen van deze met AF.

    Mooie foto's liggen aan het manneke dat achter het knopke staat zeggen ze maar als ik foto's zie met veel scherpte en mooie contrasten en kleuren dan is het meestal niet met een hele goedkope lens.

    Graag had ik een prime lens gekocht voor volgende reden:

    - lichtsterk (om binnen zonder flash sport of een receptie te kunnen trekken) dit is de hoofdreden aangezien dit niet lukt met huidige lenzen.
    - scherpere fotos maken (van oa klimmers buiten op de rotsen)
    - mooi, rustig bokeh
    - een lens met betere prestaties dan mijn zoomlenzen (contrast, kleuren,...)
    - AF

    Ik wou foto's nemen van een bokstraining binnen, maar met mijn huidige lens kon dit niet, en als ik dan toch een prime koop voor zulke dingen, dan zou ik graag beter kwaliteit hebben dan de zoomlens zodat ik deze buiten op de rotsen ook kan gebruiken voor klimmers te fotograferen ..k val in herhaling zeker .

    Een 50mm 1.4 (op DX dus crop 1.5) heb ik al eens geprobeerd op een receptie, maar ik liep achteruit overal tegen...en met mijn klimmers kreeg ik alleen hun hoofd er op, wat niet zo interessant was). Een 30 of 35 zou beter passen.

    Ondertussen al enige tijd opt net aant zoeken naar bevindingen van een aantal lenzen rond de 30mm en 35mm van Sigma, 35 mm (1.8) van Nikon, en hoe meer je leest, hoe meer tegenstrijdige commentaren.

    Wie heeft er ervaring en kan er mij raad geven welke een goede keuze zou zijn?

    Bedankt voor jullie meningen

    Stijn.

  • #2
    Re: welke 30 mm of 35 mm voor Nikon D90?